Kommer man kunna få tag på en pixel 6 pro i Sverige?

Permalänk

Kommer man kunna få tag på en pixel 6 pro i Sverige?

Som titeln säger. Undrar om det kommer vara möjligt att få tag på en pixel 6 pro här i Sverige eller är det bara att glömma? Är i ett enormt behov av en ny telefon så undrar om man ska ge upp på sina drömmar om en pixel och skaffa nått annat typ galaxy S21 eller oneplus 9 pro

Permalänk
Medlem

Har ju inte varit några problem att få tag på någon av de tidigare så ska nog gå även med 6 pro. Men det kommer nog dröja ett tag innan svenska butiker kommer ha dem i lager.

Permalänk
Medlem

Det kommer besvaras tisdagen 19/10 då Google håller sitt Pixelevent. Allt innan dess är spekulation.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Den intressanta frågan är om vi kommer ha 1000kr+ markup jämfört med Tyskland.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Som titeln säger. Undrar om det kommer vara möjligt att få tag på en pixel 6 pro här i Sverige eller är det bara att glömma? Är i ett enormt behov av en ny telefon så undrar om man ska ge upp på sina drömmar om en pixel och skaffa nått annat typ galaxy S21 eller oneplus 9 pro

Troligtvis inte i Sverige, däremot är det enkelt o beställa från Fnac Frankrike och de skickar direkt hem till Sverige utan någon mellanhand. Tar 4-5 arbetsdagar när paketet skickats till att det finns hos ombudet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Troligtvis inte i Sverige, däremot är det enkelt o beställa från Fnac Frankrike och de skickar direkt hem till Sverige utan någon mellanhand. Tar 4-5 arbetsdagar när paketet skickats till att det finns hos ombudet

Det har ryktats att Pixel 6 bara kommer säljas i USA och Japan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det har ryktats att Pixel 6 bara kommer säljas i USA och Japan.

Det var väl Pixel 5a som var det ryktet och som sedan stämde? Jag har inte hört sånt rykte om Pixel 6.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det var väl Pixel 5a som var det ryktet och som sedan stämde? Jag har inte hört sånt rykte om Pixel 6.

Ska släppas i 3 europeiska länder: Tyskland, Frankrike och Storbritannien.
https://swedroid.se/google-pixel-6-och-pixel-6-pro-kan-slappa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ska släppas i 3 europeiska länder: Tyskland, Frankrike och Storbritannien.
https://swedroid.se/google-pixel-6-och-pixel-6-pro-kan-slappa...

Ja, precis vad jag också läst. Det är väl dock inte bekräftat utan fortfarande rykten? Eller har Google officiellt bekräftat det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Det var väl Pixel 5a som var det ryktet och som sedan stämde? Jag har inte hört sånt rykte om Pixel 6.

Just det det var Pixel 5A. Skulle inte förvåna mig om det blir samma för Pixel 6A.

Permalänk
Medlem

Du kommer garanterat kunna gråimportera en 6:a på något sätt men givetvis med påslag för frakt och andra avgifter.

Finns mycket diskussioner på just Swedroid.se gällande andra Pixel-modeller, här kan vara en bra startpunkt:
https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-4a-...

Permalänk
Medlem

Definitivt den telefon jag hade köpt om man inte satt på en iPhone 11.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Som privatperson är nog fnac det bästa o billigaste sättet. dom skickar direkt till sverige.

Som företagskund går det väl också att köpa via fnac...

lär väl dyka upp i svenska butiker med tiden men 2000kr dyrare än fnac.

Permalänk
Skrivet av boibo:

Som privatperson är nog fnac det bästa o billigaste sättet. dom skickar direkt till sverige.

Som företagskund går det väl också att köpa via fnac...

lär väl dyka upp i svenska butiker med tiden men 2000kr dyrare än fnac.

Kommer man behöva betala nån galen dyr frakt för att få upp det till sverige?

Permalänk
Avstängd

Som nämnt redan så kommer den till Frankrike och då är det bara att köpa från Fnac. Ingen gråimport utan "vit import". Garantier och annat gäller, det är EU trots allt, och frakten lär väl vara €11 som den var på de telefoner jag har köpt därifrån det senaste året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Kommer man behöva betala nån galen dyr frakt för att få upp det till sverige?

11 euro.

Dock är pro-varianten slutsåld/fullbokad i dagsläget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av snajk:

Som nämnt redan så kommer den till Frankrike och då är det bara att köpa från Fnac. Ingen gråimport utan "vit import". Garantier och annat gäller, det är EU trots allt, och frakten lär väl vara €11 som den var på de telefoner jag har köpt därifrån det senaste året.

Låter lovande. Har aldrig köpt något från utländska återförsäljare förut så är lite aktsam av mig hahah. Vill vara säker att det blir rätt. Hur är din erfarenhet att beställa därifrån?

Skrivet av Cenorida:

11 euro.

Dock är pro-varianten slutsåld/fullbokad i dagsläget.

Måste väll komma i lager förr eller senare. Ill just have to be patient i guess...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Låter lovande. Har aldrig köpt något från utländska återförsäljare förut så är lite aktsam av mig hahah. Vill vara säker att det blir rätt. Hur är din erfarenhet att beställa därifrån?

Måste väll komma i lager förr eller senare. Ill just have to be patient i guess...

Har köpt därifrån 3-4 gånger och det har gått alldeles utmärkt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_Mattson:

Låter lovande. Har aldrig köpt något från utländska återförsäljare förut så är lite aktsam av mig hahah. Vill vara säker att det blir rätt. Hur är din erfarenhet att beställa därifrån?

Måste väll komma i lager förr eller senare. Ill just have to be patient i guess...

Inga som helst problem för mig i alla fall. Paketen har kommit fram som de ska, ofta innan utlovad tid. Det största problemet är ju att fatta vad det står på deras sida, men de flesta webbläsare har ju översättning inbyggt numera så det är lätt att komma runt. Annars har det varit minst lika smidigt som att köpa från någon svensk handlare, jämfört med Elgiganten eller liknande så köper jag nog hellre från Fnac där man får faktisk status på ordern och leveransdatumen hålls liksom.

En fördel med att köpa från Frankrike just är att det är lag på att skicka med ett headset där. Google har ju rationaliserat bort det för sina telefoner på övriga marknader (det finns några fler som har samma krav, NZ bland annat, så samma där men då är nog frakten lite dyrare). Inte för att det headsetet man fick med var så mycket att hurra för, men eftersom luren inte har någon hörlursutgång så är det skönt att ha ett par nödlurar med USB C-anslutning om batteriet tar slut i BT-lurarna eller så.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Inga som helst problem för mig i alla fall. Paketen har kommit fram som de ska, ofta innan utlovad tid. Det största problemet är ju att fatta vad det står på deras sida, men de flesta webbläsare har ju översättning inbyggt numera så det är lätt att komma runt. Annars har det varit minst lika smidigt som att köpa från någon svensk handlare, jämfört med Elgiganten eller liknande så köper jag nog hellre från Fnac där man får faktisk status på ordern och leveransdatumen hålls liksom.

En fördel med att köpa från Frankrike just är att det är lag på att skicka med ett headset där. Google har ju rationaliserat bort det för sina telefoner på övriga marknader (det finns några fler som har samma krav, NZ bland annat, så samma där men då är nog frakten lite dyrare). Inte för att det headsetet man fick med var så mycket att hurra för, men eftersom luren inte har någon hörlursutgång så är det skönt att ha ett par nödlurar med USB C-anslutning om batteriet tar slut i BT-lurarna eller så.

Då blir det defenetivt på fnac jag skaffar min framtida 6 pro när det väl blir tillgängligt 😄😄

Permalänk

Inet, Dustin och Telefonshoppen tar in Pixel 6 till Sverige.

Permalänk
Medlem

Gula varianten av pro ser riktigt snygg ut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av NEONKORTEX:

Inet, Dustin och Telefonshoppen tar in Pixel 6 till Sverige.

Dock med ett påslag på minst 2000:- jämfört med o köpa från Fnac

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har köpt därifrån 3-4 gånger och det har gått alldeles utmärkt!

använder du någon forwarding tjänst eller skickar fnac direkt till sverige?

Blir de inte tullavgift. Lär ju vara saftig tullavgift.

Några åkte på tullavgift se tråden: https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-6-p...

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krok777:

använder du någon forwarding tjänst eller skickar fnac direkt till sverige?

Blir de inte tullavgift. Lär ju vara saftig tullavgift.

Fnac är inom EU och skeppar direkt till svenska konsumenter. Så ingen tull och frakten, i alla fall för paket i telefonstorlek, är €11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

använder du någon forwarding tjänst eller skickar fnac direkt till sverige?

Blir de inte tullavgift. Lär ju vara saftig tullavgift.

Några åkte på tullavgift se tråden: https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-6-p...

Fnac finns i Frankrike och Frankrike tillhör EU och då tillkommer det självklart inga avgifter. Tullavgift som du pratar om är folk som köpt från Clove som finns i Storbritannien och Storbritannien tillhör inte EU så då blir det tullavgifter, eller rättare sagt momsavgifter (det är ingen tull på elektronik) + hanteringsavgifter. Fnac skickar direkt till din svenska adress som du uppger. Om du bara köper telefonen går frakten loss på 11 euro

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fnac finns i Frankrike och Frankrike tillhör EU och då tillkommer det självklart inga avgifter. Tullavgift som du pratar om är folk som köpt från Clove som finns i Storbritannien och Storbritannien tillhör inte EU så då blir det tullavgifter, eller rättare sagt momsavgifter (det är ingen tull på elektronik) + hanteringsavgifter. Fnac skickar direkt till din svenska adress som du uppger. Om du bara köper telefonen går frakten loss på 11 euro

Låter helt otroligt - tack för det.

Testar och återkomemr

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Köpte en Pixel 6 Pro från Fnac nyligen och kan rekommendera dem. Frakten tog tre dagar.

Permalänk
Skrivet av psp123:

Köpte en Pixel 6 Pro från Fnac nyligen och kan rekommendera dem. Frakten tog tre dagar.

Var det krångligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NEONKORTEX:

Var det krångligt?

Inte alls. Använde översättning i Chrome och betalade med PayPal.