Permalänk
Medlem

Lyckas inte få spelet att att godta min 3840x1620 upplösning med black bars uppe och nere, nån som kör något liknande och har fått det att funka?

edit* OK verkar ha funkat att köra samma i Windows också och startat om spelet.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Bådar gott det här, vapnena jag testade hade go känsla, ska bara testa tanks med!
Flyg och så får man nog testa på tom server så man kommer in i det
Gillar man kan ändra sikten, handtag etc on the fly!
Men jäklar , gillar inte att fps åker ner till 60 i värsta striderna… allt på low ändå… vet att det blir bättre sen, men ändå, måste ha minst 100fps
Får koppla in en 1080p skärm medans man kör detta, tills man får tag i bättre grafikkort så man kan köra 1440p igen (HAR ETT GTX 1080 NU, SUKTAR EFTER ETT 3070)
Blev massa kills…. Är bra ibland med crossplay, va nog många konsolare inne

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra efter 2h på PS5an, förbokningen står starkt!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Bådar gott det här, vapnena jag testade hade go känsla, ska bara testa tanks med!
Flyg och så får man nog testa på tom server så man kommer in i det
Gillar man kan ändra sikten, handtag etc on the fly!
Men jäklar , gillar inte att fps åker ner till 60 i värsta striderna… allt på low ändå… vet att det blir bättre sen, men ändå, måste ha minst 100fps
Får koppla in en 1080p skärm medans man kör detta, tills man får tag i bättre grafikkort så man kan köra 1440p igen (HAR ETT GTX 1080 NU, SUKTAR EFTER ETT 3070)
Blev massa kills…. Är bra ibland med crossplay, va nog många konsolare inne

Kan hälsa att jag kör en 5900x och ett 3080 och jag ligger runt 100 fps i 1440p med allt på high. Hade förväntat mig klart bättre resultat.

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man spottar folk, förutom var det väl Q?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillson:

Kan hälsa att jag kör en 5900x och ett 3080 och jag ligger runt 100 fps i 1440p med allt på high. Hade förväntat mig klart bättre resultat.

Blir nog möe bättre när det kommer drivisar till det och mer optimerat

Fick inte upp kartan på M... och kunde inte textchatta... men det är väl buggar som vanligt i en beta förmodar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Blir nog möe bättre när det kommer drivisar till det och mer optimerat

Fick inte upp kartan på M... och kunde inte textchatta... men det är väl buggar som vanligt i en beta förmodar jag

Det tror jag med Hade hoppats på liiite mer bara. Man får ta allt med en nypa salt. Stör mig så in i helvete på att det inte är någon skillnad på uniformer etc beroende på lag. Hoppas verkligen det ses över. Enda skillnaden mellan en med eller motspelare nu är att medspelaren har den lilla blåa pricken ovanför sig. Kanske är en betagrej också.

Visa signatur

5900x | 3080 ASUS EKWB | 32gb 3600 Mhz G.Skill Neo | Full custom loop i Fractal R6 | Jättemycket SSD & HDD

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte var man hittar Jets och koptrar. Googlade men hittade inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fattar fortfarande inte var man hittar Jets och koptrar. Googlade men hittade inget.

Finns en fordons-ikon i din bas som du klickar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fattar fortfarande inte var man hittar Jets och koptrar. Googlade men hittade inget.

Fordonsikonen vid originalspawnen har alla sorters fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Fordonsikonen vid originalspawnen har alla sorters fordon.

Aha tack. Massor av småsaker jag inte fattar. kan man spara loadout på vapnen så man slipper trycka T och sätta dit sikte och grejor. Hinner ofta dö innan jag valt vad jag ska ha lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fattar fortfarande inte var man hittar Jets och koptrar. Googlade men hittade inget.

Längst ner i hörnet.. HQ..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Längst ner i hörnet.. HQ..

Kommer oftast in i matchen när den redan är igång så faktisk aldrig spawnat där hehe. Tänkte att man var tvungen att använda någon speciell metod för att spawna flyg som med tanks osv.
En till grej, när man trycket B för att spawna saker så åker "datorn" ibland bara upp halvägs för att sen åka ner igen. Ibland när man försöker spawna något så kommer ingen cirkel så går inte att slutföra liksom. Bugg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Kommer oftast in i matchen när den redan är igång så faktisk aldrig spawnat där hehe. Tänkte att man var tvungen att använda någon speciell metod för att spawna flyg som med tanks osv.
En till grej, när man trycket B för att spawna saker så åker "datorn" ibland bara upp halvägs för att sen åka ner igen. Ibland när man försöker spawna något så kommer ingen cirkel så går inte att slutföra liksom. Bugg?

Låter som en bugg ja. Har inte haft ngrs problem än så länge. Flyter på bra i 1440p High med 3080. 👌

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Jag försöker vara försiktig med att tycka till efter bara några rundor, men det är två saker som inte fungerar för mig just nu.

Det första är att man inte har någon aning om vad som pågår i matchen. Det finns ingen karta, det går inte att zooma ut mini-mappen och det går inte att se vilka spelare som spelar på servern. Scoreboarden visar bara vilka personer som är i din squad och det visas ingen scoreboard när matchen är slut. Du har ingen aning om vart dina andra lagkamrater befinner sig bortsett från när du är död och ser en överblickskarta. Du springer i princip runt i din och din squads egna värld.

Den andra är alla botar. Jag vet inte riktigt vad tanken är med botarna i BF2042, om det är att fylla upp för spelarplatser eller för att få kartan att vara mer "levande". Men de 6-7 rundorna jag har kört så har cirka 90% av alla kills och folk jag sett varit botar. Dessa botar, som förövrigt mest står stilla, fyller absolut ingen funktion och är bara ett irritationsmoment.

EDIT: Det verkar gå att se en lista på spelare (och botar) på servern om man klickar Escape och väljer Squad and Players. Ett alternativ än så länge i alla fall. Antalet botar verkar också vara lite lägre för stunden, kanske fler spelare inne. Fortfarande en hel del i båda lagen dock.

Permalänk

Fråga. Om man vill få förtur och lira betan redan från idag. Räcker det att köra en månads EA play för 40 spänn? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag försöker vara försiktig med att tycka till efter bara några rundor, men det är två saker som inte fungerar för mig just nu.

Det första är att man inte har någon aning om vad som pågår i matchen. Det finns ingen karta, det går inte att zooma ut mini-mappen och det går inte att se vilka spelare som spelar på servern. Scoreboarden visar bara vilka personer som är i din squad och det visas ingen scoreboard när matchen är slut. Du har ingen aning om vart dina andra lagkamrater befinner sig bortsett från när du är död och ser en överblickskarta. Du springer i princip runt i din och din squads egna värld.

Den andra är alla botar. Jag vet inte riktigt vad tanken är med botarna i BF2042, om det är att fylla upp för spelarplatser eller för att få kartan att vara mer "levande". Men de 6-7 rundorna jag har kört så har cirka 90% av alla kills och folk jag sett varit botar. Dessa botar, som förövrigt mest står stilla, fyller absolut ingen funktion och är bara ett irritationsmoment.

De är guld värda för usla spelare som mig, efter 10 år på BFBC2 kan jag stoltsera med 0,3 i k/d.
Nu kan jag äntligen träffa annat än tomma luften och grus

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Längst ner i hörnet.. HQ..

Haha efter att ha spelat BF4 så är den ikonen inpräntad som jeep för mig. Därför jag aldrig tryckte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Aha tack. Massor av småsaker jag inte fattar. kan man spara loadout på vapnen så man slipper trycka T och sätta dit sikte och grejor. Hinner ofta dö innan jag valt vad jag ska ha lol.

Vetifan faktiskt, på det default assault rifle som finns verkar det spara hela rundan för mig iaf, men om jag testar AK-24'an så måste jag trycka dit allt varje gång jag spawnar, vilket är lite märkligt.

Och jam mycket man inte fattar fan, vart får man upp scoreboard? hahahaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Vetifan faktiskt, på det default assault rifle som finns verkar det spara hela rundan för mig iaf, men om jag testar AK-24'an så måste jag trycka dit allt varje gång jag spawnar, vilket är lite märkligt.

Och jam mycket man inte fattar fan, vart får man upp scoreboard? hahahaha.

Jag har samma på min AK-24!! Måste välja attachments vid varje spawn. Lite irriterande, men man blir jäkla snabb på att göra de

Scoreboard hittar du på tab

Men vart hittar man knappen för att starta flashlight som attachment på vapnet?? Eller är den på automatiskt?

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmigoChupacabra:

Fråga. Om man vill få förtur och lira betan redan från idag. Räcker det att köra en månads EA play för 40 spänn? 😁

Ja, jag gjorde så. Köpte direkt i Steam. Vet inte om du är begränsad till 10h speltid dock eller om det bara gäller nya icke-beta spel. Så det beror väl på om du ska leva framför datorn fram tills den öppnar på riktigt

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

battlefield 2042: meh

battlefield 5 är bättre

iofs bara spelat några timmar men

Permalänk
Medlem

En besvikelse måste jag säga. Och vad har dem gjort med helikopterkontrollerna?

Permalänk
Medlem

Kanske dags att upplysa igen om att betan är inte för att ni ska kunna testa spelet utan för att de ska testa servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

En besvikelse måste jag säga. Och vad har dem gjort med helikopterkontrollerna?

Ja det är fasen omöjligt att flyga för tillfället. Vore nice om det fanns nån "sandbox" där man bara fick vara ifred och lära sig kontrollerna.

Jag vill verkligen gilla dagens battelfield. BF 1942 är ett av mina mest spelade spel någonsin.

Det är i stort 3 saker jag stör mig på:
- Man dör för fort. Är väl bara gilla läget, men det frustrerande är att jag gillar mer "shootouts", här gäller det ju främst bara att se till att se den andre först så är man död. Dvs jag vill ha ett läge där man kan "aha, nån skjuter på mig, var är hen? Vända sig runt, hitta personen och kötta lite headshots tillbaka". Nu är det mer, "bam, död, nån kom i ryggen".

- Fordonen är så jävla OP. Kommer det ett fordon är det ju mer eller mindre bara att gå åt, och sen välja att respawna med ett vapen som kan göra nått åt saken. Tycker att _alla_ klasser borde ha anti-tank-vapen som ett 3:e vapen.

- Kartorna är för stora, det blir inte kul. För mycket springa. Väljer ofta att ställa mig på en granat för att få spawna närmre action

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Haha efter att ha spelat BF4 så är den ikonen inpräntad som jeep för mig. Därför jag aldrig tryckte

Hahahaha lätt hänt. 😂

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Det är en beta med en build som är ett par månader gammal.
Sen gissar jag att de försenade spelet med en månad för att hinna balansera och eliminera buggar. Även en del funktioner som inte är med i betan. Så builden vid full release kommer säkerligen vara något helt annat, om det inte är bra då kan man verkligen klaga.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

mycket buggar för tillfället känns det som. Ibland får man inte upp kartan tex. Plan och helikoptrar flyter runt i luften för att sedan hamna på ett annat st'lle en liten bit bort. Omöjligt flyga helikopter på ett vettigt sätt. Vet inte om jag gillar ljuden på alla vapen, alla låter som en bas.. Kartan är ju enorm..
men ja de kan nog bli bra, men just nu kändes det lite väl märkligt för min del. Och jag hoppas det blir bra för jag har förbokat gold edition..

Permalänk
Medlem

Ligger mellan 70-90 fps på ultra eller high, oavsett vad så är de nån jobbig stutter. Någon som lyckats lösa det med att stänga av något? Rtx 3080.

Besviken på att de inte tagit tillbaka airstrips och grafiken känns som upphottad bf4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Jag har samma på min AK-24!! Måste välja attachments vid varje spawn. Lite irriterande, men man blir jäkla snabb på att göra de

Scoreboard hittar du på tab

Men vart hittar man knappen för att starta flashlight som attachment på vapnet?? Eller är den på automatiskt?

Hmm, jag får inte upp hela laget på tab, eller är det flera tabs och grejer i hela tab-grejen?

Allt känns så nytt och annorlunda, hahahhaa, noob igen ;D