Grand Theft Auto-trilogin får lanseringsdatum, trailer och systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto-trilogin får lanseringsdatum, trailer och systemkrav

Rockstar avslöjar vidare att Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition använder Unreal Engine och passar på att röja de officiella systemkraven.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grafiken ser verkligen jättefin ut i Remastern; stilistisk och för tankarna till en serietidning eller Telltale-spelen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Något som kan tilläggas är att spelet verkar vara outsourceat till Grove Street Games, vilket syns här: https://grovestreetgames.com/games/

Studion hette tidigare War Drum Studios och gjorde bland annat Xbox 360/Mobil versionen av San Andreas som blivit väldigt omtalad på grund av buggar och andra problem. Så jag väntar med att lägga pre order och hoppas på att de gjort ett bättre jobb denna gång. Här finns en video om detta: https://youtu.be/jhVdb4K1M-M

Permalänk
Medlem

Ändå aldrig spelat nåt av spelen pga grafiken.. det var ju känslan på spelen när man drog fram i en bil i Vice City med högsta musik eller San Andreas med den ”otroligt” stora kartan man kunde ju köra hur mkt som helst.. Provade SA för ett tag sedan det var inte lika bra som minnena

Permalänk
Medlem

Är all musik och radiokanaler kvar i spelen så köper jag.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Något som kan tilläggas är att spelet verkar vara outsourceat till Grove Street Games, vilket syns här: https://grovestreetgames.com/games/

Studion hette tidigare War Drum Studios och gjorde bland annat Xbox 360/Mobil versionen av San Andreas som blivit väldigt omtalad på grund av buggar och andra problem. Så jag väntar med att lägga pre order och hoppas på att de gjort ett bättre jobb denna gång. Här finns en video om detta: https://youtu.be/jhVdb4K1M-M

Varför göra en pre-order öht?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Varför göra en pre-order öht?

Nja är väl inte direkt någon anledning förutom att man kan ladda ner i förväg haha. Har aldrig lagt en pre-order på ett spel men känner många som gör det faktiskt. Just i detta fallet är det ju inte särskilt logiskt att göra det för man får ju inget "extra" men i vissa spel får man ju de så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Är all musik och radiokanaler kvar i spelen så köper jag.

Samma här, har de rört 80-tals musiken i Vice City kommer jag inte köpa det.

Har knappt spelat GTA 3 och San Andreas då jag aldrig gillade storyn i de spelen och Vice City tog jag mig till RC helikopter uppdraget och gav upp

Flash FM <3

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Varför göra en pre-order öht?

Lättlurade människor som snabbt ger bort sina pengar innan man behövt släppa sin produkt, går rätt bra hem hos stora företag 😂

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, var bra längesen man körde dessa, men kommer troligtvis att köpa om det är bra.
Älskade Vice City när det begav sig och även originalet.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Det återstår att se hur bra de fungerar vid lanseringen. Förmodligen kommer det behövas flera uppdateringar innan det är någon mening med att spela, men det ser onekligen välgjort ut rent grafiskt. Jag gillar hur de har respekterat stilen och bara försökt finjustera den.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det återstår att se hur bra de fungerar vid lanseringen. Förmodligen kommer det behövas flera uppdateringar innan det är någon mening med att spela, men det ser onekligen välgjort ut rent grafiskt. Jag gillar hur de har respekterat stilen och bara försökt finjustera den.

Absolut, gillar inte hur mörkt och realistiskt allt måste vara idag i spel, jag gillade artistiska stilen i Saints Row 3

Spelet däremot kanske inte är det bästa.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Absolut, gillar inte hur mörkt och realistiskt allt måste vara idag i spel, jag gillade artistiska stilen i Saints Row 3

https://www.youtube.com/watch?v=_j5FAX8nEy8&ab_channel=Saints...

Spelet däremot kanske inte är det bästa.

Samma här. Jag vill att spelen ska ha en viss stil. Om jag vill uppleva verkligheten kan jag gå på en promenad istället.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Entash:

Något som kan tilläggas är att spelet verkar vara outsourceat till Grove Street Games, vilket syns här: https://grovestreetgames.com/games/

Studion hette tidigare War Drum Studios och gjorde bland annat Xbox 360/Mobil versionen av San Andreas som blivit väldigt omtalad på grund av buggar och andra problem. Så jag väntar med att lägga pre order och hoppas på att de gjort ett bättre jobb denna gång. Här finns en video om detta: https://youtu.be/jhVdb4K1M-M

Det känes ju mindra bra. Här är del två på samma video om hur den studion sabbade GTASA-portarna de jobbade med: https://www.youtube.com/watch?v=TTxY_S0XD8E I och för sig ganska många år sen nu men ändå.

Permalänk
Medlem

Lite roligt att om man har en Core i7 som är nyare än Sandy Bridge (Core 2000) men äldre än SkyLake (Core 6000) så uppfyller man de rekommenderade systemkraven*, men man uppfyller inte de grundläggande kraven.

Blir inget förköp för mig. Men om recensioner är positiva och musiken är kvar så blir det troligtvis köp sen.

* Om man även uppfyller de rekommenderade kraven för RAM och grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem

@GuessWho Ja, vem i hela friden bestämde systemkraven?! Helt bisarrt. Finns det NÅGOT en 2700K är bättre på en 6600K? Har svårt att tro det.
Varför inte sätta minimikrav på GTX 970 och rekommenderat på 750 Ti när vi ändå håller på?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ser framemot GTA V Definitive Edition.

Permalänk
Medlem

Jag önskar den här artikeln hade handlat om att GTA6 skulle släppas snart istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

@GuessWho Ja, vem i hela friden bestämde systemkraven?! Helt bisarrt. Finns det NÅGOT en 2700K är bättre på en 6600K? Har svårt att tro det.
Varför inte sätta minimikrav på GTX 970 och rekommenderat på 750 Ti när vi ändå håller på?

För att inte tala om 2600K vs 2700K, varför är 100MHz dealbreakern?

Men 4c/4t vs 4c/8t gör ju skillnad ibland för i5 vs i7 på 4c-tiden

Permalänk
Medlem

Kommer det till Steam? Om inte blir inget köp.

Vägrar och är trött på alla mjölkade speltjänster som alla utvecklare hoppar in på och släpper.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Kommer det till Steam? Om inte blir inget köp.

Vägrar och är trött på alla mjölkade speltjänster som alla utvecklare hoppar in på och släpper.

Tror det ska vara exklusivt till rockstars launcher

Permalänk
Keeper of Traditions

Ser ut att vara en riktigt kass "definitive edition"... Tråkigt. Rockstar har också gått och blivit slappa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ser ut att vara en riktigt kass "definitive edition"... Tråkigt. Rockstar har också gått och blivit slappa.

Tycker det ser rätt bra ut för att "bara" vara en remaster och inte en hel remake (Vilket troligen skulle ta mängder av år som de förhoppningsvis lägger på GTA VI istället). Det viktigaste för mig är att spelen har riktiga controls istället för de kassa i de gamla versionerna. Detta återstår att se för de har ju ej visat gameplay.

Sedan är det ju som sagt inte Rockstar som gjort detta utan Grove Street Games. Förhoppningsvis lägger Rockstar tid på GTA VI, men tyvärr lär de ju lägga den tiden på GTA Online istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tycker det ser rätt bra ut för att "bara" vara en remaster och inte en hel remake (Vilket troligen skulle ta mängder av år som de förhoppningsvis lägger på GTA VI istället).

https://pbs.twimg.com/media/FCYy9uRWEAQu52S?format=jpg&name=4096x4096

Det är väl en hel remake, men musiken är ju det kritiska om den finns eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det är väl en hel remake, men musiken är ju det kritiska om den finns eller inte

Nja det är svårt att säga. En remake är för mig t.ex. Final Fantasy 7. Där har man gjort om ALLT från grunden upp. I detta har man importerat mappen och kantiga byggnaderna i allmänhet. Även röster är detsamma som orginalen. Det är nog inte så många som ser screenshotsen och tycker de håller samma klass som nya spelen som släpps.

Dock så är ju spelen i en helt annan spelmotor så det är väl också mer än en remaster. Väldigt svårt att definera men lite mellan remaster och remake.

Permalänk
Medlem

Ser ärligt talat bara ut som ett fan-projekt med en dyr prislapp. Stämmer ryktet att San Andreas kommer till Game Pass så kommer jag nog köra igenom det, men det blir inget köp för min del, åtminstone inte så länge stöd för moddar uteblir.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Glöm inte att de fixat till kontrollerna åla GTAV.

Skrivet av Darkie:

Är all musik och radiokanaler kvar i spelen så köper jag.

Håller med. Någon som har mer info om musiken?

Skrivet av Dunder:

Ser ut att vara en riktigt kass "definitive edition"... Tråkigt. Rockstar har också gått och blivit slappa.

De jobbar ju på GTA6 Ser ändå helt ok ut enligt mig.

Vore grymt om de fixade RDR1 till PC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Är all musik och radiokanaler kvar i spelen så köper jag.

Skrivet av Oliver91:

Samma här, har de rört 80-tals musiken i Vice City kommer jag inte köpa det.

Skrivet av GuessWho:

Men om recensioner är positiva och musiken är kvar så blir det troligtvis köp sen.

Skrivet av medbor:

Det är väl en hel remake, men musiken är ju det kritiska om den finns eller inte

Skrivet av Falcon:

Håller med. Någon som har mer info om musiken?

PC versionen av GTA Vice City har aldrig haft Lionel Richie - "Running with the night", den försvann innan, betyder det att ni inte kommer att köpa om den inte läggs till?

2012 så försvann följande:

Citat:

Michael Jackson -"Billie Jean"
Michael Jackson -"Wanna Be Startin' Somethin"
Ozzy Osbourne -"Bark At The Moon"
Kate Bush -"Wow"
Herbie Hancock - "Rock It"
Afrika Bambaataa -"Looking For The Perfect Beat"

Tror inte de kommer tillbaka, men vi får se.

Permalänk
Medlem

Låtar som tidigare har tagits bort från GTA San Andreas:

Citat:

Playback FM
Ultramagnetic MC’s - Critical Beatdown

Radio Los Santos
2 Pac - I Don’t Give A f*ck
Compton’s Most Wanted - Hood Took Me Under
NWA - Express Yourself

Bounce FM
Fatback - Yum Yum
Roy Ayers - Running Away
The Gap Band - You Dropped A Bomb On Me

KDST
Tom Petty - Running Down A Dream
Joe Cocker - Woman to Woman

K-JAH West Radio
Black Harmony - Don’t Let It Go to Your Head
Blood Sisters - Ring My Bell

Radio:X
Ozzy Osbourne - Hellraiser
Rage Against the Machine - Killing in the Name

Master Sounds 98.3
Charles Wright - Express Yourself
The Blackbyrds - Rock Creek Park
James Brown - Funky President
Macer & The Macks - Soul Power ‘74
James Brown - The Payback
The JB’s - Grunt