Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Det går fort, plötsligt är du 20k XP från lvl 21 VOID... 😉

Jag har 1.1 miljoner XP till nästa level… då går det inte så fort längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Jag har 1.1 miljoner XP till nästa level… då går det inte så fort längre.

Tja, bara 183 PS5 bort!

Tycker själv det går väldigt segt och jag är på lvl 11 eller så.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ligger på Lv24 och VOID och har tillräckligt med XP för Lv 25 .... om det inte vore att jag bara har 287 / nödvändiga 700 achievements upplåsta .... så har gett upp att jaga XP nu :). Känns också lite trögt att försöka få de där 413 saknade achievments som behövs ... fått för mig också att lv25 väl inte gav något mer .... kanske dags att "höja" topp-level igen?

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket Webhallen har tjänat på sin gamification av kunders spenderande av pengar...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag ligger på Lv24 och VOID och har tillräckligt med XP för Lv 25 .... om det inte vore att jag bara har 287 / nödvändiga 700 achievements upplåsta .... så har gett upp att jaga XP nu :). Känns också lite trögt att försöka få de där 413 saknade achievments som behövs ... fått för mig också att lv25 väl inte gav något mer .... kanske dags att "höja" topp-level igen?

Jag hade helt glömt bort att det är ett achievments krav också. Genast blev en lång väg ännu längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Undrar hur mycket Webhallen har tjänat på sin gamification av kunders spenderande av pengar...

Jag tror absolut att detta har gynnat Webhallen.

För egen del så handlar det också om var det är enklast att handlar. Jag försöker i möjligaste mån handla på ställen där jag kan hämta min beställning i fysisk butik nära där jag jobbar och då är webhallen ett bra val för min del. Är priset samma så beställer jag på webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Jag handlar definitivt oftare hos Webhallen pga. det, eftersom man hämtar sin supply drop varje vecka är det lätt att hitta tillbaka när man behöver nåt.

Det handlar inte om att jag köper mer prylar utan mer att Webhallen blivit första butiken man kollar hos.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Fick sms nyss, alltid fri hemleverans från och med nu, så ännu färre anledningar till att använda skilling blanco.

Blev för övrigt besviken då jag för snart två veckor sedan beställde en usb-disk, den var slut i webblager men fanns i butik, jag utgick från att jag skulle få en av de som fanns i butik skickade till mig, om än med någon fördröjning för att kanske först skickas i med någon veckoleverans tillbaks till centrallagret. Tror det funkat så tidigare, men tydligen måste jag vänta på en framtida leverans med okänt datum till webblagret, och disken som finns i butik får ligga där och samla damm istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Men vad ska man med Skilling Banco och fraktrabatt till nu? Webhallens nya giv tycks ju vara fri frakt på allt.

Tänke precis samma sak.
@webhallen kanske dags att ge alla som har dessa liggandes lite extra XP

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppa kö i butik menar du? vi hade denna möjlighet förr men var svår att implementera då alla butiker inte hade samma typ av kölappssystem, vi håller dock på att koka upp en ny VIP kö lösning.

Disclaimer för nya läsare: vi har aldrig haft och kommer aldrig ha förtur i digitala köer.

Helt ärligt vad är vitsen? när man kunde gå till VIP kassan få fanns det en funktion med medlemskapet...
nu förstår jag inte alls meningen....

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite skönt att inbilla mig, oavsett vad WH här säger, att jag som hög level får förtur både lite här och där. Fortsätter att inbilla mig det och vill inte veta sanningen ha ha
De kontaktade mig för att ge mig mitt beställda 3080 nyligen .. jag tänker direkt "Se där, nu fick jag gå före andra i kön ... NICE!" Sen vill jag ju bara inbilla mig att det är så ... känns lyxigt. I'm easy to fool.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av ajn:

Fick sms nyss, alltid fri hemleverans från och med nu, så ännu färre anledningar till att använda skilling blanco.

Blev för övrigt besviken då jag för snart två veckor sedan beställde en usb-disk, den var slut i webblager men fanns i butik, jag utgick från att jag skulle få en av de som fanns i butik skickade till mig, om än med någon fördröjning för att kanske först skickas i med någon veckoleverans tillbaks till centrallagret. Tror det funkat så tidigare, men tydligen måste jag vänta på en framtida leverans med okänt datum till webblagret, och disken som finns i butik får ligga där och samla damm istället.

Jag har lyckats få kundtjänst att skicka mig ett moderkort som var slut överallt förutom ett exemplar i en butik. De sa till mig att de kontaktar butiken som skickar kortet direkt till mig. Jag vet inte om det hade fungerat utan någon kontakt från mig, det var när det i princip inte fanns några delar så jag beställde och tog kontakt direkt för att följa upp. Hetsig tid.

Permalänk
Medlem

Nu har Webhallen plockat bort alla skilling banco.
Synd att man inte fick något för dem.

Edit: 2st achivements tot. 8k exp. dock har det inte uppdaterats, men det kommer väl snart

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nej men det är väl klart vi kommer få nånting för dom, eller hur @webhallen ?
Även om det bara är 500 XP per Skilling Banco eller nåt sånt symboliskt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Fick en achievement som heter Might need it for endboss som kompensation för skilling banco

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Skrivet av richie80:

Skrivet av Sp0de:

Fick en achievement som heter Might need it for endboss som kompensation för skilling banco

Exakt!

Kika era cheevos! ni ska ha fått minst en i utbyte för era Skilling Bancos!
Sen kommer det mera! stay tuned! och slå på nyhetsbrev!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Haha, +4000XP x2 för min del, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Exakt!

Kika era cheevos! ni ska ha fått minst en i utbyte för era Skilling Bancos!
Sen kommer det mera! stay tuned! och slå på nyhetsbrev!

/Patrik

Aha, glömde såklart att kika där. Väldigt trevligt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick också 2 x 4000 XP.

Permalänk
Medlem

3x4k xp är mer än jag nånsin kunde drömma om för skilling banco, schysst lösning @webhallen !

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

12k exp säger man inte nej till, når ju nästan Black nu!

BTW är iiglo eller Svive Webhallens egna märken eller är har de bara valts ur för de nya medlemsförmånerna?

Permalänk
Medlem

Hmm... hur ser man om man fått något för sina frimärken? Har fått 9 totalt, trodde inte jag hade använt alla?

Permalänk
Medlem

Hur många hade ni för att få flera? Jag hade 11st om jag inte minns fel, men fick "bara" 4k exp

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Hmm... hur ser man om man fått något för sina frimärken? Har fått 9 totalt, trodde inte jag hade använt alla?

Kolla dina Achievements på medlemssidan, sorterat på de senaste. Jag ser:

Citat:

Common
Might Need it for the Endboss NY!
4 000 XP
Hade samlat på mig fri frakt-perks. Sen införde Webhallen fri hemleverans på allt!

Rare
Might Need it for the Endboss Lvl 2 NY!
4 000 XP
Hade samlat på mig 5 fri frakt-perks. Sen införde Webhallen fri hemleverans på allt!

Från nyhetsbrevet:

Citat:

Vår perk Skilling Banco blir pensionerat och för dig som har sparat sådana för att använda på en framtida order har vi ordnat det här:

Achievement! Det finns tre achievements i stigande nivå som du blir tilldelad beroende på hur många oanvända Skilling Bancos du har. Så om du har 1-4 är det en, har du 4-9 får du två och så tillkommer ytterligare en för dig som har 10 eller fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

BTW är iiglo eller Svive Webhallens egna märken eller är har de bara valts ur för de nya medlemsförmånerna?

Båda finns även på andra bolag som tex Komplett.

(Svive verkar vara olika rebrandade Kinaprodukter av blandad kvalitet - ibland till rätt förmånligt pris.. Tex hade de Jonsbo chassin till klart lägre priser än med den normala Jonsbo-brandingen för några år sen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ser att mina Skilling Banco ligger kvar men det kanske de ska göra? Har försvunnit från aktiva perks att jag har fri frakt nästa beställning dock samt att det låg en ny achievement.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Har för mig att lvl24 är max, att det inte går att låsa upp lvl25. Är i ungefär samma sits som dig på lvl24, faktiskt så är lojaliteten inte lika hög som kund längre heller, man får ju inget mer egentligen än bra rabatt på fyndvaror numer.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

@webhallen jag har 11 skilling blanco, men fick "bara" fått Might Need it for the Endboss. Borde ha fått de andra två med?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Alphahanne:

Ser att mina Skilling Banco ligger kvar men det kanske de ska göra? Har försvunnit från aktiva perks att jag har fri frakt nästa beställning dock samt att det låg en ny achievement.

De bör ha försvunnit? mina är borta iaf. Har du provat logga ut / in?

Skrivet av Mindfighter:

Har för mig att lvl24 är max, att det inte går att låsa upp lvl25. Är i ungefär samma sits som dig på lvl24, faktiskt så är lojaliteten inte lika hög som kund längre heller, man får ju inget mer egentligen än bra rabatt på fyndvaror numer.

Yes lvl 24 är typ max, lvl 25 finns men ingen är där ännu. Kommer att komma mycket mer förmånar i de kommande månaderna för trogna medlemmar

Skrivet av Dhanjel:

@webhallen jag har 11 skilling blanco, men fick "bara" fått Might Need it for the Endboss. Borde ha fått de andra två med?

Du bör ha fått lvl 2 och lvl 3 också isåfall. Dra ett mail till vår kundtjänst så kan de lösa dig isåfall

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Samma sits för mig. Fastnat på level 24.