Permalänk
Medlem

Söker ett schysst 3080!

Tja allesammans, mycket intressanta spel på väg nu inför hösten så jag söker nytt att uppgradera från mitt asus 1080

Kvitto med kvarvarande garanti är ett måste!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

scanner efter gpu

http://gpukollen.ingman.me/

köp ett nytt istället

Permalänk
Skrivet av pdsa1982:

Tyvärr inte så lätt att hitta prisvärda rtx 3080s modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

Ska hålla utkikt på den hemsidan, tack 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thillian:

Ska hålla utkikt på den hemsidan, tack 😊

kort som returnerats sänks pfta 10%

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tyvärr inte så lätt att hitta prisvärda rtx 3080s modeller

lägg nån timms per dag så har du ett kort inom en vecka, inet brukar släppa kort på skumma tider av nån anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

lägg nån timms per dag så har du ett kort inom en vecka, inet brukar släppa kort på skumma tider av nån anledning.

Aha alright tack för tipset! Ska hålla utkik 😄 en kille skrev och ville sälja ett oöppnat 3090 för 14k, känns sjukt, vad ska man tänka på när det kommer till hårdvara och scams?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thillian:

Aha alright tack för tipset! Ska hålla utkik 😄 en kille skrev och ville sälja ett oöppnat 3090 för 14k, känns sjukt, vad ska man tänka på när det kommer till hårdvara och scams?

kan vara värt att mötas halva vägen var.

alternativt nyttja blocketpaketet för då släpper du inte pengarna förrän du är nöjd.

när det gäller större pengar brukar jag be om bild på idkort, då ser du ju om namnet på swish stämmer. en liten säkerhet extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

kan vara värt att mötas halva vägen var.

alternativt nyttja blocketpaketet för då släpper du inte pengarna förrän du är nöjd.

när det gäller större pengar brukar jag be om bild på idkort, då ser du ju om namnet på swish stämmer. en liten säkerhet extra.

Jo absolut, tänkte att om jag skulle köpa så åker jag och hämtar irl. Men tänker liksom om det finns någon skum scam där de fejkar gpu förpackningar etc etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thillian:

Jo absolut, tänkte att om jag skulle köpa så åker jag och hämtar irl. Men tänker liksom om det finns någon skum scam där de fejkar gpu förpackningar etc etc?

vanligaste scammen är nog att de bytt ut kortet mot typ ett kaffepaket, så se till att öppna, helst testa på plats om det går ^_-
Detta är nog vanligast om de postar paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thillian:

finns ju en möjlighet att du blir rånad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pdsa1982:

finns ju en möjlighet att du blir rånad.

Haha ja så är det ju, får veva hårdare bara helt enkelt

Permalänk
Skrivet av pdsa1982:

Något tips på tider dessa drops brukar ske? Typ 3?