SweLäskers Höst-lineup: Exklusivt VIP-avtäckande

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av medbor:

Menar du vridkapsyl eller något annat annorlunda?

Mer annorlunda.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Menar du vridkapsyl eller något annat annorlunda?

Nä inte direkt.
Snarare dels att man vrider åt andra hållet än vanligt, men även att den innehåller en glaskula och inte heller går att stänga igen som andra med vrid.
Var rätt länge sen jag provade en sådan, men jag slogs av att det var den mest ovanliga varianten jag stött på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Säker på att du inte sett Fanta Zero? Går ju fortfarande att köpa vanlig Fanta på mathem osv.

haha är det förnekelse jag läser?
De har nog inte uppdaterat bilden bara... Gå ut i RL och köp en fanta - hittar du en utan sötningsmedel så köp den och alla du kommer över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Kan rekommendera Redbull Simply cola. Min absoluta favorit-cola.

Finns sockerfri variant av den?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Skrivet av SectionX2:

Finns sockerfri variant av den?

Tyvärr inte. :/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quorthon:

Jag tippar på att den där thailändska Colan i glasflaskan är äcklig.
Den äckligaste Colan jag har smakat är Cockta från Slovenien - med örter alltså. Råkade köpa den på en bensinmack i Kroatien, fyfan säger jag bara. Den måste ni ha med nån gång. Jag tror inte att någon här hade kunnat klämma en hel flaska..
https://cockta.eu/en/#new_look_legendary_taste

Cockta är ju skitgott. Det är dina smaklökar som är defekta

@UndaC har någon av er i läskeblaskersgänget provat Almdudler? Köpte på mig 73 liter i en tillfällig shopping Spree när Lidl hade Alpvecka - tömde butiken. Kan skicka en flaska till kontoret så kan ni utvärdera om det är något ni skulle önska.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Überklass:

Cockta är ju skitgott. Det är dina smaklökar som är defekta

@UndaC har någon av er i läskeblaskersgänget provat Almdudler? Köpte på mig 73 liter i en tillfällig shopping Spree när Lidl hade Alpvecka - tömde butiken. Kan skicka en flaska till kontoret så kan ni utvärdera om det är något ni skulle önska.

Gärna det!
PMa så swishar jag för frakt osv

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Cockta är ju skitgott. Det är dina smaklökar som är defekta

@UndaC har någon av er i läskeblaskersgänget provat Almdudler? Köpte på mig 73 liter i en tillfällig shopping Spree när Lidl hade Alpvecka - tömde butiken. Kan skicka en flaska till kontoret så kan ni utvärdera om det är något ni skulle önska.

Nej usch Cockta smakar Cola blandat med tandkräm;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Härligt att SweLäskers kommer igång igen

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Überklass:

Cockta är ju skitgott. Det är dina smaklökar som är defekta

@UndaC har någon av er i läskeblaskersgänget provat Almdudler? Köpte på mig 73 liter i en tillfällig shopping Spree när Lidl hade Alpvecka - tömde butiken. Kan skicka en flaska till kontoret så kan ni utvärdera om det är något ni skulle önska.

Ursäkta... 73 liter? Fick du ta en lastbil hem eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quorthon:

Nej usch Cockta smakar Cola blandat med tandkräm;)

Ska skicka med en flaska Cockta till redaktionen utöver Almdudlern så får vi se vem som har trasiga smaklökar

Så här ser det ut när undertecknad upptäcker att det är Alpvecka på Lidl!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Ursäkta... 73 liter? Fick du ta en lastbil hem eller?

Se bilden ovan Volvo V70 fungerade alldeles ypperligt! (men fjädringen var rätt ihoptryckt där bak..)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Überklass:

Se bilden ovan Volvo V70 fungerade alldeles ypperligt! (men fjädringen var rätt ihoptryckt där bak..)

haha snyggt! Nu borde du klara dig veckan ut iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Ursäkta... 73 liter? Fick du ta en lastbil hem eller?

Hm.. 78 liter borde det förövrigt vara när jag tittar på bilden. Oroa dig inte, en flaska skickas snart till er så kommer du förstå varför jag tömde butiken

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Ska skicka med en flaska Cockta till redaktionen utöver Almdudlern så får vi se vem som har trasiga smaklökar

Så här ser det ut när undertecknad upptäcker att det är Alpvecka på Lidl!

https://i.imgur.com/IEUJpef.jpg

Du är banne mig en rolig filur!:) Ser fram emot redaktionens recension;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Adam Savage slår hårt på trumman för Bundaberg Ginger Beer, jag köpte ett pr flaskor på Stora Coop Visby. Ingen aning om vart man vanligen köper det i Sverige vanligen

https://www.youtube.com/watch?v=NkktALohXwQ

Finns på välsorterade ICA butiker och stora Coop.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Spännande med nya grejer från Sweläskers! Min konsumtion av läskeblask har blivit klart mycket större sen jag slutade dricka alkohol för drygt tusen dagar sedan.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Avsnitt ett av höstens säsong inleder starkt!
Gräsgele-dryck.

Calles omdöme: "Det smakar som vattnet som ligger i botten av en båt. Grönt båtvatten"

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig hört talas om "gräsgele" tidigare och letade mer info. Hittade detta:

"Gräs gelé görs genom kokning av äldre och lite jästa stjälkar och blad av Mesona chinensis (medlem i mynta-familjen) med kaliumkarbonat i flera timmar med lite stärkelse och sedan kyla vätskan till en gelé-liknande konsistens .

Detta gelé kan vara skuren i kuber eller andra former och sedan blandas med sockerlag för att producera en drink eller dessert tros ha kylning (yin) egenskaper, vilket gör det normalt förbrukas under varma vädret. Den gelé själv har en lätt bitter smak, lätt jod lavendel smak, och är en genomskinlig svart. Det kan också blandas med sojamjölk att producera en mjölkaktig vit vätska med svarta delarna i den."
https://thaisnack.se/threads/vad-aer-detta.2239/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

SweClockers version av Fear Factor.. haha-hoho

Permalänk

Var beställer man popcornläsken?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Ludde72:

SweClockers version av Fear Factor.. haha-hoho

Jag är innerligt glad över att jag slapp geléklumparna kan jag säga!

Permalänk
Inaktiv

Okej. Har rötter från Asien och måste säga att gräsgeledrycken är poppis. Lite som aloe Vera-drycken här i Sverige. Att @UndaC gillar den förvånar mig inte. Den är rätt vuxen i smaken och med ett djup av bitterhet.
Tipset är att ni skakar burken som tusan innan ni serverar den. Ibland skiktar den sig. Är man riktigt hardcore så kan ni köpa en sån här burk.

https://www.drakfrukt.se/produkt/grass-jelly/

Får vilken måndagstrött @JonasT att vakna och bli pigg. Skit i bubbelte och frukt. Man öppnar konservburken och slide:ar ned innehållet på en djup tallrik. En näve strösocker och sen käkar man den. Perfekt för heta sommardagar på kontoret.

Permalänk
Medlem

Cockta är fan godare än vanlig cola! 👍🤔

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Det ska finnas (eller har funnits) M-375 som var en starkare och ännu mer sötsliskig variant av M-150, var mer uppiggande men kanske inte direkt någon bra smak.

Permalänk

alltså, detta koncept är för gott alltså
tycker ni borde göra det till en stream.
Gå ut med vad ni beställt före så folket kan beställa och smaka samtidigt som ni gör det

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Avsnitt ett av höstens säsong inleder starkt!
Gräsgele-dryck.

Calles omdöme: "Det smakar som vattnet som ligger i botten av en båt. Grönt båtvatten"

https://youtu.be/dHyBwlKimuw

Spoiler: det var båtvatten

Den ena av två ingredienser i den norrländska cocktaildrinken "Torne Träsk"

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Surdeg 🍞

I efterhand hade jag hellre druckit den gamla saften.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

I efterhand hade jag hellre druckit den gamla saften.

Det tror jag @JonasT också skulle ha gjort. Hans min och kroppsspråk sade allt om hur god den läsken var. Kul inslag där det var svårt att inte skratta (åt er) med er.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Bra att ni har lite olika smak, ger en mer nyanserad bild än om alla alltid tyckt lika.
Men om ingen tycker att den är direkt god så får man ju anta att drycken inte är det.

Finns det för övrigt någon slags topplista över de drycker ni gillat allra bäst?