Guide: Aktivera TPM 2.0-modulen inför lanseringen av Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Hur kan du installera elvan när det är tians installationsfiler du har på USB-minnet?

Bytte ut install.wim som sagt. Det är där filerna för operativsystemet ligger. Resten är bara systemet som tar hand om installationen.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

Lyckades installera Windows 11 på min i5-4440 htpc.

Skapade ett Windows 10 usb minne. Kopierade sedan install.wim från Windows 11 iso och skrev över den gamla install.wim i mitt windows 10 usb minnne och kopplade bort internet. Körde igång setup, stog att den kommer att uppgradera windows 10 fast det är windows 11 som installeras.

Skrivet av Xeno88:

Bytte ut install.wim som sagt. Det är där filerna för operativsystemet ligger. Resten är bara systemet som tar hand om installationen.

Har gjort detsamma med i54690K och det rullar på fint

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Var ju tvungen att testa detta på ej godkänd hårdvara, skapade installationsmedia från Windows 11 iso från MS med hjälp av Rufus.
Valde deras färdiga konfig utan TPM 2.0 och Secure boot, fick konvertera min disk från MBR så blev en ren installation som fungerar utan problem hittills, Windows Update laddare ner och installerar uppdateringar utan att gnälla.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.