Call of Duty får antifusksystemet Ricochet

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty får antifusksystemet Ricochet

Nya antifusksystemet Ricochet ska jaga bort fuskare från Call of Duty-spelen Vanguard och Warzone med maskininlärning och kernel-drivrutiner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen detta hjälper. Har blivit lite less på att wall-/aim hack förekommer så ofta

Permalänk
Medlem

En anledningarna till att jag spelar på konsol. Där möter man iofs ibland folk med moddade handkontroller, det kan vara nog så irriterande. Framförallt ser det väl ut som det kommer externa aimbots till handkontroller. Dvs ingen mjukvara på systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Hoppas verkligen detta hjälper. Har blivit lite less på att wall-/aim hack förekommer så ofta

Ja verkligen. Speciellt i Warzone.
September var fruktansvärt jobbigt att spela Warzone.
Kan inte bry mig mindre att de övervakar systemet.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte att antifusk på Kernel-nivå blir en ny standard.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja verkligen. Speciellt i Warzone.
September var fruktansvärt jobbigt att spela Warzone.
Kan inte bry mig mindre att de övervakar systemet.

Du får börja spela PUBG istället!

Permalänk
Medlem

Om kernel-drivrutiner bara används för att stoppa fusk och inte används för att sälja min information är jag helt okay med att dom använder det.

Fusk är något som verkligen får mig att inte orka spela ett spel.

Permalänk

Håller med föregående talare, har absolut inget emot att något körs i bakgrunden som läser av lite data i från mitt spel och övriga processer. Har inget att dölja. Börjar man däremot upptäcka att de fular sig och tar mer information än angivet så är det en riktig röd flagga som kan få mig att överväga spelet av principskäl.

Permalänk
Medlem

Nej tack! Jag kommer nog inte spela fler i den serien framöver om detta är nya riktningen. Nu är inte jag extremt för multiplayer oavsett, men detta är tre steg för långt. Hur svårt är det att filma skärmen egentligen?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av jehuty:

Om kernel-drivrutiner bara används för att stoppa fusk och inte används för att sälja min information är jag helt okay med att dom använder det.

Fusk är något som verkligen får mig att inte orka spela ett spel.

Jag ställer mig på samma sida här Förutsatt att det är väl implementerat och inte orsakar andra buggar/prestandatapp och endast körs undertiden spelet är igång kan jag köpa det. Fuskare är himla trist, även när man bara spelar för att det är kul.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Hoppas verkligen inte att antifusk på Kernel-nivå blir en ny standard.

Det är redan standard och har varit hur länge som helst?

Alla spel förutom Valves förlitar sig på anti-cheat med en kernel-driver.

Permalänk
Medlem

@Sweclockers , felstavning i rubriken

Kernel Level driver för anti-cheat käns ju sådär.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag slutade själv spela spel för ganska länge sedan och till stor del var det för att folk fuskade. Jag spelade ju mest för skojs skull och tyckte det var roligt med online spel etc. Men fuskandet blev bara värre och värre, redan då, så jag lessnade på det. Provade lite själv att fuska och då blev jag riktigt less på folk som fuskade, det var ju busenkelt och headshots hela tiden. Var roligt att fuska några omgångar sedan blev det bara tråkigt. Nej, det är riktigt trist att fuskandet blivit ännu värre numera. Jag kan också tänka mig att pengar har påverkat intresset för att fuska och tjäna pengar på spelande har ökat. Liknande hur YT blev förstört när man kunde börja tjäna pengar på att streama, göra vides osv.

Ska jag spela spel är det numera på PS4 och andra typer av spel, även spela online men där fusk inte lönar sig eller där det inte hjälper speciellt mycket. Det tycks vara så att folk inte är intresserade att fuska i sådana spel.

Men det enda spelandet jag har tid eller ork med idag är i mobiltelefonen, samt scrolla videos (när man känner sig trött i skallen och bara vill döda lite tid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Det är redan standard och har varit hur länge som helst?

Alla spel förutom Valves förlitar sig på anti-cheat med en kernel-driver.

Det var då nyheter för mig, förutom Valorant vilka är "alla" andra spel?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Antifusk ska stanna på servern, eller hålla sig till vanliga användarprivilegier. Usch för detta.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Jag slutade själv spela spel för ganska länge sedan och till stor del var det för att folk fuskade. Jag spelade ju mest för skojs skull och tyckte det var roligt med online spel etc. Men fuskandet blev bara värre och värre, redan då, så jag lessnade på det. Provade lite själv att fuska och då blev jag riktigt less på folk som fuskade, det var ju busenkelt och headshots hela tiden. Var roligt att fuska några omgångar sedan blev det bara tråkigt. Nej, det är riktigt trist att fuskandet blivit ännu värre numera. Jag kan också tänka mig att pengar har påverkat intresset för att fuska och tjäna pengar på spelande har ökat. Liknande hur YT blev förstört när man kunde börja tjäna pengar på att streama, göra vides osv.

Ska jag spela spel är det numera på PS4 och andra typer av spel, även spela online men där fusk inte lönar sig eller där det inte hjälper speciellt mycket. Det tycks vara så att folk inte är intresserade att fuska i sådana spel.

Men det enda spelandet jag har tid eller ork med idag är i mobiltelefonen, samt scrolla videos (när man känner sig trött i skallen och bara vill döda lite tid).

Samma sak här, samt att man dessutom blev väldigt bra på att känna igen fusk hos andra när man lärt sig "hur det ser ut". Om det fuskas så mycket i casual, hur illa är det inte då när någon spelar för pengar/ära? Om man då bara spelar för att det är kul (eller borde vara det) så tappar man snabbt intresset helt när det mest känns meningslöst.

Det är väl en av de största fördelarna jag kan se med cloud gaming, att det då rimligtvis bör bli svårare att fuska om inte proceserna exekveras på den egna hårdvaran. Men nån lär väl säkert hitta ett sätt att fuska där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Antifusk ska stanna på servern, eller hålla sig till vanliga användarprivilegier. Usch för detta.

Tyvärr räcker inte det idag och har inte gjort på väldigt länge. Finns otroligt avancerade fusk som kringgår det allra mesta. Många antifusk system har varit simpla och bannar de som kör ett program vars ID (md5 signatur t.ex.) ligger med på svarta listan.

Så länge antifusket inte snokar och snor information som den inte ska så är jag all for it! Finns dessvärre fall där t.ex. FaceIT och Esportal antifusk klienters drivare orsakar blåskärmar osv. Fick avinstallera båda för att uppgradera till Windows 11 faktiskt.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som min hårddisk just fick 100gb mer ledig plats, antifusk och särskilt från företag med så fruktansvärt dålig kod som Activision har inte att göra på kernelnivå.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Det var då nyheter för mig, förutom Valorant vilka är "alla" andra spel?

Alla spel med EasyAntiCheat och BattleEye till exempel.

Hittade en lista lite snabbt: https://levvvel.com/games-with-kernel-level-anti-cheat-softwa...

Kernel-drivrutiner har alltid varit en grej i anti-cheat. Vanligtvis körs de endast när spelet är igång. Problemet folk har med Valorant är att det kräver att drivrutinen körs vid boot även om man inte spelar spelet.

Permalänk
Medlem

Multiplayer på PC är dött för mig. En platform där man kan installera vad som helst, fusk som körs med privilegier och utmaningar med att banna hårdvaran gör det alldeles för enkelt att fuska och alldeles för svårt att komma åt fuskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Alla spel med EasyAntiCheat och BattleEye till exempel.

Hittade en lista lite snabbt: https://levvvel.com/games-with-kernel-level-anti-cheat-softwa...

Kernel-drivrutiner har alltid varit en grej i anti-cheat. Vanligtvis körs de endast när spelet är igång. Problemet folk har med Valorant är att det kräver att drivrutinen körs vid boot även om man inte spelar spelet.

Det är väl det som kallas ring 0? Jag kände faktistk inte till att de andra körde på Kernel nivå, men då får jag säga att jag hoppas inte att ring 0 blir nya standarden likt Valorant.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@improwise, jo tyvärr är det nog så.

Jag tror fuskarna kommer hitta vägar runt detta, det finns helt enkelt för mycket pengar i det och annat som gör att någon fixar ett fusk. Lite som piratkopierade spel eller hur dom hittar nya sätt att komma runt systemen till satellit-TV, när man sedan inte kunde fixa den biten då började dom med egen IPTV osv.

Det är hopplöst så fort en massa pengar blir involverade. Och numera så får man ju inte köra egna servrar osv. En gång i tiden så kunde man i alla fall spela på servrar där spelarna själva kunde kicka ut och tillfälligt IP banna folk för att få dom att sluta fuska eller sticka till en annan server.

Egentligen borde man ta tillbaka den delen att spelarna själva i ett spel som t.ex. PUBG kan anmäla någon och när det sker "live" i spelet så dyker det upp en moderator eller någon med förtroende som kan kicka ut personen. Jag tror inte på permanent ban och sådant utan snarare att fuskar man eller att folk ens misstänker att man fuskar. Vips åker man ut från servern och bannas tillfälligt i 24h, det kommer svida hårt.

Fördelen är att man inte behöver jaga fuskare hela tiden med olika system utan det blir användarna själva som petar ut personen som man misstänker fuskar.

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk till kernel-level men jag blev mer orolig för denna del av informationen
"Protecting Your Privacy. In its initial rollout on Call of Duty: Warzone, the kernel-level driver will only operate when you play on PC."
Initial rollout, låter som att de har starka planer på att göra det till en permanent del som kör hela tiden så fort den bara implementerats och testats nog för att inte förstöra allt för mycket.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag stötte på fuskare så sent som igår så hoppas verkligen att deras nya system fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

@Sweclockers , felstavning i rubriken

Kernel Level driver för anti-cheat käns ju sådär.

https://cdn.neow.in/news/images/uploaded/2019/08/1565512577_rings.jpg

Jo, DMA-baserade hårdvarufusk finns ju såklart, och är ett problem, även om det är mer begränsat eftersom det är rätt så dyrt att hålla på med. Det positiva där är att det är hårdvarubrist på de PCIe-korten som används, på samma sätt som det är brist på allt annat nu för tiden, och är i stort sett omöjliga att få tag i utan att betala galna scalper-priser i GPU-klass

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Inaktiv

Spelar man i lobbies med högre KD så får man räkna med fuskare iaf 1/3 av matcherna. Ganska många kvällar man stöter på fuskare i mer eller mindre varje lobby.
Hoppas de kan få bukt med problemet iom deras nya anti cheat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag är skeptisk till kernel-level men jag blev mer orolig för denna del av informationen
"Protecting Your Privacy. In its initial rollout on Call of Duty: Warzone, the kernel-level driver will only operate when you play on PC."
Initial rollout, låter som att de har starka planer på att göra det till en permanent del som kör hela tiden så fort den bara implementerats och testats nog för att inte förstöra allt för mycket.

Jag fick det mer till att det bara kommer först till Warzone, kommer till fler spel senare dvs. Men vem vet.

Permalänk
Avstängd

Inget Dice Hackerfield ens tänkt på. Alla fuskare är välkomna

Permalänk
Medlem

@Kyrall, vad är DMA baserade hårdvarufusk. Vänta, aha, kollade på YT och nu fattar jag.

Snacka om drygt att dom börjar gå hårdvaruvägen för att fuska bara för att inte kunna bli upptäckta av system att man fuskar. Gud vad tröttsamt och dryga dessa människor är som gör allt för att fuska. Respekt till de som har utvecklat system för att fuska som en hobby, precis som folk som knäckte olika spelsystem etc men INTE respekt till mupparna som fuskar.

$7 VAC Killer (Undetectable HACK)
https://www.youtube.com/watch?v=y-WsV14o5lc

Permalänk
Medlem

Ingen vill ha fusk men ingen vill ha ett anti-cheat som gör det svårare att fuska?

Ni sitter på Facebook, Instagram, snapchat, tiktok, WhatsApp osv osv men är ändå rädda att Activision/Blizzard ska missbruka data insamlat från ett anti-cheat?