Asus planerar grafikkort med Noctua-kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Noctua

Alla andra

Noctua:

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av GuuFi:

Inte för att jag har fönster eller komponenter synliga i min dator, men Noctuas skitbrun/beige är det fulaste som finns på PC-marknaden.

Smaken är som baken, tycker dom är grymt snygga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuuFi:

Inte för att jag har fönster eller komponenter synliga i min dator, men Noctuas skitbrun/beige är det fulaste som finns på PC-marknaden.

Fult och lufteffektivt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se vad noctua kan bidra med om de får gå all-in på att göra en kyllösning för ett RTXkort.
Färgschemat är för min del helt irrelevant eftersom datorn ändå står under skrivbordet så man kollar aldrig på den.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Blir nog fult oavsett eftersom Asus inte har någon känsla för design och stil. Gäller dom flesta övriga tillverkarna också.

Permalänk
Medlem

Fläktarna må vara fula, men Noctua gör bra kylare, så det kan jag absolut tänka mig att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är egentligen otroligt konstigt att ett företag ens väljer dessa färger i kombination. Nu kör jag med stängd låda så jag bryr mig egentligen inte vilken färg fläktarna har men snyggt är det inte.

När jag sålde en gammal Opel Kadett för länge sen så var den i beige färg och vart man än läste så var just bilar i beige och brun färg lägre värderade.

Samtidigt smart.
Ser du den färgen någonstans så vet du direkt att det är Noctua.

Samtidigt talar ditt undermedvetna om att färgen röd/vit ska förknippas med Coca-Cola och färgerna röd/gul ska förknippas med McDonald’s (eller Skåne)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vilka Noctua fläktar jag har liggandes men dom är definitivt inte dom bästa jag har så den "myten" har jag helt missat.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vilka färger eller det ser ut för min del, Jag smäller ändå på ett vattenblock på alla mina kort

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv

Hellre Noctua skitbrun än RGB, just saying

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Skulle gärna se Fractal Design och Noctua i ett samarbete där man faktiskt tar fram något sådant.

Permalänk
Medlem

Skiter i hur det ser ut. Men om ett företag äntligen släpper kort med riktiga fläktar på blir jag glad.
Drömmen är ett kort med två 120mm från fabrik. Då får vi tysta kort med bra kylförmåga och vi slipper modda när vi vill byta fläktar.

Förmodligen blir det fläktar på 90mm.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Skulle vilja ha en kylare som man kan byta fläktarna på istället. Typ som vi gör med CPU kylaren.
Att sätta fast 3st 140mm fläktar på GPU kylaren skulle vara intressant.

Permalänk
Medlem

Noctua är inte direkt kända för att vara billiga så räkna med ännu dyrare GPUs då

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ingen RGB

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Håll käft och ta mina pengar!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Varför skulle de vara bruna fläktar i den färdiga produkten? Noctua har redan svarta fläktar, fast de är kanske inte den modellserien som åsyftas.

Tycker omröstningen är lite fel, jag skulle inte avstå från att köpa ett grafikkort med bruna Noctua fläktar om det vore prisvärt i övrigt, men jag skulle föredra en annan färg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skulle gärna se Fractal Design och Noctua i ett samarbete där man faktiskt tar fram något sådant.

Verkligen! Typ som på bilden och nån tvåtonsvariant med mestadels krämfärgat invändigt, sen en bra nätdel på det med passande kablar. FD kan ju också utveckla en AiO tillsammans med Noctua, som passar in i bygget. Blir det bra grejer skulle jag lätt kunna tänka mig köpa hela kitet.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Okej men hear me out: brun belysning.

Slopa RGB och ersätt det med bara B. B-lysning. Möjligen att man kan ändra vilken nyans av brunt som önskas. Någon som känner sig sugen på att investera?

Permalänk
Medlem

en guda gåva för oss som passerat 30 och uppskattar kvalitet framför bling bling

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Jag brukar associera Noctuas färger med choklad och nougat, så blir de lite enklare att svälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Inte för att jag har fönster eller komponenter synliga i min dator, men Noctuas skitbrun/beige är det fulaste som finns på PC-marknaden.

Smaken är som baken, de har ju svarta/gråa alternativ nu.

Personligen har jag hellre Noctuas färger än den RGB-trend som blivit ”de facto” de senaste åren!

Permalänk
Medlem

Riktigt sexigt! Inte för att det skulle gå att se grafikkortet i min dator, men bara vetskapen om att det följer sig noctua-brunt där inne är pulshöjande.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Okej men hear me out: brun belysning.

Slopa RGB och ersätt det med bara B. B-lysning. Möjligen att man kan ändra vilken nyans av brunt som önskas. Någon som känner sig sugen på att investera?

Tjo iofs, nu snackar vi..

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Inte för att jag förstår varför i helvete man skulle bry sig om hur ens grafikkort ser ut, men jag gillar färgerna på Noctuas fläktar.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Kör Noctua enbart för prestandan och kvalitén, inte en chans att jag går över till chassi med glas så det spelar ingen som helst roll. Funktion före form.

Kylaren kommer säkert bli dunder då Noctua alltid levererar på den fronten. Är mer intresserad av vad det blir för fläktar, har personligen inget emot ett 4-slot kort så länge det är bra fläktar, dagens kort har rätt tama fläktar och jag tror en stor del utav gpuerna hade tjänat mer på att satsa på en tjockare och bättre utformad fläkt än att göra själva kylaren tjockare.

Permalänk
Medlem

För er som inte vet!

Asus och Noctua har redan gjort minst ett samarbete tidigare... och då hade dom inte några fula (min åsikt) beige/bruna fläktar

https://youtu.be/IScckJODUko

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

en guda gåva för oss som passerat 30 och uppskattar kvalitet framför bling bling

Jag är nästan 40 och skulle föredra om båda gick att kombinera.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Låter ju trevligt.
Har själv bara noctua fläktar i min burk. Nu finns de ju snyggare noctua som inte är bruna också
Men mina gamla är goa bruna. Har dock chassi utan fönster som står i en hurts så ser aldrig min burk ens.

Permalänk
Avstängd

Jag hade tänkt deshrouda vilket grafikkort det nu än blir att jag köper i 3000 serien i framtiden och sätta dit ett par NF-A12x25 fläktar, endera på kortet eller i exempelvis ett Ncase M1 chassi eller liknande chassi, så det här låter ju jättebra! Tänk om dom sätter dit sånna fläktar direkt. Jag har inget problem alls med färgen på någon komponent i datorn. Jag vill inte se grejerna ändå. Det är ljudnivån och effektiviteten som är det viktiga för mig. RGB är bara störigt.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE