Rak eller korsad kabel vid fast installation.

Permalänk
Medlem

Rak eller korsad kabel vid fast installation.

Hej

Jag kommer dra Tp kabel i huset. Ena änden sitter i ett rj 45 (hona) vägguttag den andra monteras i en patch panel. Tänker mig att kabeln ska vara rak (B-koppling i båda ändar) Är detta korrekt tänkt Tacksam input.

Mvh
BigB

Permalänk
Medlem

Du skall köra rak precis som du tänker.

Visa signatur

BitFenix Prodigy Svart Asus P8Z77-I Deluxe Intel Z77 2xDDR3 WiFi Socket 1155 mITX, Intel Core i5-3570K 3.4GHz
Corsair 16GB 1600MHz/CL10/VENGEANCE, CoolerMaster Silent Pro GOLD 600W, EVGA GeForce GTX 670, Intel 320 120 GB

Permalänk
Medlem

Bara ett tips: Många som drar kablar i hus får tipset att dra två kablar på en gång och ha två Rj45 uttag i änden. En för t.ex datorn och en för xbox eller andra saker. Kanske du behöver en accesspunkt där också sedan.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av zurmara:

Du skall köra rak precis som du tänker.

Tack!

Skrivet av Lagers:

Bara ett tips: Många som drar kablar i hus får tipset att dra två kablar på en gång och ha två Rj45 uttag i änden. En för t.ex datorn och en för xbox eller andra saker. Kanske du behöver en accesspunkt där också sedan.

Har ett 16mm rör, var lite trång att få igenom båda men jag la en gammal telekabel kvar som ev framtida dragkabel ifall behovet uppstår, tack för tipset!