Senaste klarade spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Hade blivit Mad Max, hade kanske ett par timmar kvar. Sen kraschade datorn och alla spar försvann från hårddisken och då tog GoG galaxy bort dem från clouden också. 22h som jag inte vill spela igen.

Just ja, köpte ju denna (igen) när den släpptes på GOG nyligen. Spelat igenom spelet två gånger tidigare (Steam och PS4) men börjar bli dags igen.

Om du gillar survivalstuket (leta soppa i tid och otid blandannat) så kan jag personligen rekommendera Days Gone när det släpps till PC (tyvärr inte GOG) om ca en månad. Om du inte redan är bekant med spelet då.

Permalänk
Skrivet av FX9:

Har du varken njure eller flickvän, lät lite tråkigt

OT: senast klarade spel var Rogue Heroes för att sonen fastnade för det så jag fick lov att spela igenom.

Vadå varken njure eller flickvän? Läs om läs rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vadå varken njure eller flickvän? Läs om läs rätt!

"Jag hade offrat min högra njure för att ha en flickvän som gillade att spela. Har inget av dera. "

"Har inget av dera" syftar på mer än 1 sak tidigare nämnt i en mening.

Du nämner 2 saker tidigare, njure och flickvän, därav går det att tolka som du varken har njure eller flickvän.

Så jag försökte vara lite rolig, vilket uppenbarligen inte gick hem.

Det jag tror du menade var att du hade velat ha en flickvän som spelar. Men inte heller det kan jag få att gå ihop med vad du skriver.

"Har inget av dera" syftar på mer än 1 sak...så vilka saker är det du saknar?

Eller är det bara jag som verkligen inte förstår din syftning här?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Vadå varken njure eller flickvän? Läs om läs rätt!

Du skrev faktiskt att du varken har njure eller flickvän, vilket är konstigt om du ville byta något du inte har iofs. Men syftningsfel deluxe var det iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima, 9/10.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Doom Eternal
Gears of War maraton dessför innan: 5, 4, Judgment, 3, 2, 1 (sistnämnda spelades först dårå)
Alla på Xbox Game Pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

"Jag hade offrat min högra njure för att ha en flickvän som gillade att spela. Har inget av dera. "

"Har inget av dera" syftar på mer än 1 sak tidigare nämnt i en mening.

Du nämner 2 saker tidigare, njure och flickvän, därav går det att tolka som du varken har njure eller flickvän.

Eller är det bara jag som verkligen inte förstår din syftning här?

Hoppar in och påpekar att den ena delen var en flickvän som gillar att spela. Han kan fortfarande ha en flickvän som inte gillar att spela. Men definitivt ingen höger njure. Han kanske har en hästskonjure? Ska vi gå vidare från detta nu?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Just ja, köpte ju denna (igen) när den släpptes på GOG nyligen. Spelat igenom spelet två gånger tidigare (Steam och PS4) men börjar bli dags igen.

Om du gillar survivalstuket (leta soppa i tid och otid blandannat) så kan jag personligen rekommendera Days Gone när det släpps till PC (tyvärr inte GOG) om ca en månad. Om du inte redan är bekant med spelet då.

Ska kika in det, det var ju det som gjorde Mad Max intressant i början men man levlar upp sig så snabbt att det till slut blev tyvärr bara en grindingparty.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Plöjde Metro Exodus i helgen.
Jag lirar inte så mkt spel nu för tiden men jag tyckte det var riktigt jävla bra.

För alla som gillar typ half-life så är spelet ett måste.

Permalänk
Medlem

Får väl bli Immortals: Fenyx Rising, även om jag nu börjat med tilläggen/DLC:erna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Klarade Journey tillsammans med sonen, 8 år. Vackert och annorlunda spel. Kan varmt rekommendera, och jag kommer att spela igenom det igen. Det lämnade mig med en sällsam känsla.

Klarade Abzù från samma skapare för några veckor sedan. Skulle dock säga att Journey var bättre. Mycket mer gripande.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Inaktiv

Days Gone för tredje gången. PC släppet, spelade igenom på PS5 runt jul och på PS4 Pro vid lanseringen våren 2019.

PC versionen är lätt den bästa, kontrollerna är ett rejält lyft, mus och tangentbord är riktigt bra implementerat. Grafiken är riktigt bra ut och ultrawide stödet fungerar riktigt bra med.

Blir en fjärde genomspelning med New Game+ vid något tillfälle. Har lite att avsluta i spelet innan jag återvänder till Mass Effect Legendary Edition och mer specifikt Mass Effect 2.

Permalänk
Medlem

Senast klarade spel: Resident Evil: Village

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Det beroendeframkallande spelet:
Slay the spire

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Resident Evil: Village

Spel #3 för 2021

Efter rekommendation här på SweC.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man kan säga att man "är klar eller klarat av" ett sandbox spel... meeeeen kommit till den punkten då jag gjort allt som funnits att göra och det finns inget som kan matcha min nuvarande flotta, inte ens en tillstymmelse till det

Endless Sky

Definitivt tips till Er som gillade Elite... det riktiga då som fanns back in the day
Absolut inget för den som vill bli "handhållen" genom ett spel, finns mycket mer djup än man först kan tro

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Varvade precis FC5 även fast jag fortfarande inte fattar hur jag kommer in i Only you mansion.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

"Klarat" Risk of Rain 2 några gånger. Finns ju ofantligt mycket saker och modes att låsa upp, men om man skall räkna "dödat bossen" så har jag klarat det ett par gånger

Roligt att köra både själv och co-op.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd

Arkham Knight. Fortfarande mestadels riktigt bra, men lite väl lätt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

GTA V för massa årsedan. Gillar inte story mode direkt (Förutom GTA) så blir inte så många spel man klarar

Permalänk
Medlem

Wonder boy: Asha in Monster World

Spel #4 för 2021. Inte särskilt bra om jag ska vara ärlig, 2/5. I synnerhet slutbossen var riktigt tråkig. =/

Permalänk
Livsnjutare 😎

The Touryst

Väldigt mysigt spel som inte var speciellt långt (det är så jag föredrar dem) proppat med minigames och pussel.

Körde igenom det på gamepass / Xbox innan det togs bort vid månadsskiftet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Wonder boy: Asha in Monster World

Spel #4 för 2021. Inte särskilt bra om jag ska vara ärlig, 2/5. I synnerhet slutbossen var riktigt tråkig. =/

https://youtu.be/cMfClgUrVTI

Tack Svantesson666 för att du inspirerat mig att köra igenom fler singleplayer-spel. Så lätt hänt att jag glider över på multiplayer men efter att ha läst tråden är så är det dags att ta tag i det.

Senaste var Resident Evil Village.

Är just nu halvvägs igenom:
a plague tale: innocence

Är gratis nu fram till torsdag 16:59 på Epic Games (claimar man det innan dess så får man behålla det )

https://www.epicgames.com/store/en-US/p/a-plague-tale-innocen...

Permalänk
Medlem

Körde nyss klart Horizon Zero Dawn
Rekommenderas!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Maneater.

Över förväntan faktiskt! 8/10

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Nier Replicant! Rekommenderas starkt 10/10. Hade spelat gamla Nier Gesalt för några år sen och remaken var väl värd pengarna

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Turnip Boy Commits Tax Evasion

Ett mysigt indiespel på ungefär två timmar. Perfekt att spela igenom en kväll när man har några timmar över.

Permalänk
Medlem

Omno

Spel #5 för 2021. Ett mysigt litet pusselspel som tar runt 2-3 timmar att spela igenom. Egentligen bara ett pussel i hela spelet som är rätt svårt. Efter 25 minuter av frustration av att känna sig stendum var jag tvungen att googla hur sjutton man skulle göra... haha

Permalänk
Sötast

Control!

Permalänk
Medlem

Terminator Resistance

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------