Xiaomi går om Apple som världens näst största telefontillverkare

Permalänk
Medlem

Jag gick från att vara Apple-fanboy till att ersätta allt med Android för 2 år sen och ångrar inte mitt val :).

Jag har en Mi Scooter Pro 2 och den fungerar kanon. Fick moderkortet utbytt pga ett fel de hade, men det skötte garantin och bra service från mistore

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli sugen på en "Oppo" eller "Vivo" mest bara för att jag inte har hört tala om dom tidigare trots att dom är top 4 och 5 i världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Du nedgradera dig alltså till en LCD skärm?

Jag gillar LCD mer än AMOLED, särskilt om det är 60Hz. Du får mycket, mycket mindre eftersläpningar med LCD än AMOLED med 60Hz

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Xiaomi är rätt bra förutom deras hemska MIUI, ett helvete för app developers

Känns betydligt bättre än samsung... När jag jämför med fruns samsung... Mer inställningar osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Känns betydligt bättre än samsung... När jag jämför med fruns samsung... Mer inställningar osv

Ja, det känns bättre än Samsungs variant. I onsdags när jag hämtade ut min Redmi så tänkte jag "vad fan har jag köpt!", nu är det söndag och jag har bekantat mig med MIUI och den känns överlägsen Samsungs. Vet dock inte hur mycket detta har med Android11 att göra, gamla Samsungen hade Android10.

Som bonus använder Xiaomi/Redmi Google Assistant/Google Home/Google Nest istället för värdelösa Bixby som default.

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Inte förvånande, de gör väldigt bra telefoner till rimligt pris, Samsung är skräp om man jämför en sådan mot en Xiaomi.

Sämsungs kundtjänst är kass.. köpte s20 ultra 5g till min sambo i Doha medan jag mellan landade... fick inga Android 11 uppdatering.
Jag: tja.. jag köpte mobil i Doha och jag får ingen Android 11 uppdatering hur gör jag.
Samsung Ktj: Du måste åka till Doha för att få den.
Jag: Allvarligt? Menar du att Jag måste dit bara för att få den?.. Kan jag inte byta CSC och kolla Kommer det trippa Knox om jag byter CSC?
Samsung Ktj: Japp det gör det. Du måste befinner dig i Doha för att få uppdatering.
Jag: hepp ok

Byter ip till Doha via vpn, använder fake gps till doha.. nepp inga uppdatering.. gick runt xda och frågade om jag kan byta csc eller flasha stock firmware via odin skulle det trippa knox.. nehe.. det skulle det inte..
Flashat o klart. nu får hon all uppdatering... j-vla kundtjänst.

Xiaomi har jag oxå haft lite problem med.. köpte roidmi f8 2019 börste var sönder skulle beställa reserv börste det var slut. När jag beställde mi selfie stick fick jag gimble stick istället och när jag skickade det tillbaka och skrev dålig recension på trustpilot dom anmälde det och blånekade att dom sålde roidmi f8. Jag svarade att jag har mail, kvitto o allt kvar o sen skyllde nästa kille på att den som svarade innan va nybörjare och visste inte att dom sålde roidmi 2019 och ska skicka ett nytt börste givitvis gratis... sighhh...

//Slutrant

Visa signatur

i̶7̶ ̶9̶7̶0̶ ̶@̶ ̶3̶.̶2̶ ̶G̶h̶z̶    i9 9900k @3.6Ghz
1̶6̶ ̶G̶i̶g̶s̶ ̶C̶o̶r̶s̶a̶i̶r̶ ̶V̶e̶n̶g̶a̶n̶c̶e̶    64 Gigs Ballistix Sport
A̶s̶u̶s̶ ̶P̶6̶X̶5̶8̶D̶-̶E̶    Z390 Aorus Master
A̶s̶u̶s̶ ̶5̶8̶0̶ ̶G̶T̶X̶    EVGA Titan X 12Gb
CoolMaster 1000W

Permalänk
Medlem

Köpte en Pocophone F1 för 2,5 år sedan på Inet; installerade OxygenOS på den efter 2 dagar, Xiaomi låter dig låsa upp möjligheten att installera custom roms via deras hemsida (med bibehållen hårdvarugaranti), och den tuffar på riktigt bra. Xiaomis egna androidversion är rätt kass, med reklam och grejer, men det bekommer ju som sagt inte mig.

Batteritiden är fortfarande relativt bra, jag slipper allt tredjepartsskräp och har full kontroll över mitt operativsystem. Går riktigt stabilt.

Detta var ett dåtida flaggskepp sett till prestanda, med en bra kamera bortsett från nattfotografering som på min modell är riktigt risig. För 3000 kronor kommer jag aldrig köpa en Samsung eller Apple. Jag är beredd att byta till en annan tillverkare när som helst om pris/prestanda rättfärdigar det, men just nu vet jag inte vilka som tillhandahåller något som kan konkurrera på den fronten.

Permalänk
Medlem

Har en Note 7, är nöjd med prestandan men MIUI kan ta sig, hade bytat FW för länge sedan om jag inte hade riskerat tillgång till mina olika 2FA (och att Xiaomi måste godkänna att jag låser upp min mobil via deras hemsida, iaf sist jag testade för drygt 2 år sedan, fick aldrig det att fungera), utöver google authenticator verkar det inte gå att göra backup för att få tillgång till dom.

Nästa telefon blir nog tillbaka till Samsung, inte för att dom nödvändigtvis är bättre rent prestandamässigt men för att jag moraliskt inte kan ignorera all jävelskap Kinas CCP diktatur hittar på med och att köpa kinesiskt stöder dom direkt, köper hellre en något sämre telefon och sover gott på nätterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Har en Note 7, är nöjd med prestandan men MIUI kan ta sig, hade bytat FW för länge sedan om jag inte hade riskerat tillgång till mina olika 2FA (och att Xiaomi måste godkänna att jag låser upp min mobil via deras hemsida, iaf sist jag testade för drygt 2 år sedan, fick aldrig det att fungera), utöver google authenticator verkar det inte gå att göra backup för att få tillgång till dom.

Du använder ett program för att låsa upp bootloadern. Första gången får du en tid innan du kan låsa upp den, kan vara allt från 0 timmar till 700 timmar. Efter det är det bara att låsa upp bootloadern med hjälp av programmet. Jag har gjort det med 3 olika Xiaomi modeller utan något problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du använder ett program för att låsa upp bootloadern. Första gången får du en tid innan du kan låsa upp den, kan vara allt från 0 timmar till 700 timmar. Efter det är det bara att låsa upp bootloadern med hjälp av programmet. Jag har gjort det med 3 olika Xiaomi modeller utan något problem

Antar det är relativt nytt då, fanns definitivt inte när jag försökte sist, får se om jag kan få ordning på mina authenticators då MIUI kan fara å flyga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Antar det är relativt nytt då, fanns definitivt inte när jag försökte sist, får se om jag kan få ordning på mina authenticators då MIUI kan fara å flyga.

När var detta? För jag har låst upp en Redmi Note 3 (början av 2017) , Redmi Note 5 (början av 2019) och en Mi 9T(slutet av 2019) på samma sätt på alla 3 mobiler

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

När var detta? För jag har låst upp en Redmi Note 3 (början av 2017) , Redmi Note 5 (början av 2019) och en Mi 9T(slutet av 2019) på samma sätt på alla 3 mobiler

Kommer inte ihåg, när modellen var aktuell, 2019 antar jag, men kanske det var dokumentationen som var vilseledande då, överallt jag läste stod det att jag var tvungen att låsa upp via deras skitsida komplett med att göra konto i mitt namn (som för övrigt inte funkar längre) för att ens kunna röra booten, inklusive XDA forumet, men slipper jag den skiten så är jag glad, inget jag tänker ta tag i just nu dock, skulle dom vilja ha någon info så har dom allt redan så det är lite för sent vad gäller sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Kommer inte ihåg, när modellen var aktuell, 2019 antar jag, men kanske det var dokumentationen som var vilseledande då, överallt jag läste stod det att jag var tvungen att låsa upp via deras skitsida komplett med att göra konto i mitt namn (som för övrigt inte funkar längre) för att ens kunna röra booten, inklusive XDA forumet, men slipper jag den skiten så är jag glad, inget jag tänker ta tag i just nu dock, skulle dom vilja ha någon info så har dom allt redan så det är lite för sent vad gäller sånt.

Du måste ha ett konto, och i utverklaralternativen (developer options på engelska) länka mobilen till kontot, aktivera OEM unlock sedan är det bara o följa instruktioner i Mi Unlock programmet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lastviking:

Inte förvånande, de gör väldigt bra telefoner till rimligt pris, Samsung är skräp om man jämför en sådan mot en Xiaomi.

Inte för att vara sådan, men vad är skräp med Samsungs telefoner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du måste ha ett konto, och i utverklaralternativen (developer options på engelska) länka mobilen till kontot, aktivera OEM unlock sedan är det bara o följa instruktioner i Mi Unlock programmet

Precis så har jag gjort, fungerar inte, jävla trams att låsa den på det viset men jag förstår varför, kan ju inte ha Kineser med upplåsta mobiler, går ju inte att övervaka å slänga i finkan om dom kritiserar CCP då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Precis så har jag gjort, fungerar inte, jävla trams att låsa den på det viset men jag förstår varför, kan ju inte ha Kineser med upplåsta mobiler, går ju inte att övervaka å slänga i finkan om dom kritiserar CCP då.

Fast detta har inte med kineser o göra (om du inte köpt kina versionen), då det finns global version av telefoner också. Har fungerat utan något problem för mig. Så det är något som du gör fel. Vad är det för felmeddelande du får

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag gillar LCD mer än AMOLED, särskilt om det är 60Hz. Du får mycket, mycket mindre eftersläpningar med LCD än AMOLED med 60Hz

Så länge du är nöjd så

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast detta har inte med kineser o göra (om du inte köpt kina versionen), då det finns global version av telefoner också. Har fungerat utan något problem för mig. Så det är något som du gör fel. Vad är det för felmeddelande du får

Gjorde ingenting fel, kommer inte ihåg exakt vad som var problemet med Mi Unlock, om den inte fungerade eller om den inte gick att tanka, det var tvärstopp iaf och ingen möjlighet att göra något annorlunda, finns ju inget man kan göra fel med kontot om man så ville.

Vad gäller globala versionen hänger det nog mer på var man är registrerad än vilken mobil man använder, men jag syftade mest på att det är sånt skit man direkt stöder om man köper Kinesiskt, inget emot Kineser, bara deras skit regering som kör nån blandning mellan soviet och nazis där folk med fel åsikter som "försvinner" och saker som organ transplantations turism där friska fångar får sätta livet till, och då snackar vi stött av staten, total övervakning på det så blir det bojkott från min sida, finns få regeringar som äcklar mig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad är det som är premium med Apple då?
Senast jag använde Apple så saknades:
Möjligheten att använda FTP
Ladda ned torrents
Inga dubbla simkort
Inga 120/144hz displayer
Ingen laddning över 20W (Androidlurar har upp mot 66W laddning)
Ingen splitscreen
Inga gästkonton
Inga sd-kort
Använda andra filhanterare
Går ej spela in samtal utan tredjepartsappar
Sämre kameror (beroende på modell)

Ser inget premium med Apple alls. Visst, det finns användningsområden för iPhones också, men att kalla Android budgetskräp är ju rena skämtet.

Nu sa jag inte att alla android var budgetskräp utan att Samsung och xaiomi ( och de flesta andra ) säljer modeller som är billiga och oftast riktigt kassa. redmi och samsung a-serien till skilllnad från Apple som inte säljer några så dåliga telefoner.

Intressant lista som dessutom är fel på flera punkter så du kanske borde ta och läsa på lite innan du skriver ner din privata lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Apple har inte riktigt budget telefoner men se har varianter som inte är premium ex se eller 5c. Just se tror jag säljer bra eftersom de varit prisvärda (båda varianter) och de sparat in på rätt saker utan att göra telefonen kass.

Ja men om du tar appples budgettelefon och jämför med Samsung eller xaiomis så är apples ljusår bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Intressant lista som dessutom är fel på flera punkter så du kanske borde ta och läsa på lite innan du skriver ner din privata lista.

T.ex. vadå? Det var så senast jag köpte an Apple iaf, det kan ju ha förbättrats sedan dess.
Det var en iPhone X jag använde senast.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supair:

Öh snabbladdning, splitscreen, 120hz, dubbla simkort, sd-kort, spela in samtal och kameror används väl samtliga av den bred massan mig veterligen..

Dubbla sim kan du ha via e-sim som gör att du slipper ha två fysiska kort.

Laddtiden är inte någon särskilt stor skillnad på.

Sd-kort nej det är mycket få som har behov av att byta dessa.

Spela in samtal ja det kan jag hålla med fig om det saknar jag och finns vissa appar som är värdelösa. Tror dock inte alla android stödjer det

120Hz vet inte om jag kan säga att jag saknat det men visst. Däremot har ju iPhonen alltid varit snabbare och haft mindre lagt än android.

Kameror skulle jag säga att Apple ligger toppklass och har alltid gjort. Även om de inte är högst så är de top 10. Dessutom finns det appar som FiLMiC Pro som har mycket bra funktioner för film där är android riktigt efter eller har någon dålig kopia.

Summa Apple är mer premium rent generellt det är väl bara kolla runt i samhället. iPhone , Airpods
Apple Watch är status att ha. Xaiomi, några fula lurar från Samsung eller värdelös och ful androidklocka är kanske status på KTH men knappast annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

T.ex. vadå? Det var så senast jag köpte an Apple iaf, det kan ju ha förbättrats sedan dess.
Det var en iPhone X jag använde senast.

Du har alltså inte faktagranskat din lista utan bygger den på hörsägen och gamla information?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Du har alltså inte faktagranskat din lista utan bygger den på hörsägen och gamla information?

"SENAST JAG ANVÄNDE Apple så saknades:"
Du har alltså inte läst mitt inlägg?

Jag är ändå nyfiken. Har iPhones fått någon av funktionerna jag listade? Bör ju vara rätt enkelt för dig att skriva en eller två saker som nu mer finns då.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"SENAST JAG ANVÄNDE Apple så saknades:"
Du har alltså inte läst mitt inlägg?

Jag är ändå nyfiken. Har iPhones fått någon av funktionerna jag listade? Bör ju vara rätt enkelt för dig att skriva en eller två saker som nu mer finns då.

Då kanske det är dags att du går igenom listan och kollar av fakta innan du häver du dig saker som du har noll koll på, du kanske också skulle lära dig ett och annat om Apple då för det verkar du ha behov av.

Apple bygger inte telefoner efter dina behov eller diskussionen handlar inte om dig när du senast använde en telefon. Det är varken jag eller någon annan i denna tråd intressarad av.
Varför ska jag sitta och gå igenom din lista som dessutom är helt OT för denna tråd.

Men om du gör research och startar en tråd om detta utan en massa saker taget från luften så lovar jag att gå in och svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Då kanske det är dags att du går igenom listan och kollar av fakta innan du häver du dig saker som du har noll koll på, du kanske också skulle lära dig ett och annat om Apple då för det verkar du ha behov av.

Apple bygger inte telefoner efter dina behov eller diskussionen handlar inte om dig när du senast använde en telefon. Det är varken jag eller någon annan i denna tråd intressarad av.
Varför ska jag sitta och gå igenom din lista som dessutom är helt OT för denna tråd.

Men om du gör research och startar en tråd om detta utan en massa saker taget från luften så lovar jag att gå in och svara.

"Intressant lista som dessutom är fel på flera punkter så du kanske borde ta och läsa på lite innan du skriver ner din privata lista."

Du har ju bevisligen redan läst den. Lite roligt att du inte kan peka på något som är felaktigt, utan bara säger "du har fel".

Det är ju i allra högsta grad intressant för tråden att diskutera varför Xiaomi har gått om Apple.
Något måste de göra rätt. Sakerna jag nämnde var anledningen till att jag gick tillbaka till android.
Jag hade själv en Xiaomi Mi 10T pro till förra veckan, och köpte en Mi 11 istället då jag var nöjd med Xiaomi.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"Intressant lista som dessutom är fel på flera punkter så du kanske borde ta och läsa på lite innan du skriver ner din privata lista."

Du har ju bevisligen redan läst den. Lite roligt att du inte kan peka på något som är felaktigt, utan bara säger "du har fel".

Det är ju i allra högsta grad intressant för tråden att diskutera varför Xiaomi har gått om Apple.
Något måste de göra rätt. Sakerna jag nämnde var anledningen till att jag gick tillbaka till android.
Jag hade själv en Xiaomi Mi 10T pro till förra veckan, och köpte en Mi 11 istället då jag var nöjd med Xiaomi.

FTP, dubbla sim och laddning är fel i din lista till och med sen när du påstås att du testa iPhone. Men nästa gång du väljer lur kanske du ska köpa en med Google så du kan kolla igenom dina påståenden.

Jag tycker snarare det är extremt imponerade hur Apple kan ligga så högt i fattiga länder men som sagt inte konstigt om xaiomi, Samsung eller valfri tillverkare blir större i fattiga länder om de slänger en lur för några hundra kronor medans apples billigaste kostar flera tusen och ändå ligger de top 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

FTP, dubbla sim och laddning är fel i din lista till och med sen när du påstås att du testa iPhone. Men nästa gång du väljer lur kanske du ska köpa en med Google så du kan kolla igenom dina påståenden.

Jag tycker snarare det är extremt imponerade hur Apple kan ligga så högt i fattiga länder men som sagt inte konstigt om xaiomi, Samsung eller valfri tillverkare blir större i fattiga länder om de slänger en lur för några hundra kronor medans apples billigaste kostar flera tusen och ändå ligger de top 3.

Ja, ok. Jag skall väl förtydliga. FTP var/är blockat i Safari.
E-sim räknas inte som dubbla simkort. Säg att man åker utanför EU, till Asien eller liknande. Då är det väldigt bra att kunna ha kvar sitt simkort med sitt eget nummer och trycka in ett lokalt simkort för surf. VÄLDIGT få kontantkort som stödjer E-sim.

Om vi tar iPhone 12 Pro Max t.e.x https://www.gsmarena.com/apple_iphone_12_pro_max-10237.php
Fast charging 20W,
Iphone 12: Fast charging 20W
iPhone 11: Fast charging 18W

Du får gärna visa vilken iPhone som har över 20W laddning, när deras Telefon för 15 000:- inte ens har det.

Jag skulle säga att jag hade rätt på alla punkterna.

På tal om Apple och "Status". Det är bara status bland andra Appledyrkare, vanligt folk struntar i vad andra människor har för telefon.
Angående pris, så får du gärna hitta en iPhone som är mer prisvärd än MI 10 T pro som jag köpte för ~9 månader sedan.
Snapdragon 865, 8GB ram, 256GB lagring, 144 Hz Display, 5000 maH batteri (Räckte 48h med 10h screen on time), 5G, 33W laddning, stereohögtalare, dubbla sim, helt ok kamera (118 poäng på DXO mark, iPhone 12 fick 122 poäng)
Telefonen kostade mig 3800:- helt ny (Förövrigt nästan likadana specifikationer som Samsung hade på sina telefoner som kostade +10k)

Det är långt ifrån en skräptelefon, nästan en tredjedel så billig som en iPhone.

Med det sagt så har jag full förståelse varför Xiaomi har klättrat i marknadsandelar. Samsung komprimissar rejält med funktioner/specifikationer i det prissegmentet, medans Xiaomi har erbjudit telefoner som inte ligger långt efter flaggskeppen.
Jag skulle gärna se fler mindre aktörer växa och erbjuda telefoner till konkurrensmässiga priser, så vi inte bara sitter med Samsung och Apple som vill ha 12-13k för sina lurar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Precis så har jag gjort, fungerar inte, jävla trams att låsa den på det viset men jag förstår varför, kan ju inte ha Kineser med upplåsta mobiler, går ju inte att övervaka å slänga i finkan om dom kritiserar CCP då.

Om jag inte missminner mig så är det för att det inte ska köpas (då) t.ex kinesiska k20 i stora volymer o sedan flashas till mi 9t o säljas som europeiska. Vilket blir dålig pr om inte kunden vet vad den får. Skiljer på lte band o liknande.

Jag tyckte det gick hur smidigt som helst. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rurounin:

Gjorde ingenting fel, kommer inte ihåg exakt vad som var problemet med Mi Unlock, om den inte fungerade eller om den inte gick att tanka, det var tvärstopp iaf och ingen möjlighet att göra något annorlunda, finns ju inget man kan göra fel med kontot om man så ville.

Vad gäller globala versionen hänger det nog mer på var man är registrerad än vilken mobil man använder, men jag syftade mest på att det är sånt skit man direkt stöder om man köper Kinesiskt, inget emot Kineser, bara deras skit regering som kör nån blandning mellan soviet och nazis där folk med fel åsikter som "försvinner" och saker som organ transplantations turism där friska fångar får sätta livet till, och då snackar vi stött av staten, total övervakning på det så blir det bojkott från min sida, finns få regeringar som äcklar mig mer.

Nej, globala versioner av telefonen har stöd för fler 4G/5G band så det är mer skillnad än bara vart man är registrerad! Bara o kolla upp din mobil så kommer du se skillnader i 4G och 5G på den internationella (så kallar gsmarena globala versionen) jämfört med kina versionen. Uppenbarligen är det något du gör, då jag och andra på Swedroid (t.ex.) har lyckats låsa upp telefoner utan problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig