Permalänk
Medlem

paypal som minderårig hjälp mig

hej, jag är 17 år gammal och tänkte göra ett paypalkonto och ja jag vet att man inte får som minderårig och vad som kan hända men strunt i de de löser jag men min akuta fråga är, om man kopplar sitt bankkort till paypal som under 18, kan föräldrarna se pengarna som kommer in på paypal då? behövs akut svar tack:)

Permalänk
Medlem

Nej det borde inte synas, förutsatt att pengarna ligger kvar på paypal och inte betalas ut till ditt bankkonto.

Det kommer dock synas när du gör köp via paypal eftersom pengarna dras från ditt bankkonto. Ibland kan de även dra 1 kr eller liknande när du skapar kontot, vilket dina föräldrar kanske kan se.

Permalänk
Samsung Sverige

Det finns väl också en viss risk att du faktiskt blir avstängd från Paypal om det skulle komma fram att du inte har uppnått åldern.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samsung:

Det finns väl också en viss risk att du faktiskt blir avstängd från Paypal om det skulle komma fram att du inte har uppnått åldern.

Det är kanske ett mindre problem i sammanhanget.
Om man kanske tänker uppge uppgifter som inte är … hmm … korrekta kan det dessutom vara brottsligt.

@alex17: du känner ingen som är 18+ och kan hjälpa dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det är kanske ett mindre problem i sammanhanget.
Om man kanske tänker uppge uppgifter som inte är … hmm … korrekta kan det dessutom vara brottsligt.

@alex17: du känner ingen som är 18+ och kan hjälpa dig?

jo några stycken, kanske är en bättre idé så man inte begår något brottsligt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex17:

hej, jag är 17 år gammal och tänkte göra ett paypalkonto och ja jag vet att man inte får som minderårig och vad som kan hända men strunt i de de löser jag men min akuta fråga är, om man kopplar sitt bankkort till paypal som under 18, kan föräldrarna se pengarna som kommer in på paypal då? behövs akut svar tack:)

Jag tvivlar på att du är 17 år gammal.

Men även jag hade ett Paypal konto som minderårig, vilket fungerade utan problem. Särskilt effektivt var det eftersom Paypal stödde "Visa Electron" och "Maestro"-kort. Vilket gjorde att jag kunde handla i butiker som inte stödde dessa. Kan dock nämna att jag hade tillåtelse av mina föräldrar att använda Paypal.

Får man fråga vad ditt syfte med kontot är? Även om det inte är olagligt att skapa ett Paypal-konto som minderårig, så är det fortfarande olagligt att ta emot illegalt intjänade pengar på ett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som känner att den här diskussionen snarare hör hemma på Flashback ...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Är det bara jag som känner att den här diskussionen snarare hör hemma på Flashback ...?

Och varför hamnar så många helt ovidkommande trådar just i Processorer, moderkort och minnen???

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Ja, det är bara du, då flashback har 18-års-gräns och vill inte ha såna här diskussioner där

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

PayPal ska gå utmärkt att koppla till sitt bankkort fast du är under 18-år. har fungerat alldeles utmärkt för min son innan han fyllde 18.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest