Permalänk
Medlem

Hjälp med TV och mpeg4

Har problem med nuvarande tvkort Hauppauge WnTV HVR 5625 som inte klarar ändring av marksända tv nätet. Kortet klarar ej nya formatet MPEG 4. Har tittat på Hauppauge WinTV-quadHD. Men kan inte få info om det klarar MPEG 4. Finns någon på Forumet som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Står ju inget på deras hemsida som du märkt.
Jag hade skrivit ett mail till deras support.

Permalänk
Medlem

Har skickat förfrågan till företaget men obesvarat än så länge. Gick in på
ComputerSalg A/S om kortet och där ser man att MPEG 4 fungerar. Har beställt ett kort. Hör av mig när kortet är kollat

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolnil:

Har problem med nuvarande tvkort Hauppauge WnTV HVR 5625 som inte klarar ändring av marksända tv nätet. Kortet klarar ej nya formatet MPEG 4. Har tittat på Hauppauge WinTV-quadHD. Men kan inte få info om det klarar MPEG 4. Finns någon på Forumet som kan hjälpa mig?

TV kort WinTV HVR 5525 klarar MPEG 4, gå in på inställningar välj alla kanaler, högerklicka på en kanal t.ex svt1,svt2
tv4, svtBarn/svt24, Kunskapskanalen Välj detaljer ändra MPEG2 SD/HD till H264 HD OK,OK byt kanal, byt tillbaka kanal

Permalänk
Medlem

Intressant men det var redan dessa inställningar. Men däremot hjälpte det att radera alla kanaler och installera om söka kanaler. Då fungerar alla kanaler om ljudet på Tv 4. Vet inte hur man får till det?