Permalänk

Input delay - risen cable

Jag tänkte bygga om min dator men drar mig lite grann över otydligheten ifall risenkablar påverkar input delay, finns någon som har koll på det?

Har sökt på nätet men inte hittat något relevant / tillräckligt med information.

Tänker att man spelar fps och annat så vill man ha marginalerna på sin sida och kunna utnyttja sin hårdvara till fullo.

Permalänk
Bildexpert 📺

Gissar på att du med en riser cable bara är ute efter en praktisk lösning på en montering? Min kunskap om risers är hyfsat begränsad men jag tror mig veta att det är just en kort kabelkonstruktion och inte en egen processor som ska buffra och behandla hela signalen.

Där kan du räkna med att ungefär 20 mil av kabel behövs för 1 ms ökad latens. Så att så länge din riser enbart sträcker sig som längst mellan Karlstad och Örebro lär du fortsatt kunna spela fps-spel så maxat det går.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Gissar på att du med en riser cable bara är ute efter en praktisk lösning på en montering? Min kunskap om risers är hyfsat begränsad men jag tror mig veta att det är just en kort kabelkonstruktion och inte en egen processor som ska buffra och behandla hela signalen.

Där kan du räkna med att ungefär 20 mil av kabel behövs för 1 ms ökad latens. Så att så länge din riser enbart sträcker sig som längst mellan Karlstad och Örebro lär du fortsatt kunna spela fps-spel så maxat det går.

Tack!

Permalänk
Moderator
Moderator

En mer relevant aspekt om du skall montera grafikkortet med fläktarna vända mot chassisidan är hurpass mycket utrymme som lämnas åt luftflöde. Är det tight kommer du få högre temperaturer på grafikkortet, vilket kan ha en direkt påverkan på prestandan.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av twit:

En mer relevant aspekt om du skall montera grafikkortet med fläktarna vända mot chassisidan är hurpass mycket utrymme som lämnas åt luftflöde. Är det tight kommer du få högre temperaturer på grafikkortet, vilket kan ha en direkt påverkan på prestandan.

Jag har ventilation på sidan, därför jag vill göra det

Skickar bild på modd när jag är färdig!
Edit: visserligen så frågade ingen om en bild på en kanske ointressant bygge
Ska invertera min nr200 så att radiatorn hamnat på toppen.