LG senarelägger 42-tums OLED-TV optimerad för gaming

Permalänk
Melding Plague

LG senarelägger 42-tums OLED-TV optimerad för gaming

Av marknadsföringsmässiga skäl försenas LG:s efterlängtade 42-tummare för gaming. Modellen ser dagens ljus först efter årsskiftet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En 4k OLED i 42 tum är vad jag har väntat på, 48 tum är för stort i datorhörnan, så lite surt känns det. Men inga problem att vänta lite till när man väntat ett par år redan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

en 27" Oled med minst 165hz och kan köra över Displayport. Det är det jag väntar på för att byta skärm. Extremt låg input latency och perfekt svärta i kombination med hög refresh rate. De bör rimligen inte vara så dyra givet vi redan nu kan köpa en 48" CX för relativt "små summor".

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk

42 tum är nog perfekt, sitter med LGs 48" på skrivbordet nu och den är underbar om än lite onödigt stor

Permalänk
Medlem

Tycker det är en bra storlek för en extra-tv i biblioteket, för spel och tv tittande när man inte vill bli störd av kidzen

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

Precis som väntat då!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Haha, gillar svarsalternativen.

För mig är 42" aningen stort för en skrivbordsskärm, hade gärna sett en 32-34" för att ersätta min nuvarande MG278Q.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

För mig på skrivbordet så är det absolut för stort, tror runt 32" är max.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För stor som skärm och för liten som TV så det är perfekt storlek för att vara helt ointressant för mig!

Permalänk
Medlem

I väntan på 42" så köpte jag 48" CX och jag tycker nu efter ett par veckor att den är riktigt bra storlek. Jag hade planer på att sidegrade:a till 42":an när den kom ut men nu känner jag inte att det behövs

Visa signatur
Permalänk
Föredetting

Svarsalternativen är dåliga, saknar hårt mellanslag.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

När det gäller LCD så skulle nog 42" vara lite för stort för stort för mig, men eftersom OLED har perfekt svärta så är det ju fritt fram att ställa in bildstorleken efter ändamål. Ställer man in 1440p och stänger av uppskalning så får man ~28" bildyta. Enda nackdelen är väl att man får enorma bezels, men hellre det än att behöva vrida nacken hela tiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har jag fantiserat ihop det eller var det tal om att 42-tummaren inte skulle vara WRGB utan en RGB-modell?
Verkar som om jag gjort det för hittar noll info när jag googlar på det...

Saknar svarsalternativet att jag tycker frågan är dum och inte vill delta. (Och "Avstå" räknas inte för då kommer jag inte med i statistiken.)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Snusfri

Ja.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bara hoppas den får 2022 års panel då och inte nåt gammalt som stått i deras garderob. Vore trevligt om de ännu mer kunde förbättra de problem som uppstår vid nära svart och VRR. Lilla jag läst så kommer tekniken i just oled aldrig kunna ta bort det helt men kan hoppas.

Sitter på en Alienware 38 idag och valde att hoppa över LG 48an då platsbrist skulle uppstå. Däremot 42 bör jag kunna klämma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När det gäller LCD så skulle nog 42" vara lite för stort för stort för mig, men eftersom OLED har perfekt svärta så är det ju fritt fram att ställa in bildstorleken efter ändamål. Ställer man in 1440p och stänger av uppskalning så får man ~28" bildyta. Enda nackdelen är väl att man får enorma bezels, men hellre det än att behöva vrida nacken hela tiden.

Nja ibland får man inputlag och lägre Hz av att inte köra native upplösning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av UndaC:

Saknar svarsalternativet att jag tycker frågan är dum och inte vill delta. (Och "Avstå" räknas inte för då kommer jag inte med i statistiken.)

"Jag kör Linux"?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Antar att man måste vara väldigt selektiv med sitt spelande med en sån skärm för att minska risken för burn-in.

Permalänk
Medlem

är sååå redo för denna i mitt pojkrum blir perfa till dator hänga upp på väggen har tomt skrivbord kommer bli riktigt gaming mys

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Antar att man måste vara väldigt selektiv med sitt spelande med en sån skärm för att minska risken för burn-in.

Dom håller sig faktiskt väldigt bra från att få burn-in på de senaste årens modeller. Har en OLED55C9 som har använts senaste ~9 månaderna till att spela Fifa, God of War, Astros playroom, spider-man och en del andra spel. Noll burn-in.
Kan även tilläggas att jag chattade med LG:s support inför köpet som hävdade att det skulle gå på garantin ifall burn-in uppstod.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig attackerad och kränkt, gamer lives matters *fist*!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av UndaC:

Saknar svarsalternativet att jag tycker frågan är dum och inte vill delta. (Och "Avstå" räknas inte för då kommer jag inte med i statistiken.)

Skrivet av Meantek:

"Jag kör Linux"?

Tar med era förslag till framtida omröstningar! En vacker dag lyckas vi täcka varje tänkbar medlem och scenario i en enda omröstning.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

32", 4K, HDR, 120+Hz, OLED, Gsync
Det är nästa uppgradering för mig, tills dess kör jag på med min VA-panel...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Har jag fantiserat ihop det eller var det tal om att 42-tummaren inte skulle vara WRGB utan en RGB-modell?
Verkar som om jag gjort det för hittar noll info när jag googlar på det...

Saknar svarsalternativet att jag tycker frågan är dum och inte vill delta. (Och "Avstå" räknas inte för då kommer jag inte med i statistiken.)

Enligt Vincent Teoh på HDTVTest så kan bara 42"-panelen produceras lönsamt på LG:s fabrik i Guangzhou. Så det måste innebära att det kommer vara en WRGB-panel. Kanske du rör ihop det med Samsungs kommande Oled som kommer vara RGB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tar med era förslag till framtida omröstningar! En vacker dag lyckas vi täcka varje tänkbar medlem och scenario i en enda omröstning.

Några fler förslag:

" Beror på skärmtekniken"
" Beror på definitonen av "gaminskärm""
" Ja, om det vore IPS"
" Har ingen åsikt men vill ändå rösta"
" Mina föräldrar älskade inte mig så jag tar ut det på forum"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Dom håller sig faktiskt väldigt bra från att få burn-in på de senaste årens modeller. Har en OLED55C9 som har använts senaste ~9 månaderna till att spela Fifa, God of War, Astros playroom, spider-man och en del andra spel. Noll burn-in.
Kan även tilläggas att jag chattade med LG:s support inför köpet som hävdade att det skulle gå på garantin ifall burn-in uppstod.

Tänk dig detta spelet nedan med den röda bubblan uppe till vänster, antagligen en OLED-mördare.
Skulle nog inte kunna ha en OLED då jag kan sitta med samma spel flera timmar i sträck och vill inte oroa mig.

Permalänk
Medlem

Storleken spelar ingen roll för mig i det här fallet, det är fel format... GE OSS ULTRAWIDE OLED!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Men är 120 Hz tillräckligt? Jag tycker det är horribelt med 120 Hz i jämförelse med t ex 175 Hz och i synnerhet i jämförelse med 240 Hz, men effekten kanske inte blir densamma som för OLED som har mycket snabbare pixel responsen time?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Om 42" är för stort/litet beror lite på vilken ratio det är. 16:9 är det lite stort, 32:9 för litet (där är samsungs 49" väldigt trevliga!). Men najs med mer oled åt folket!