Battlefield 2042 gameplay läcker ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Som många andra redan nämnt så tyckte jag det såg ut som Call of Duty och mer arkad än någonsin, känns spontant så där. Men än har de tid att slipa på det.

Kan hålla med lite där, fick vibbar av Modern Warfare (2019) & Warzone med laddanimationen på vissa vapen och en hel del annat. Men tror ändå det här spelet kan bli riktigt bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bara jag som tycker att de springer sinnessjukt fort? Eller kör de bara med enormt hög FOV? Eller sprang man så där fort i BF2, BC2? Kommer inte ihåg själv.

Reagerade också på det. Såg nästan ut som Titanfall där en sväng

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Säkert kommentar 79 om detta, men de har den där jävla mega slide skiten kvar, stora frågan, är den uppgraderad? Samt visst kutar alla i 200km/h?

Permalänk
Medlem

Alltå detta är ju NDA footage som man egentligen inte ska länka till

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Ja här springer vi fort. Ser inget vidare ut faktiskt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Så roligt att läsa alla negativa inlägg om en technical playtest. haha. Det representerar inte spelet som en färdig produkt, det är en väldigt tidig build av spelet. Detta är anledningen till att såna här tester är under nda.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att DICE testar nåt annat än BF som är så uttjatat. Jag skulle vilja att dom gör nåt zombiespel för programmera kan dom ju

Jag själv kommer aldrig mer köpa nåt BF spel. Bad Company 2 fick bli det sista jag betalar pengar för

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Rörelserna känns mer Apex än Battlefield... Men får invänta det faktiska spelet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bara jag som tycker att de springer sinnessjukt fort? Eller kör de bara med enormt hög FOV? Eller sprang man så där fort i BF2, BC2? Kommer inte ihåg själv.

Ja, jag håller med. Kanske e för att jag jämför det med hastigheten från hell Let loose 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Ser direkt att det här inte är ett spel i min smak.
Jag tyckte att Battlefield var lite roligare när det var lite slöare, men det betyder inte att jag har rätt. Utan bara en annan smak.

Permalänk
Medlem

Vad i helvete är det cod eller Battlefield? Suck...

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Ja tidig alpa men det är ju bara några månader kvar, är det normalt att det skall se ut såhär i detta stadie?
Vet att det är komprimerat, osv. m en ändå.. blev nästan lite orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Ja tidig alpa men det är ju bara några månader kvar, är det normalt att det skall se ut såhär i detta stadie?
Vet att det är komprimerat, osv. m en ändå.. blev nästan lite orolig.

Det där är ju inte hur spelet ser ut idag. Det är ju en betydligt tidigare build av spelet, med icke färdiga texturer osv.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Hej.
När börjar den öppna battlefield 2042 betan till pc och vart laddar man ner den genom origin ? går den att för ladda redan nu eller ?

Permalänk

Någon som vet ?

Permalänk
Medlem

En enkel googling gav detta: "
It looks as though the official battlefield 2042 beta date is set to be on the 22nd of September, which is likely to be for those who pre-ordered the game and gained early access. This would mean that everyone else will be able to jump on from the 24th of September and take part in the open beta."

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

En enkel googling gav detta: "
It looks as though the official battlefield 2042 beta date is set to be on the 22nd of September, which is likely to be for those who pre-ordered the game and gained early access. This would mean that everyone else will be able to jump on from the 24th of September and take part in the open beta."

Jag har med sökt på google men läste ett annat datum den 6:e tror jag, så blev förvirrad vilket som stämde, men får hålla koll i dagarna, mer exakt info kommer nog snart. Men såg också det datumet du fick upp.