Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Jag blev medlem för att kunna skriva i forumet.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har man ett intresse för vad jag nu än så länge, sen ja blev medlem för någon timma sen insett vad denna hemsida handlar om... Så lär det intresset växa ännu vidare samt att jag vill ju passa in bland alla här så att snappa upp hur saker o ting fungerar är väl Prio 1.

Kul o va här iallafall!

Visa signatur

Toe–Be–One–Kenobi.🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobsLund:

Har man ett intresse för vad jag nu än så länge, sen ja blev medlem för någon timma sen insett vad denna hemsida handlar om... Så lär det intresset växa ännu vidare samt att jag vill ju passa in bland alla här så att snappa upp hur saker o ting fungerar är väl Prio 1.

Kul o va här iallafall!

Orkar inte läsa alla sidor om jag har skrivit i den här tråden förut eller inte, men jag gick med när jag skulle bygga min första dator och hade lite frågor om huruvida hårdvaran var kompatibel. Det var en 4790K om jag inte minns fel. Alla var så trevliga och hjälpsamma att man blev kvar när man hade snickrat ihop nya riggen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Musikälskare

Det var 19 år sen jag blev medlem och kommer ihåg jag skapade kontot i skolans datorsal haha, men kommer inte ihåg varför då det var så länge sen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nörd.
Samt att projektet var att det skulle finnas en svensk klonkurent till overclockers.net au mm. De finns inte kvar längre.
Så... NÖRD

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Har läst sidan aktivt sedan 2008-2009 men hade aldrig någon anledning att grotta i forumen. Blev medlem för att sälja lite skit 2015 och fråga lite kring hårdvara när jag kom tillbaka till PC från 10 år med mac.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

För att kunna posta i den här tråden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Jag började hänga här då jag och ett gäng vänner började intressera oss för överklockning. Jag skapade mitt första konto runt 1999-2001 tror jag men lyckades slarva bort lösenordet runt 2010-2011 eller något sånt. (Jag lyckades aldrig få tillbaka det så om någon admin/moderator läser detta så kontakta gärna mig om det går att lösa på något vis.) Jag var "kontolös" ett tag men skapade sen ett nytt igen 2012. Så under 20+ år har jag besökt denna sida i stort sett dagligen. Herregud vad tiden går.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Jag minns ärligt talat inte. Men när jag kollar på vilka trådar jag skapade först så antar jag att jag hade problem med min dator och ville ha hjälp.

Fan vilket bra kort 9600 Pro var för övrigt. Spelade KOTOR och valde att acceptera lite artefakter på vattenplaneten för att det flöt så bra när man klockade lite. Funkade bra på vintern, men inte på sommaren. För den som undrar vad resultatet blev av en av mina första frågor, alltså.

EDIT: Om någon gammal räv har bättre minne än mig, kan ni upplysa mig om historien bakom den här katten som används som avatar?
https://www.sweclockers.com/medlem/3022
Fan vilken nostalgi det var att se den

Permalänk
Medlem

Jag har blivit hänvisad hit från google några gånger under de senaste åren. Idag ville jag skriva i en tråd om moms på utländska försändelser och registrerade mig därför.

När det var kvar två månader på 1960-talet pryade jag på en datoravdelning. Då sköttes programmeringen genom att sätta fast sladdar på ett kretskort. Jag är nu inne på mitt sjunde decennium som datoranvändare.

Permalänk
Medlem

Min kusin Jenza lurade hit mig, har för mig att Sweclocker var blåvit på den tiden

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Som många andra norrbottningar pga bojn.net och deras avsaknad av forum.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Jag minns inte hur jag upptäckte SweClockers. Jag misstänker att jag upptäckte SweClockers igenom gamla goda www.bf2.se.

Jag vet att i slutet av 2010 vart jag mer aktiv här inne och tack vare när första fredagspanelen släpptes som jag absolut kommer ihåg, så vart jag mer aktiv här inne.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Var intresserad av att köpa ett par XP 2500+. Tror inte jag loggat in på ett par år men oftast lyckas man klämma in ett par timmars lurkande i veckan. "Men DEN HÄR gången ska jag minsann komma ihåg lösenordet."

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Hade skummat sajten i nåt år eller så innan man blev medlem, under ett annat nickname. Vad som är lite roligt så här i efterhand är att det är den sidan man hänger på dagligen, så har jag ex varit medlem på båda Tradera och eBay längre. Båda sen 2005 av nån anledning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Ja det är frågan för jag tror inte jag nånsin hittat nån info jag letat efter och att spela på dator eller streama när man gör det är så ointressant att jag närmast avskyr det. Inte ens gubbgnälltråden är speciellt intressant och vem fan bryr sig om en tesla eller liknande bil med tanke på det löjliga priset på dom. När man sen också inser att folk färska på arbetsmarknaden utan nån erfarenhet har fantasilöner för att sitta och knappra på en bräda nånstans på jorden när folk knappt har mat för dagen då börjar man ju fundera vad i hvitte vi har datorer och internet till. I min enfald trodde jag när internet kom att nu jäklar nu kan vi kommunicera över landsgränserna i realtid vi vanliga människor och få slut på allt konstigt skit som händer. Men vi fick äckel som jagar småflickor, en ofantligt utökad chans till kriminell verksamhet, facebook och folk som skär guld med motorsåg och annat skit istället.

Så härmed begär jag mitt utträde. Ha det bra och var försiktig med knapparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon317915:

Ja det är frågan för jag tror inte jag nånsin hittat nån info jag letat efter och att spela på dator eller streama när man gör det är så ointressant att jag närmast avskyr det. Inte ens gubbgnälltråden är speciellt intressant och vem fan bryr sig om en tesla eller liknande bil med tanke på det löjliga priset på dom. När man sen också inser att folk färska på arbetsmarknaden utan nån erfarenhet har fantasilöner för att sitta och knappra på en bräda nånstans på jorden när folk knappt har mat för dagen då börjar man ju fundera vad i hvitte vi har datorer och internet till. I min enfald trodde jag när internet kom att nu jäklar nu kan vi kommunicera över landsgränserna i realtid vi vanliga människor och få slut på allt konstigt skit som händer. Men vi fick äckel som jagar småflickor, en ofantligt utökad chans till kriminell verksamhet, facebook och folk som skär guld med motorsåg och annat skit istället.

Så härmed begär jag mitt utträde. Ha det bra och var försiktig med knapparna.

Här känner jag att ett "OK, boomer" är fullkomligt berättigat.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Första kontot reggat 2001 vill jag minnas, vi var ett gäng mer eller mindre nördar som läste på Swec i skolan. Skrev lite i köpråd och överklockning på AMD Thunderbird och Athlon64-tiden och en del i övriga ämnen senare. Nyreggade kontot för att hålla koll på hårdvara och blev aktiv igen, tycker att grafikkortsbristen är fascinerande.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk

Har varit en lurker i flera år, men såg en specifik fråga i en tråd som jag tänkte att jag kunde svara på. Det vore dessutom inte fel att kunna använda "Köp och Sälj" i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Min kusin Jenza lurade hit mig, har för mig att Sweclocker var blåvit på den tiden

Gick med för att lura hit mina kusiner

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jag var medlem för lääängesen, sen svalnade mitt IT-intresse. Men nu blev jag medlem främst för att få svar på IT-relaterade frågor jag kan tänkas ha. Kan man själv hjälpa andra är det ju bara roligt.

Visa signatur

💻 Asus ROG GL703GE | 17,3" | Intel® i5-8300H 2.30 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce GTX 1050Ti - 4 GB | 256 GB SSD & 256 GB SSD
💻 Asus ROG G74SX | 17,3" | Intel® i7-2630QM 2.20 GHz x 4 | 16 GB | NVIDIA® GeForce® GTX 560M - 3GB | 500 GB SSD
💻 Acer Aspire A515-45 | 15,6" | AMD Ryzen 5 5500U 2.40 GHz x 6 | 16 GB | Intel Iris Xe Graphics - 4 GB | 512 GB SSD & 250 GB SSD
💻 HP ProBook 6570b | 15,6" | Intel® i3-3110M 2.40 GHz x 2 | 4 GB | Intel® HD Graphics 4000 - 1792 MB | 1TB HDD
📱 Samsung S21 Ultra 5G | 📱 Samsung S8+ | 🖨️ Creality Ender-3 S1 Pro (3D-skrivare)

Permalänk
Medlem

Kom hit för marknaden men har börjar skriva mer och mer i forumet, då det finns många intressanta trådar att skriva och läsa i.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

1. Intresse, tycker det är intressant med ny teknik inom dator världen.
2. tips vid nybygge, uppgraderingar
3. Hjälp vid problem etc

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Kul att svara på något man kunde hehe

Permalänk
Medlem

En gång i tiden var man och blev kallad nörd (men kanske lite av det sitter kvar än idag över 20 år senare)
Konstaterade precis för mig själv att nu är det snart dessutom 22 år sen man blev tvungen att omregistrera sig för om jag inte blivit alldeles dement hände väl något i forumet 2001 så finns inga äldre registrerade användare än juli 01?
Som sagt, en å annan ålderskrämpa har kommit genom åren och däribland att minnet spökar.
Vet att jag hängt runt på Swec mer och mindre aktivt i snart 25 år tror jag med moddning och överklockning, läst om recensioner vid nyköp av hårdvara osv osv

Har den för övrigt fortfarande som startsida

Lite tillägg
Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

För att fråga om ett moderkort för över 20 år sedan

#1801736

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av k4rst3n:

För att fråga om ett moderkort för över 20 år sedan

#1801736

Och väntar fortfarande på svar...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVclocker:

Jag minns inte hur jag upptäckte SweClockers. Jag misstänker att jag upptäckte SweClockers igenom gamla goda www.bf2.se.

Jag vet att i slutet av 2010 vart jag mer aktiv här inne och tack vare när första fredagspanelen släpptes som jag absolut kommer ihåg, så vart jag mer aktiv här inne.

Förlåt mig men...

17895363
18251246

Tre inlägg i samma tråd med lite olika minnesbilder.

För min egen del så kan jag direkt säga att jag inte minns. Verkar inte kunna hitta inlägg så långt bakåt i tiden heller, om jag ens skrev något utan bara reggade och sedan inte skrev något på 12 år. Det var säkert något jag hade problem med och sökte lösningar för.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Förlåt mig men...

17895363
18251246

Tre inlägg i samma tråd med lite olika minnesbilder.

För min egen del så kan jag direkt säga att jag inte minns. Verkar inte kunna hitta inlägg så långt bakåt i tiden heller, om jag ens skrev något utan bara reggade och sedan inte skrev något på 12 år. Det var säkert något jag hade problem med och sökte lösningar för.

Jag måste ha helt glömt bort att jag har tidigare gjort inlägg.

Men historierna är typ sanna trots att det står olika.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nätverket DALnet hade utstått överbelastningsattacker i omgångar i början på 00-talet(kan ha varit i slutet på 1999 också) då en lokal kanal på nätverket växt sig stort, av en händelse hörde jag en på samma skola på den tiden nämna något om iRC och att många i staden jag bodde i hängde där, så sagt och gjort, laddade hem programmet och anslöt till DALnet.
Sweclockers nämndes senare av den här personen i skolans skoltidning också vill jag minnas så skaffade ett konto här när forumet var nytt... Men det är sedan länge bortglömt tyvärr. Men om det finns någon här på forumet som heter eller kallade sig för Najk så är det delvis pga av den personen jag är medlem här idag 😅🫡