Rockstar uppges göra remaster av klassiska Grand Theft Auto-titlar

Permalänk
Melding Plague

Rockstar uppges göra remaster av klassiska Grand Theft Auto-titlar

De tre äldre titlarna Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: San Andreas och Grand Theft Auto: Vice City kan lanseras på nytt redan i oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Låter inte helt orimligt. GTA V har ju fått typ 20 tusen remasters redan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag skäms nästan att säga det, men jag har inte spelat något utav dem 🙈
En remake utav dessa samt + släpp till konsol hade gjort att jag nog sneglat åt att lira igenom dem allihop! (om man någon gång tar sig igenom backloggen som är ständigt växande...)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar styrningen på den där j*vla radiostyrda helikoptern

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett GTA VI och RDR3.. Men det kanske kommer det också. Eller varför inte en RDR1-port till PC.

Permalänk
Medlem

Oj vad spännande! Hade varit riktigt kul att köra om 3an igen, speciellt om det får lite uphottat grafik! Känns märkligt att de går till unrealmotorn dock ist för rage, men blir kanske bra ändå

Är ju dock lite rädd för att soundtracken kommer ändras en del, vi har ju sett r* plocka bort diverse låtar från bland annat SA i efterhand.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk

Gött VC är fortfarande favoriten men grafiken är verkligen outdated fast man kan inte vänta sig för mycket på en typ 20 år gammal titel det såg kanonbra ut på ps2.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vad kul! Tänkte så sent som för någon vecka sen att remakes av de gamla spelen vore kul, även om jag förstås mest längtar efter ett GTA 6.

Permalänk
Medlem

San Andreas är nog det som ligger varmast om hjärtat av dessa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kul att dem ändrar "avtalet" och kastar takedowns mot moddare för att själva göra remasters.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hoppas de fixar styrningen på den där j*vla radiostyrda helikoptern

Roligt att fler än jag förbannade sig över den helikoptern :')

Permalänk
Medlem

Allt för att undvika att jobba med GTA VI…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Vice City är det bästa GTA-spel som gjorts. Hoppas det blir en bra remake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Difiv3:

Roligt att fler än jag förbannade sig över den helikoptern :')

Hahaha den i Vice city eller? När man skulle bomba lite ställen i nått höghus som håller på att byggas? Den sög otroligt mycket, failade gång efter gång och drog mig för att försöka igen förrens jag blev tvingad då det ej fanns något annat kvar att göra.

Permalänk
Medlem

Minns nattklubben och "lyxhuset" med helikopterplattan i Vice City som om de vore igår
Detta blir bra, hoppas jag!

Permalänk
Medlem

"....så GTA 6 kommer bli uppskjutet tio år till"

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Musikälskare

Nu ska det mjölkas, men det kan bli hur bra som helst! Har blivit bränd för många gånger av Blizzard känner jag ang. remakes för att bli för positivt inställd

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är det så att Vice city får en remake redan till höst är detta den bästa nyheten på hela året!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Är ju dock lite rädd för att soundtracken kommer ändras en del, vi har ju sett r* plocka bort diverse låtar från bland annat SA i efterhand.

Det här är en av sakerna som får mig att ha ganska svalt intresse för dessa remasters. Ärligt talat så var ju GTA II, Vice City och San Andreas där spelmekaniken stod främst, utan man spelade ju dem för stämningen.

Personligen gillade jag musiken i speciellt Vice City. På den tiden det begav sig har jag för mig att det fanns ett box set som kostade en del, men inte ens där fanns alla låtar med.

Men du ska nog se att det blir en "skandal" över dessa spel också när de som förbokat får reda på att någonting tagits bort.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

De får gärna passa på att släppa Vice City Stories och kanske också Liberty City Stories på lite fler plattformar.

Permalänk
Medlem

Läste länken i artikeln om att "Take Two" var på krigsstigen.. Vilka jävla AS de verkar vara.. De är fan värre än EA/Bethesda... https://gtaforums.com/topic/973749-take-two-changes-the-agree...

Tack Noelia för att du belyste detta, helt vrickat... Nu blev all glädje av dessa remasters en aning stukad, dock...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara jag som valde GTA III.

Enkelt. GTA III revolutionerade stort när det kom det var något vi aldrig upplevt förut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Red dead redemption (1) till PC, helst i RDR 2 motorn hade varit nice.
Red dead revolver vet jag inte om det är något som är lönt att piffa till?

Permalänk
Hedersmedlem

Oj vad svårt val med de tre GTA-titlarna!

GTA 3... ja det var ju först. Med 3D alltså. Kind of a big deal för open world-genren! På sätt och vis var det ju störst bara av den anledningen.
Men det är inget jag önskar spela igen egentligen.

Vice city - det var inte bara open world 3D utan det fanns en massiv atmosfär också. Sammansättning av klädutbud, neonet, solnedgångarna, palmer och val av låtar. Waow! Så mycket mer än ett spel.

San andreas - ja gud vad man kunde göra mycet här. Träna och få muskler,. äta skäpmat och bli tjock, ta över områden, en mängd olika trixiga certifikat/races i luft, på land och i vattnet. Cykeltävlingar och till och med triatlons. Och man kunde spela datorspel i datorspelet!
Dessutom kunde man numer också simma!
En massiv expansion för open world igen.

Men ja - vice city ligger nog bäst till. Jag blev väldans hänförd av den tydliga atmosfär/tonen som valts för spelet!

Jag vill inflika med att Vice city, san andreas (och även tony hawks pro skater 2) har varit ganska viktiga för ens musikkultur. Allmänbildande ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av KroesusSork:

Läste länken i artikeln om att "Take Two" var på krigsstigen.. Vilka jävla AS de verkar vara.. De är fan värre än EA/Bethesda... https://gtaforums.com/topic/973749-take-two-changes-the-agree...

Tack Noelia för att du belyste detta, helt vrickat... Nu blev all glädje av dessa remasters en aning stukad, dock...

Kan tipsa om att FZ skrivit om det lite mer utförligt än vad jag gjorde

Men jag håller med, det stukar glädjen lite. För mig är remasters och moddade versioner två separata ting, det ena förtar liksom inte det andra. Jag köper gärna en remaster av ett spel jag verkligen gillar, gjorde exempelvis det med Mass Effect-trilogin, även om jag har versioner med moddar jag också gärna spelar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RVX:

San Andreas är nog det som ligger varmast om hjärtat av dessa.

Instämmer! "Ah shit, here we go again!"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Verkar bara vara jag som valde GTA III.

Enkelt. GTA III revolutionerade stort när det kom det var något vi aldrig upplevt förut.

Så är det ju. Men det behöver ju inte betyda att det är det spelet som var roligast att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Nu ska det mjölkas, men det kan bli hur bra som helst! Har blivit bränd för många gånger av Blizzard känner jag ang. remakes för att bli för positivt inställd

Tricket är att inte bli för hype:ad innan releasen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

De kommer göra en Warcraft 3 Reforged typ av Remaster.