Permalänk
Skrivet av Henke1989:

Varför var tredje år?
Var tredje månad vore bättre 😊👍🏼

Att inte jobba var tredje månad betyder ofta att det administrativa bygger på sig och väntar på mig när jag kommer tillbaka. Är jag ledig ett år så förväntar sig ingen att jag inom kort kommer tillbaka. Det är som att börja på ny kula istället när man kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalkeria:

Att inte jobba var tredje månad betyder ofta att det administrativa bygger på sig och väntar på mig när jag kommer tillbaka. Är jag ledig ett år så förväntar sig ingen att jag inom kort kommer tillbaka. Det är som att börja på ny kula istället när man kommer tillbaka.

Jobbar du som stafettläkare på samma ställe i flera år? Låter väldigt dyrt för den stackars kommunen i så fall.
De stafettläkare jag jag pratat med brukar inte jobba på samma ställe utan hyrs in till olika vårdcentraler etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Jobbar du som stafettläkare på samma ställe i flera år? Låter väldigt dyrt för den stackars kommunen i så fall.
De stafettläkare jag jag pratat med brukar inte jobba på samma ställe utan hyrs in till olika vårdcentraler etc.

Det varierar. De flesta uppdragen är tidsbegränsade, dock återkommer jag till samma ställe i flera perioder. Inte ovanligt att ett uppdrag är 6+ månader, särskilt inte i norr.

Permalänk
Medlem

Yrke: .NET utvecklare
Lön: 45000kr/mån
Plats: Södra skåne
Ålder: 28 år

Gick in på 28500 för 3 år sedan och bytt jobb en gång sedan.

Bästa jag gjort för min karriär, trivs så mycket bättre i konsultrollen.

Gratis mat, events, kan byta uppdrag, träffa nytt folk.

§9 /mod
Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Nytt jobb, ny lön

Yrke: Business Analyst
Lön: 48k
Ålder: 28 år
6 års erfarenhet inom branschen
Är utbildad ekonom

Mitt anspråk låg på 50 men gick med på 48 😊 jag mer än dubblade min lön från förra jobbet, säger en del om hur mycket man kan gå upp i lön med att bara byta jobb

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Mitt anspråk låg på 50 men gick med på 48 😊 jag mer än dubblade min lön från förra jobbet, säger en del om hur mycket man kan gå upp i lön med att bara byta jobb

Samma arbetsuppgifter men med dubbel lön?

Permalänk
Medlem

Jobbar som "Vaktmästare" på ett sjukhus i södra götaland, har lite spretig tjänst, sysslar mest med korthandläggning för sjukhusets personal, e-legitimationer och passerkort.

Jag jobbar även med bårhusverksamhet och har beredskap var 3:e vecka.

Tjänar just nu 30000 brutto, får ut runt mellan 23- och 25000 beroende på hur mycket övertid det har varit på beredskapen.

Helt ok, nöjd och glad på jobbet då det är hyffsat varierat och helt ok kollegor och en vettig chef.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eD@RCP:

IT, Brandväggar och datacenter nät.
31år, 7år inom yrket, 2Års KY utbildning.
46500kr/månad + friskvård, mobil, rikskuponger, tjänstebil.

10år på samma bolag.
54200kr/månad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Samma arbetsuppgifter men med dubbel lön?

Nej, en helt annan tjänst. Väldigt snarlik min gamla men har mer koppling till IT nu

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Yrke: Serviceingenjör, ett normalt år snittar jag 120-140 resdagar worldwide.
Lön: 42000
Plats: Hela världen men kontor i södra Sverige.
Ålder: 26
Erfarenhet: 3 år
Förmåner: Dator, Telefon, Friskvård 2500:-
Har ingen direkt bakomliggande utbildning, förutom erfarenhet från mitt förra jobb som mekaniker.

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Nyexaminerad systemutvecklare (6 månaders erfarenhet från paktik/examensarbete).
2årig YH-utbildning.
Tjänst som systemutvecklare inom Java.

28 dagars semester
3500kr i friskvårdstillägg samt 1 friskvårdstimme per vecka
Flexibel arbetstid
ingånslönen landade på 31,000 brutto

Skrivet av MaxieTheHatter:

Hade precis mitt lönesamtal.
Landade på 34,200 brutto samt 31 dagar semester

Skrivet av MaxieTheHatter:

Då var (fjol)årets (2020) lönerevision klar.
Ny lön blev 37,700 brutto.

Och nu är årets lönerevision genomförd, min nya lön landade på 43,500 brutto från Oktober.

Inkluderade tidigare posts om någon är intresserad av min löneutveckling, är fortfarande kvar i samma tjänst.

Mina arbetssysslor har uttökats till fullstack + scrum master.

31år,
3 år inom denna branch (blev anställd Augusti 2018).
8år inom annan branch (handel)

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathial:

Lön: 48 000 kr
Ålder: 31
Utbildning: Kandidatexamen KTH
Område: Stockholm
Yrke: Servicechef
Erfarenhet: Chef sedan Februari 2021, jobbat inom samma företag sedan 2015
Semester: 30 dagar

Ny lön efter halvårsrevidering, 51'

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Och nu är årets lönerevision genomförd, min nya lön landade på 43,500 brutto från Oktober.

Inkluderade tidigare posts om någon är intresserad av min löneutveckling, är fortfarande kvar i samma tjänst.

Mina arbetssysslor har uttökats till fullstack + scrum master.

31år,
3 år inom denna branch (blev anställd Augusti 2018).
8år inom annan branch (handel)

Hur ser "förväntad" löneutveckling ut om du stannar kvar inom samma yrke/bransch/företag? Vad är max du tror du kan få ut?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Yrke: Software Engineer
Lön: 37000
Plats: Stockholm
Ålder: 24
Erfarenhet: Nyexaminerad med kandidat inom Data- och Systemvetenskap, så 0 år. Första heltids IT-jobbet.

Permalänk
Medlem

Yrke: Machine Learning Engineer
Lön: 41 000kr
Plats: Örebro
Ålder: 27
Erfarenhet: H.Ing Datateknik + MSc.Cs. Ca 1 år på nuvarande jobb + extrajobb under studietiden och även deltidstjänst som forskningsassistent
Förmåner: Äger en del av företaget, datorer, mobil osv.

Jobbar på ett mindre startup. Har varit tufft nu under corona eftersom vi vänder oss mycket till industrin, och där har det ju under pandemin tidvis varit väldigt kaosartat. Men vi har en del långa projekt och jobbet som helhet är grymt kul! Dessutom har jag höjt min lön 6000kr på 1 år så jag är glad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerkan:

Titel: Frontend-utvecklare
Lön: 30.200 kr
Arbetsuppgifter: Bygga sajter i WP (teman från grunden, inte färdiga teman och installera plugins.. blä) och Vue, förekommer även React på äldre sajter vi förvaltar. Vår stack är WP (ibland Laravel), Vue/Nuxt, Webpack/Vite, Tailwind/SCSS.
Erfarenhet: Lite över 5 år
Utbildning: Högskoleutbildning från Nackademin på 2 år
Ålder: 30 år
Stad: Stockholm
Övrigt:
25 dagar semester
500 kr extra på lönen varje månad i friskvårdsbidrag
Arbetsdator

Känner att jag tjänar sjukt lågt och har funderat på att byta jobb ett bra tag innan corona, la idén om byte helt på is när coronan slog till. Vill byta så jag tjänar en marknadsmässig lön, men är ändå lite tveksam då jag har väldigt mycket frihet under ansvar som är värt mycket när man har barn på förskola osv.

Efter mitt inlägg ovan fick jag en del väldigt bra svar som fick mig att inse att det är dags att söka nytt jobb, bara några dagar efter inlägget så hade jag min första intervju med ett konsultbolag och idag signade jag kontrakt med dom!

Så en uppdatering:

Titel: Frontend-utvecklare (konsult)
Lön: grundlön 32.000 + rörlig lön, vid 100% fakturering (dvs 8h/dag) så landar min lön på 47.000 kr/mån.
Ålder: 30 år
Stad: Stockholm
Övrigt:
30 dagar semester
Friskvårdsbidrag på 3000 kr/år
Arbetsdator
Arbetstelefon
Möjlighet till tjänstebil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerkan:

Efter mitt inlägg ovan fick jag en del väldigt bra svar som fick mig att inse att det är dags att söka nytt jobb, bara några dagar efter inlägget så hade jag min första intervju med ett konsultbolag och idag signade jag kontrakt med dom!

Så en uppdatering:

Titel: Frontend-utvecklare (konsult)
Lön: grundlön 32.000 + rörlig lön, vid 100% fakturering (dvs 8h/dag) så landar min lön på 47.000 kr/mån.
Ålder: 30 år
Stad: Stockholm
Övrigt:
30 dagar semester
Friskvårdsbidrag på 3000 kr/år
Arbetsdator
Arbetstelefon
Möjlighet till tjänstebil

Fint lyft! Gav du ett löneanspråk eller var det bara vad de erbjöd rakt av?

Permalänk
Medlem

Uppdatering för mig med.

Titel: ”kompetens-svetsare” ( Rör/ fjärrvärme)
Lön: Gammal: 203.48kr/timmen. Ny:222.63kr/timmen
Ålder: 38
Stad: Växjö

Eftersom vi har timlön så varierar den lite beroende på timmar/månad men vi har även skattefritt resekostnadsbidrag så blir runt 39k i mån i snitt.

Får väl anses helt okej för en knegare som jobbar 7-4

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Lön: Omräknat till månadslön brutto 31 000 kr.
Ålder: 35.
Utbildning: Nästan brandingenjör, återstår några kurser från grundblocket.
Område: Skåne.
Yrke: Instruktör Brand & Räddning.
Erfarenhet: Med nuvarande arbetsuppgifter, drygt två år.
Semester: Nej (timanställd, får semesterlönen utbetald som klumpsumma under våren).
Friskvård: Nej.
Förmåner: Benify (om det är nu är någon förmån...).

Är anställd på 50 % vilket passade bra när jag studerade 50 %. Har lagt studierna på is och arbetar betydligt mer än 50 % just nu. Har utbildningar ett par dagar i veckan och resten av tiden rattar jag på sprinkleranläggningar, sprutar gas på brandlarm eller strosar omkring hos kunder och genomför egenkontroller av deras brandskydd.
Får planera och lägga upp arbetet helt själv vilket passar mig bra och motiverar löneläget.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk

Yrke: Inköpare
Lön: 36 500 kr
Erfarenhet: 1 år
Utbildning: Civilingenjör i Industriell ekonomi
Ålder: 26 år
Plats: Skåne

Nytt företag, ny tjänst, samma lön. Slipper pendla, har intressantare ansvarsområde (avancerade elektronikkomponenter) och bättre förmåner. Känner mig nöjd. Siktar på en mer strategisk tjänst om 1-2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Fint lyft! Gav du ett löneanspråk eller var det bara vad de erbjöd rakt av?

Verkligen, tackar! Använde mig av en tjänst där jag la upp en profil med erfarenhet, kompetenser, löneanspråk osv. I profilen hade jag ett krav på minst 40k/mån. När de erbjöd 47k så va det bara tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem

Yrke: Projektledare/BA
Lön: 70 000 kr
Erfarenhet: 6 år
Utbildning: Ekonomi
Ålder: 30 år
Plats: Stockholm

Ny arbetsgivare, liknande tjänst. Förmåner: 100% lön vid föräldrarledighet, privat sjukvård, väldigt fina bonusar friskvårdsbidrag 5K och lite annat lull lull. Lönelyft på 12k, mer än nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Yrke: Projektledare/BA
Lön: 70 000 kr
Erfarenhet: 6 år
Utbildning: Ekonomi
Ålder: 30 år
Plats: Stockholm

Ny arbetsgivare, liknande tjänst. Förmåner: 100% lön vid föräldrarledighet, privat sjukvård, väldigt fina bonusar friskvårdsbidrag 5K och lite annat lull lull. Lönelyft på 12k, mer än nöjd

Business analyst? Eller vad är du projektledare inom?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Business analyst? Eller vad är du projektledare inom?

Både ba och projektledare, finansbranschen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Både ba och projektledare, finansbranschen.

Spännande, jag börjar själv som BA till vintern. Är två år yngre än dig dock så hoppas jag når samma lönenivå om ett par år 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Både ba och projektledare, finansbranschen.

Finans , förklarar den höga lönen bra bransch att verka i.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Yrke: verksamhetsutvecklare inom IT
Lön: 55 000 kr
Erfarenhet: 0 år
Utbildning: ingen
Ålder: 44 år
Plats: Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Yrke: verksamhetsutvecklare inom IT
Lön: 55 000 kr
Erfarenhet: 0 år
Utbildning: ingen
Ålder: 44 år
Plats: Stockholm

Vad har du haft för erfarenheter sen tidigare, och hur fick du den rollen?

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Jobbat inom bolaget i 7 år som Change & Release manager

Permalänk
Medlem

Yrke: Konsult, IT
Lön: 60 500 kr
Erfarenhet: 20år
Utbildning: Dataingenjör
Plats: Göteborg
Förmåner: disponerar större delen av konsultarvodet jag drar in så har utrymme för valfri tjänstebil och ny dator/mobil/ipad varje år. Alternativt kan jag höjja min lön eller tjänstepension ytterligare.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED