Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Ett nytt tangentbord, Svive Triton Pro Full Size Gaming, med cherry mx red. Mest för att det är hotswap så jag på sikt kan testa lite olika brytare. Har ett varmilo va109m beställt som verkar ta lite tid innan det dyker upp.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Blev lite nya grejer till datorn då det var dags att byta ut vissa grejer
Corsair RM850x och ett par Corsair Vengeance RGB Pro 32gb

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Blev med en ATV

Perfekt för att hämta posten.

Permalänk
Skrivet av sunnis:

Blev med en ATV

https://www.bildtagg.se/file/2qsk2m342zxasfho91lctlq

Perfekt för att hämta posten.

Nu blev jag avis. Blev tvungen att sälja min Can-Am inför husköpet för några år sedan. Sportsman, en riktig kvalitetsmaskin! 👌

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Då ska vi se om vi får tid till detta i helgen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Andra gången jag postar dessa i år 😅 Första gången fick jag lämna tillbaka dem efter allt strul med mjukvaran när Devialet drog tillbaka lurarna från hyllorna.
Nu verkar de ha löst alla buggar (so far so good iaf).

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Blev en luftrenare! Har varit i behov av det ett tag, så riktigt gott!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Blev lack på det dåliga vädret på semestern, fick en massa pengar till övers, så köpte mig lite vattenkylning från Corsair till min CPU, nytt tangentbord Ducky One 2 Mini, ny mus Logitech PRO X Superlight Wireless, ny stor musmatta, en ny fin cykel från Crescent, och sist men inte minst en ny stor härlig 65" QLED tv från Samsung och en soundbar.
Bild

Visa signatur

Livet är för kort för långsamma datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

I vilket rum kommer datorhörnan att infinna sig i?

Jag menar det står Master Bed men.. Vi båda jobbar hemifrån, så det får nog bli kontor av den ytan iom att vi siktar på två barn sen också. (speldator och arbetsdator är väl ändå samma?)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Kanske inte är ok att doxxa sig själv[...]

Och jävlar vad du har gjort det!

Bor: I ett duplex på vischan
Fru: Sheila
Favoritmat: Räkor på grillen
Favoritöl: Foster's
Favoritsport: Rugby
Kör: En gammal pickup
Hobby: Reparera pickupen
Hälsningsfras: "G'day mate!", "Oi, Cunt!" (familjärt)

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Och jävlar vad du har gjort det!

Bor: I ett duplex på vischan
Fru: Sheila
Favoritmat: Räkor på grillen
Favoritöl: Foster's
Favoritsport: Rugby
Kör: En gammal pickup
Hobby: Reparera pickupen
Hälsningsfras: "G'day mate!", "Oi, Cunt!" (familjärt)

haha ganska spot on ändå, s/Foster's/VB

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Äntligen! Efter bara så där 355 dagar så har man den.
Man måste tacka Inet för alla störiga mail som man skickade varje första onsdagen i månaden, för att se vilken kö plats man är i.
Detta är V2, LHR versionen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Eeehh.. I'll just leave this here, tror de flesta sett ett mönster redan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Blev en luftrenare! Har varit i behov av det ett tag, så riktigt gott!

Har en likadan, funkar skitbra.

Permalänk
Medlem

Antikvariatfynd. Kan ju inte glo på en skärm hela dan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Har en likadan, funkar skitbra.

Änsålänge mycket nöjd Bra pris, och jag slipper vakna upp till gårdagens matos nu!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kastrull på 14 liter. Ska användas ihop med min sous vide. Behövde en större än den kastrull på 5 liter jag hade sedan tidigare.
Plus ett exit spel. De har varit slut i hela Sverige i många månader nu (spelen på svenska, engelska har funnits). Väntar fortfarande på sex till som jag beställde i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Antikvariatfynd. Kan ju inte glo på en skärm hela dan...

https://i.postimg.cc/XNTrc2yx/IMG-20210909-235820.jpg

Bra bok! Imho bättre än Pesten.

Permalänk
Medlem

Lite sent, men ändå mina senaste inköp
Större musmatta och mer omph i league

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Lite sent, men ändå mina senaste inköp
Större musmatta och mer omph i league
https://i.imgur.com/kcDHHRj.jpg

Härligt, hur klockar kortet? Vad får du i Timespy?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Härligt, hur klockar kortet? Vad får du i Timespy?

Mvh

Helt ärligt har jag inte testat, satte profilen till "silent" i Radeon software, tyckte fläkten lät för mycket annars.
Får väl sätta sig och testklocka någon gång

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa 3080ti för 12900:- på webhallens kampanj!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Platt pizza platt mage, det är sedan gammalt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Kanske inte den snabbaste räsern men den kan allt röra på sig

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Harrys vingar? Klart de bästa

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Harrys vingar? Klart de bästa

Dom vart helt okej men vet inte om dom var prisvärda.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Litet sidospår som var påväg att bli lite tråkigt fick städas bort.
Tänk på att tråden ska vara rolig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Rätt galen shopping vecka

Switch + 2x 3:e partskontroller och liten 3:e parts dockstation. Rätt otroligt vad maskinen orkar med på futtiga 20w. En hel del kreativa spel som inte finns annanstans. Första konsolen sedan n64.

Guru Audio Junior. Pyttesmå svenskutvecklade högtalare som gillar att spela på hög volym trots liten storlek. Ej optimalt placerade än, bör vara 60cm från golvet (och nära bakväggen) 34-30.000Hz. Brutal mot dåliga inspelningar!

LG A1 55" OLED. Dags att lämna LCD/LED bakom sig. Fick räcka med 60hz och 55" trots att framför allt 65" hade varit roligare.
Tog en bild i mörkret just för att ge exempel på hur äkta bilden kan se ut, förra Philips LED 55" är inte ens i närheten av denna bildkvalité. Något seg UI tyvärr.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Rätt galen shopping vecka

Switch + 2x 3:e partskontroller och liten 3:e parts dockstation. Rätt otroligt vad maskinen orkar med på futtiga 20w. En hel del kreativa spel som inte finns annanstans. Första konsolen sedan n64.
https://i.imgur.com/3jskMH4.jpg

Guru Audio Junior. Pyttesmå svenskutvecklade högtalare som gillar att spela på hög volym trots liten storlek. Ej optimalt placerade än, bör vara 60cm från golvet (och nära bakväggen) 34-30.000Hz. Brutal mot dåliga inspelningar!
https://i.imgur.com/S56jx54.jpg

LG A1 55" OLED. Dags att lämna LCD/LED bakom sig. Fick räcka med 60hz och 55" trots att framför allt 65" hade varit roligare.
Tog en bild i mörkret just för att ge exempel på hur äkta bilden kan se ut, förra Philips LED 55" är inte ens i närheten av denna bildkvalité. Något seg UI tyvärr.
https://i.imgur.com/JnmGPKN.jpg

Vad kör du för docka till Switch? Funkar bra? Har hört massa dåliga saker om 3e parts dockor som stekte konsoler i början av release så men kanske blivit bättre nu.