Splitgate - i väntan på Halo?

Permalänk
Medlem

Splitgate - i väntan på Halo?

Snubblade över detta spelet nyligen. Riktigt kul shooter med ett unikt koncept; du kan skjuta portaler, precis som i Portal-spelen, som du kan gå samt skjuta igenom. Gameplay och map design påminner om Halo. Jag spelade det 2019 när det först släpptes, då hade det väl ett par hundra spelare och typ en bana. Det var inget att hänga i julgranen. Nu har de tydligen fått en $10 mill. funding och har i princip gjort en re-release med cross-play support. Det totalt exploderade och har nu 40-70k spelare per dag enligt Steam charts.

Hungriga på nya Halo, eller bara ett nytt shooter med ett unikt koncept? Då kan jag rekommendera att ni ger detta ett försök!

Skulle du prova på det får du gärna använda min referral code, så får du även 50 shop currency: TGTP93

In å panga!

Permalänk
Medlem

Snubblade över detta spelet igår och... HERREJISSES va roligt det var! Satt och spelade hela kvällen och tappade helt bort tiden, och det händer inte ofta nuförtiden.

Man får verkligen tillbaka den där gamla goa känslan från Quake, Unreal Tournament och Halo när man satt i en timme och bara fipplade med Gamespy på sitt 56K-modem för att lira med skolkamraterna, bara för att mitt i första matchen morsan lyfter telefonluren i köket så all koppling bryts. Härliga tider :).

Alla dessa moderna "tactical shooters" som man spelar nuförtiden och Battle royales och jag visste inte ens hur mycket jag saknade en gammal hederlig arena shooter.

Twisten med portals gör det verkligen unikt och extremt roligt. Just känns det där att springa runt och loota i 15 minuter i Apex eller PUBG för att sen bli skjuten i ryggen av nån som campar bakom en soffa väldigt långt bort. Full action och snabb respawn, fan va kul rent ut sagt. Och när man dör så känner man aldrig att det var orättvist eller någon campade eller annat.

Jag hade roligare än jag haft på länge och detta kommer nog vara nåt jag kommer komma tillbaka till ofta. Fast nu blir det nog full 100% Splitgate i några veckor

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413