Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Blizzard ska alltså ha €40 (!) för en remaster av ett tjugo år gammalt spel, erbjuder ingen rabatt för att man redan äger det inkl. expansion (D3 + exp. också för den delen) och sedan fungerar launchen så här dåligt? Förlåt, men vilket hån. /rant

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Blizzard ska alltså ha €40 (!) för en remaster av ett tjugo år gammalt spel, erbjuder ingen rabatt för att man redan äger det inkl. expansion (D3 + exp. också för den delen) och sedan fungerar launchen så här dåligt? Förlåt, men vilket hån. /rant

2h på jobbet för och spela oändligt med timmar..? Spelet har inte ens varit ute en vecka. Tat lugnt.

Permalänk
Medlem

4 timmar har jag nu haft "char already ingame" buggen som de vetat om sedan betan. Jag och en polare hade laddat för detta men fungerar ej. han kommer in men inte jag SKITKUL.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Vi är ett gäng som har samma också, får se om de är fixa tidigt imorgon vid 4:a typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Vi är ett gäng som har samma också, får se om de är fixa tidigt imorgon vid 4:a typ

Har de gått ut med någon info om att de kollar på det ens?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har de gått ut med någon info om att de kollar på det ens?

Ja det har de, https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/144146213569182515...
Men som ett sådant stenhårt fan av D2 så att jag till och med kommer ihåg min CD-nyckel trots att jag tappat bort den fysiska kopian för över 15 år sedan så är detta belöningen.
https://i.imgur.com/CmPtwL8.png

Men jag må erkänna att spelet i sig, bortsett från alla serverproblem faktiskt känns riktigt bra. Man känner sig lite ovanligt rik i låg level på grund av auto-pickup av guld dock men det är en QoS jag välkomnar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Ja det har de, https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/144146213569182515...
Men som ett sådant stenhårt fan av D2 så att jag till och med kommer ihåg min CD-nyckel trots att jag tappat bort den fysiska kopian för över 15 år sedan så är detta belöningen.
https://i.imgur.com/CmPtwL8.png

Men jag må erkänna att spelet i sig, bortsett från alla serverproblem faktiskt känns riktigt bra. Man känner sig lite ovanligt rik i låg level på grund av auto-pickup av guld dock men det är en QoS jag välkomnar.

Då jobbar de ju på de iaf. Ja har spelat diablo sen 2001. Jag tycker spelet känns fantastiskt om man bortser från alla problem runt omkring, men känslan är där helt klart, när man får spela som sagt.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Om ni lirar HC, skapa en SC gubbe och vice-versa. Verkar vara fel på shared stash som orsakar problemet.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Om ni lirar HC, skapa en SC gubbe och vice-versa. Verkar vara fel på shared stash som orsakar problemet.

Funkade inte för mig. Men tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Ja det har de, https://twitter.com/BlizzardCSEU_EN/status/144146213569182515...
Men som ett sådant stenhårt fan av D2 så att jag till och med kommer ihåg min CD-nyckel trots att jag tappat bort den fysiska kopian för över 15 år sedan så är detta belöningen.
https://i.imgur.com/CmPtwL8.png

Men jag må erkänna att spelet i sig, bortsett från alla serverproblem faktiskt känns riktigt bra. Man känner sig lite ovanligt rik i låg level på grund av auto-pickup av guld dock men det är en QoS jag välkomnar.

Skrivet av sINsen:

Då jobbar de ju på de iaf. Ja har spelat diablo sen 2001. Jag tycker spelet känns fantastiskt om man bortser från alla problem runt omkring, men känslan är där helt klart, när man får spela som sagt.

Hehe, originalet var ju i princip ospelbart på bnet innan 1.03 typ. Ska man hårdra det, så har launchen funkat mycket bättre denna gång.

Och japp, de har verkligen fått till det. Man funderade ju en del på hur man ville att D2 skulle varit back in the day, t ex ville jag ha vektorgrafik, lite mer variation på hur karaktärerna ser ut, någon form av shared stash så man slapp hålla på med mulor, högre FPS-cap än 25, osv. I princip är det precis som jag ville ha det på den tiden nu

Desynchproblemen tycks vara mycket mindre nu också. Visst, givetvis har man inte en massa runspeed på charms ännu, men även utan kan det ju jämföras med classic, där det inte var något problem. Det snackas också om att det är nästa stora projekt, att komma till rätta med nätverkskoden och desynch.

Samtidigt tycker jag de verkligen lyckats behålla känslan från originalet. Nu när man spelat lite känner man sig väldigt hemtam i det. Imorse såg jag till och med itemshopspammare i lobbyn, snacka om nostalgi

I princip tycker jag inte de kunde gjort det bättre Det enda jag saknar är väl -skiptobnet-växeln, lite väl mycket klickande innan man kommer igång och spelar, men då ska det också sägas att jag inte forskat alls i saken. Kanske finns, får kolla imorrn.

Den våta drömmen är i övrigt att de släpper ytterligare en expansion. Det känns inte som någon omöjlighet, finns ju inte ett spelhus idag som inte fattat att onlinespel ofelbart dör utan nytt content

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@kaput

Jag tror faktiskt inte de kommer släppa mer content till detta. Däremot hoppas jag att de verkligen suger till sig av vad som gjorde Diablo II så pass bra som det var och är. De var mer rätt på spåren i början av D3 än vad D3 är idag.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Sådär. En dag ungefär tog det att köra igenom hela spelet Normal-Hell Solo self-found. Hade nog kunnat halvera tiden om man verkligen försökt speedrunna.

Durance of Hell var nog den besvärligaste zonen för min del med alla insta-kill dolls...

Ancients var enklare än vad jag kom ihåg dem. Stockade up med potions på backen o.s.v. men de behövdes aldrig.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag funderar på att köpa spelet och köra solo self found HC. Finns det någon in-officiell site som trackar progress, eller får man "lita på" varandra att man har kört solo-self-found?

Undrar också hur AI:n är på necros skeletons? Brukar köra summon necro i HC, men jag är ganska trött på att stå och vänta på att de ska hitta fram till enemies när man är i grottor etc. Om de fortfarande är lika underutvecklade så kör jag nog trapsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tja!

Jag funderar på att köpa spelet och köra solo self found HC. Finns det någon in-officiell site som trackar progress, eller får man "lita på" varandra att man har kört solo-self-found?

Undrar också hur AI:n är på necros skeletons? Brukar köra summon necro i HC, men jag är ganska trött på att stå och vänta på att de ska hitta fram till enemies när man är i grottor etc. Om de fortfarande är lika underutvecklade så kör jag nog trapsin.

1: Nej du får lita på andra när det kommer till ssf. Inget som i PoEs ssf ladder.

2. Samma som de alltid varit. Summon skiner mer när du har tillgång till enigma för teleport för att positionera dom samt stacka.

Samt ladder finns inte ännu, det kommer om några veckor. Så just nu är det endast non ladder som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

1: Nej du får lita på andra när det kommer till ssf. Inget som i PoEs ssf ladder.

2. Samma som de alltid varit. Summon skiner mer när du har tillgång till enigma för teleport för att positionera dom samt stacka.

Samt ladder finns inte ännu, det kommer om några veckor. Så just nu är det endast non ladder som gäller.

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Köpte nu standardutgåvan för 39,99 men det slog, skulle jag köpt någon annan edition för att få med expansionerna eller är allt med på en gång? *hoppas*

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Köpte nu standardutgåvan för 39,99 men det slog, skulle jag köpt någon annan edition för att få med expansionerna eller är allt med på en gång? *hoppas*

LoD ingår

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet någon bra wiki sida för D2R?
Vet att det länkades en på reddit förut men har glömt vad den hette...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Är det någon som vet någon bra wiki sida för D2R?
Vet att det länkades en på reddit förut men har glömt vad den hette...

https://d2.maxroll.gg/category/guides#

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

@kaput

Jag tror faktiskt inte de kommer släppa mer content till detta. Däremot hoppas jag att de verkligen suger till sig av vad som gjorde Diablo II så pass bra som det var och är. De var mer rätt på spåren i början av D3 än vad D3 är idag.

Nä det är väl den bittra sanningen i slutändan. Men hoppet är det sista som överger människan, och det vore riktigt jäkla kul om det skedde när nostalgikicken överger en

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det var inte den men tack ändå, verkar vara en bra sida det med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Är det någon som vet någon bra wiki sida för D2R?
Vet att det länkades en på reddit förut men har glömt vad den hette...

http://classic.battle.net/diablo2exp/

Nog för att det är till originalet, men bör vara ok information där också.

https://www.icy-veins.com/

Har annars bra guider.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Värt att köpa detta för mig som aldrig spelade d2? Gillar PoE och spelade mycket D3 när det kom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Värt att köpa detta för mig som aldrig spelade d2? Gillar PoE och spelade mycket D3 när det kom!

Ja absolut!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Bugg med dubbla kartor i WSK2 om du ska baalrunna, omstart av spelet fixar problemet, iallafall tillfälligt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Värt att köpa detta för mig som aldrig spelade d2? Gillar PoE och spelade mycket D3 när det kom!

Skillnad mellan PoE och dagens D3 och D2 är som tre olika frukter tycker jag. Gillar du sånt så lär du säkert tycka om D2R också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

http://classic.battle.net/diablo2exp/

Nog för att det är till originalet, men bör vara ok information där också.

https://www.icy-veins.com/

Har annars bra guider.

Tack det var den första länken jag leta efter!
Men att jag inte tänkt på icy veins, där har man ju tittat på wow guider jämt!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fragande:

Blizzard ska alltså ha €40 (!) för en remaster av ett tjugo år gammalt spel, erbjuder ingen rabatt för att man redan äger det inkl. expansion (D3 + exp. också för den delen) och sedan fungerar launchen så här dåligt? Förlåt, men vilket hån. /rant

Det hade ju inte varit en äkta Blizzard-release annars

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Nu har de släppt en patch. Eller en hotfix är det väl snarare

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Läste på nätet att cowlevel ska gå att köra flera ggr i resurected men jag lyckas inte iaf. När jag försöker ta upp ett nytt ben i normal så säger den bara att den inte kan. Tar jag mitt ben från nm händer ingenting. Försöker hitta ett Crystal Sword med 4s nämligen. Glömde helt bort det när jag började spela normal då jag inte lirat på 10år typ hehe. Provade Act4 chaos normal ett par ggr men inget crystal sword alls inte ens vitt eller blått.. Var hittar man lättast? Kör SP.