Ny replik i Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi ?

Permalänk
Medlem

Ny replik i Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi ?

Satte mig ner och kollade igenom lite av dom filmerna som defined my childhood så att säga, och kom då till
Jedins Återkomst. Där jag fick en smärre chock, i slutet av filmen:

Scenen där Darth Vader tar upp kejsaren och slänger ner honom, och därmed vänder till den goda sidan...så skriker han Nej! 2 gånger?

Dold text

What....? Jag är helt hundra på att jag aldrig har hört den repliken i filmen förut, och då har jag i likhet med andra sett filmerna säkert upp emot en 50 gånger eller nåt. I mitt minnen av alla gånger jag sett filmen så är det ingen dialog först förrän i stridsscenen efteråt.
Är det nån annan version, nyutgåva som Disney+ har lagt upp? Var där jag kollade på filmen igenom.

Som sagt, 100% säker att jag aldrig hört den repliken nånsin förut.
HJÄLP MIG HÄR, sviker minner mig eller har jag gått och blivit senil redan vid 35 års ålder ??

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Satte mig ner och kollade igenom lite av dom filmerna som defined by childhood så att säga, och kom då till
Jedins Återkomst. Där jag fick en smärre chock, i slutet av filmen:

Scenen där Darth Vader tar upp kejsaren och slänger ner honom, och därmed vänder till den goda sidan...så skriker han Nej! 2 gånger?

Dold text

What....? Jag är helt hundra på att jag aldrig har hört den repliken i filmen förut, och då har jag i likhet med andra sett filmerna säkert upp emot en 50 gånger eller nåt. I mitt minnen av alla gånger jag sett filmen så är det ingen dialog först förrän i stridsscenen efteråt.
Är det nån annan version, nyutgåva som Disney+ har lagt upp? Var där jag kollade på filmen igenom.

Som sagt, 100% säker att jag aldrig hört den repliken nånsin förut.
HJÄLP MIG HÄR, sviker minner mig eller har jag gått och blivit senil redan vid 35 års ålder ??

Tror det är George Lucas själv som var i farten här och inte Disney.

*Från Blu-Ray utgåvan 2011 när jag googlade på det.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tror det är George Lucas själv som var i farten här och inte Disney.

*Från Blu-Ray utgåvan 2011 när jag googlade på det.

Ja för f*n har inte jag hört det förut i alla fall. Verkligen ett wtf moment när man kollade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X