OEM Windows 10, möjligt att formatera burken ?

Permalänk

OEM Windows 10, möjligt att formatera burken ?

Tjenare.

Jag har sedan 1år tillbaka köpt en Win 10 Pro 64-bit OEM nyckel, jag vet att denna nyckel endast fungerar till ett moderkort(hårdvara), men hur är det om jag nu önskar formatera mina diskar/dator och installerar Win 10 på nytt, är min nyckel då förbrukad redan eller gäller det bara vid hårdvarubyte ? (Jag har inte bytt några komponenter i datorn sedan jag köpte och installerade nyckeln).

Tack på förhand

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Koppla din nyckel till ditt microsoft konto så skall du kunna använda den på en ny dator.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robin_nerf:

Tjenare.

Jag har sedan 1år tillbaka köpt en Win 10 Pro 64-bit OEM nyckel, jag vet att denna nyckel endast fungerar till ett moderkort(hårdvara), men hur är det om jag nu önskar formatera mina diskar/dator och installerar Win 10 på nytt, är min nyckel då förbrukad redan eller gäller det bara vid hårdvarubyte ? (Jag har inte bytt några komponenter i datorn sedan jag köpte och installerade nyckeln).

Tack på förhand

Du kan installera hur många gånger du vill på den hårdvaran. Behöver inte knyta det till något konto, när du har installerat och får tillgång till internet kommer aktivering att gå automatiskt.

Permalänk
Medlem

ahh.. läste för snabbt så jag antog att du skulle ändra något i hårdvaran eftersom du nämnde det. Jag hade i vilket fall rekommenderat att knyta nyckeln till ditt konto, så slipper du köpa ny licens om du uppgraderar datorn i framtiden.

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3