Battlefield 2042 gameplay läcker ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 2042 gameplay läcker ut på webben

I detta nu pågår ett stängt alpha-test under sträng sekretess, men det hindrar inte deltagare att läcka både videor och bilder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut! Det här kan det bli många timmar med

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som Call of Duty: Blackops 4 i andra klippet?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Bara jag som tycker det ser ut som Call of Duty: Blackops 4 i andra klippet?

Tänkte precis skriva att om något sagt till mig att det var CoD så hade jag trott dom

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

För mig som inte gillar denna genre av spel så undrar jag vad som är så nytt då det ser ut som alla andra FPS spel.

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att de springer sinnessjukt fort? Eller kör de bara med enormt hög FOV? Eller sprang man så där fort i BF2, BC2? Kommer inte ihåg själv.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bara jag som tycker att de springer sinnessjukt fort? Eller kör de bara med enormt hög FOV? Eller sprang man så där fort i BF2, BC2? Kommer inte ihåg själv.

Det utspelas ju ca 21 år i framtiden, dom kanske har "super suits" eller nåt så det går att springa fortare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bara jag som tycker att de springer sinnessjukt fort? Eller kör de bara med enormt hög FOV? Eller sprang man så där fort i BF2, BC2? Kommer inte ihåg själv.

Det är Battlefield, de har förmodligen redan börjat hacka spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Det utspelas ju ca 21 år i framtiden, dom kanske har "super suits" eller nåt så det går att springa fortare?

Så Crysisfield 2042?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Å nej, inte den förbannade jävla glide'a featuren som alla gör nu för tiden.....

Jag hoppas så innerligt det inte blir som Modern Warfare's spelmekanik.

Rörelsemekanism som är så intensivt rörligt, med vapen som shake'ar som fan när man skjuter.

Vill ha tillbaka Battlefield 3's. Den var superb.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Undrar om det räcker med ett Radeon 9800 Pro för att driva detta på maxade inställningar?

Skämt åsido

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Å nej, inte den förbannade jävla glide'a featuren som alla gör nu för tiden.....

Jag hoppas så innerligt det inte blir som Modern Warfare's spelmekanik.

Rörelsemekanism som är så intensivt rörligt, med vapen som shake'ar som fan när man skjuter.

Vill ha tillbaka Battlefield 3's. Den var superb.

Mekanismen i ex BFV är ljusår bättre än tidigare spel i serien, märks extra tydligt är man går tillbaka och spelar gamla spel som BF3 eller BF4, där gubben känns som en stelopererad gubbe.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Å nej, inte den förbannade jävla glide'a featuren som alla gör nu för tiden.....

Jag hoppas så innerligt det inte blir som Modern Warfare's spelmekanik.

Rörelsemekanism som är så intensivt rörligt, med vapen som shake'ar som fan när man skjuter.

Vill ha tillbaka Battlefield 3's. Den var superb.

Håller med, BF3 trots sitt strulande med inloggningar och så vidare, kändes väldigt genuint i rörelserna av karaktärerna.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg skit ut, kommer få sitta kvar på BF1

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Mekanismen i ex BFV är ljusår bättre än tidigare spel i serien, märks extra tydligt är man går tillbaka och spelar gamla spel som BF3 eller BF4, där gubben känns som en stelopererad gubbe.

Nu för tiden känns det som att t.ex. CoD eller BF försöker i hastighet härma Quake 3, känns onaturligt och knepigt tycker jag eftersom det ändå handlar om människor som springer. Bara bunny jump som saknas. Men till skillnad från Q3 så behövs inga skills för att fragga i t.ex. CoD, däremot lite mer skills i BF.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Sötast

new gen call of generic shooterfield.

Shooters har börjat bli som asian rpgs... kan fan inte se skillnad på det, alla innehåller till 99% också nån form av ad-hd räknare så att kidsen vet att de är bra nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

Tyckte det såg skit ut, kommer få sitta kvar på BF1

Lugn, detta är fortfarande alpha…

Skrivet av Elakekocken:

Nu för tiden känns det som att t.ex. CoD eller BF försöker i hastighet härma Quake 3, känns onaturligt och knepigt tycker jag eftersom det ändå handlar om människor som springer. Bara bunny jump som saknas. Men till skillnad från Q3 så behövs inga skills för att fragga i t.ex. CoD, däremot lite mer skills i BF.

Vill man ha realism så finns det ju andra shoters som är mer åt det hållet. Battlefield och ex CoD och ju mer åt arkad hållet.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skyw00lker:

Tyckte det såg skit ut, kommer få sitta kvar på BF1

Absolut, det är en teknisk alpha. Det hör till vanligheten att skräptexturer och låga grafikinställningar används för att inte ge en representation av slutprodukten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Ser inte ut att vara någon höjdare direkt.. Tankarna går direkt till CoD och det är inte ett bra tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Lugn, detta är fortfarande alpha…
Vill man ha realism så finns det ju andra shoters som är mer åt det hållet. Battlefield och ex CoD och ju mer åt arkad hållet.

Visst är det så.

Hur det är nu är ju ljusår ifrån den krigskänslan man fick i BF2 (har inte spelat 1:an men den är/var säkert ännu bättre)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en gnagande kännsla att de förmodligen tagit i förmycket i nya BF, känner på mig att spelkänslan kommer bli fullkommligt kaotiskt.

Vet inte vart kännslan kommer ifrån, men antagligen för att de senaste BF spelen inte varit några dundersucceer direkt, inte för mig personligen iaf.

Permalänk
Avstängd

Ser otroligt mycket fram emot det, alltid hatat WW1,2 eran så att det är modernt igen är underbart.
Hade dock skoj i BF1 samt BFV men tror inte jag orkat ett till grottmänniska era.
Så glad att jag tog Ultimate Edition direkt :).

Permalänk
Avstängd

Återigen: allt hopp ligger i HUR mycket som kan skräddarsys i "privata" servrar. Förhoppningsvis kan spelkänslan justeras så det känns mindre Bumbibärssaft-rörelser.

Offentliga/öppna servrar är ett starkt nej eftersom det är över 100% risk att det dyker upp hackers där medan den risken är lägre i privata servrar.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Som andra skriver ser det precis ut som CoD. Hade jag velat spela CoD hade jag väl gjort det istället? BF3 och 4 var riktigt bra imo, sen har det gått utför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

För mig som inte gillar denna genre av spel så undrar jag vad som är så nytt då det ser ut som alla andra FPS spel.

Håller trenden i sig så kommer det vara det första FPS sedan BFV som fått uppdatering i grafiken och detaljer, alla andra återvinner sina 10-20 år gamla grafikmotorer och lägger till några grässtrån varje år i sina facelifts.

Mer variation på vapen än någonsin, mer fordon, fler spelare samtidigt, nya banor, nya klasser, coola effekter och fysik ( kanske inte 100% realistiskt men det är ett spel ) osv osv.

Skrivet av viller2:

Som andra skriver ser det precis ut som CoD. Hade jag velat spela CoD hade jag väl gjort det istället? BF3 och 4 var riktigt bra imo, sen har det gått utför.

Har du spelat CoD? Detta är inte ens i närheten av det, dessa 2 spelserier kommer aldrig vara likadana.

Enda som är likt är eran och vapen, efter det kan man ju argumentera "Det går att springa och hoppa, det är ju som CoD!" om man vill men det är ju bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Man kan tro detta är CoD. Finns många likheter.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Håller trenden i sig så kommer det vara det första FPS sedan BFV som fått uppdatering i grafiken och detaljer, alla andra återvinner sina 10-20 år gamla grafikmotorer och lägger till några grässtrån varje år i sina facelifts.

Mer variation på vapen än någonsin, mer fordon, fler spelare samtidigt, nya banor, nya klasser, coola effekter och fysik ( kanske inte 100% realistiskt men det är ett spel ) osv osv.

Har du spelat CoD? Detta är inte ens i närheten av det, dessa 2 spelserier kommer aldrig vara likadana.

Enda som är likt är eran och vapen, efter det kan man ju argumentera "Det går att springa och hoppa, det är ju som CoD!" om man vill men det är ju bara löjligt.

CoD Modern Warfare hade ju iaf nu senast ett Battlefield läge som faktiskt var riktigt bra. Men visst det är väll mer CoD som gick mot BF hållet än tvärtom imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Å nej, inte den förbannade jävla glide'a featuren som alla gör nu för tiden.....

Jag hoppas så innerligt det inte blir som Modern Warfare's spelmekanik.

Rörelsemekanism som är så intensivt rörligt, med vapen som shake'ar som fan när man skjuter.

Vill ha tillbaka Battlefield 3's. Den var superb.

Nej hur många såna där glides skulle man orka med i verkliga livet? 1 per timme?
De får gärna lägga till stamina där både såna där glid, hopp och annat drar ner uthålligheten.

(Ja jag vet att detta bara är ett spel, men viss realism vore kul)

Tyckte banan med radargrejer såg ball ut. Kommer nog skaffa men måste få tag på ett grafikkort först och då kan man ju se hur olika kort presterar Jag och en polare byggde datorer för BF3 en gång i tiden, undrar om han är pepp för detta

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Haha, älskar första klippet!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Den som kom på "grappling hook" för spelaren borde få sparken! Hoppas att man kan konfigurera upp servrarna som man önskar. Spelar enbart på dom servrar där detta är avstängt.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070