PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av invandrare:

Tog slut på 5 minuter? vafaaaaan

Inte 5 min, 30 sekunder. Jag stod med luren när jag fick mail. Hann till att välja betalsätt och där tog det slut.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Den tog slut dirr...

Tror bottar plocka dem..

NetOnNet körde ju ett släpp av konsoler imorse, verkar konstigt att de skulle haft ett till redan under eftermiddagen? Gissar att det bara rörde sig om något enstaka exemplar från typ någon som blev diskvalificerad, ångrade sig eller liknande… Jag fick en konsol imorse (tror jag) trots att jag tog det ganska lugnt vid utcheckning och betalning.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Det rör sig om avbokade ordrar . Netonnet går igenom alla ordrar manuellt och alla som beställt innan får sina avbokade , därav anledningen till att det endast var ett fåtal nu för en stund sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holobne:

Yes men jag hade ända köpt till dessa tillbehör.
Det ända jag störde mig på var själva försäkringen som dem sa att jag var tvungen att ta.

Har för mig någon (fd anställd på mm) tidigare här i tråden nämnde att det är ett fult säljtrick och att man tydligen kunde ringa butiken och säga upp/reklamera den direkt, samt ge namn på säljaren som lurade på en försäkringen.

Detta då de tjänar på att sälja dig den, personligen(?).

Permalänk
Medlem

Elgiganten släpper mer information imorgon om ett nytt drop. Den här gången berör det Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Elgiganten släpper mer information imorgon om ett nytt drop. Den här gången berör det Standard Edition.

Jasså? Men då måste man väll skaffa instagram för att va med? 😟

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andfar:

Jasså? Men då måste man väll skaffa instagram för att va med? 😟

Behövs inte, jag eller någon annan kan klistra in länken här i tråden som behövs för att registrera sig för lottningen. Annars, ja så behöver man Instagram för att få tag på länken själv. Men länken är inte personlig, utan du använder den bara för att komma fram till registreringen.

Här är länken:
https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Behövs inte, jag eller någon annan kan klistra in länken här i tråden som behövs för att registrera sig för lottningen. Annars, ja så behöver man Instagram för att få tag på länken själv. Men länken är inte personlig, utan du använder den bara för att komma fram till registreringen.

Här är länken:
https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Ah Okej 👌 tack 😊

Permalänk

Någon nämnde mediamarkt i lund.. jag såg på deras hemsida att de tar emot beställningar på vissa varihus - lund, helsingborg, linköping, kalmar och gävle.
Körde in till Lund ikväll och beställde en standard edition. Verkar som den kan komma ganska fort. De som beställde för 2-3v sedan fick sina förra veckan.

Fick en hint om det nog går ännu fortare den här gången.

Får väl se! Men tipset är att ta sig till nåt mediamarkt som står listat på deras hemsida om man bor nära.

Gäller dock endast standard edition - digital skulle dröja mkt längre.

Permalänk
Medlem

2021-10-12 Örebro fortfarande inte fått någon leverans.

Hur ligger ni andra till?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Elgiganten tar nu emot anmälningar för utlottningen som sker på torsdag 28. Mer information på deras instagram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Elgiganten tar nu emot anmälningar för utlottningen som sker på torsdag 28. Mer information på deras instagram.

Kommer upp digital edition för mig sedan innan. Någon annan som har samma problem.

Permalänk
Skrivet av anon17:

Kommer upp digital edition för mig sedan innan. Någon annan som har samma problem.

Samma här, klickar på länken för "Playstation Standard Edition Utlottning" men det står att det är Digital Edition och samma datum som förra gången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky0814:

Samma här, klickar på länken för "Playstation Standard Edition Utlottning" men det står att det är Digital Edition och samma datum som förra gången...

Elgiganten har tydligen någon bugg som dom försöker åtgärda, det är många som inte får bekräftelse på anmälan, fick råd från kundtjänst att vänta någon timme och försöka igen.

Permalänk
Skrivet av Andfar:

Elgiganten har tydligen någon bugg som dom försöker åtgärda, det är många som inte får bekräftelse på anmälan, fick råd från kundtjänst att vänta någon timme och försöka igen.

Okej, misstänkte det. Nu verkar det va åtgärdat med rätt info vid anmälan iaf!

Permalänk
Medlem

PS5orna på netonnet har försvunnit. Vet någon vad det kan bero på?

Permalänk
Skrivet av fecko:

2021-10-12 Örebro fortfarande inte fått någon leverans.

Hur ligger ni andra till?

Mediamarkt? Jag beställde 10-10 o fick min måndag förra veckan

Permalänk
Skrivet av anon17:

PS5orna på netonnet har försvunnit. Vet någon vad det kan bero på?

De hade ett släpp vid 11 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackbay1313:

Mediamarkt? Jag beställde 10-10 o fick min måndag förra veckan

Vad fan. Ja. Betalade du 10% eller 100% eller avbetalning?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange_221:

De hade ett släpp vid 11 idag

Varför får man inte mail när man bevakar skiten??

Skrivet av blackbay1313:

Mediamarkt? Jag beställde 10-10 o fick min måndag förra veckan

Beställde även 12/10 och har inte hört ett knyst. Var inne en sväng på MM I helgen men de sa 'vänta på emailet'.

Tog avbetalning för att lämna de öppet om man skulle få från någon annan sida.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av fecko:

Vad fan. Ja. Betalade du 10% eller 100% eller avbetalning?

Betalade hela direkt. Men när jag bokade så hade dom 5 kvar från den ordern. Så du kanske fick från en annan order.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt tar beställning på standardedition i samtliga varuhus står det på deras hemsida nu: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Skrivet av Andfar:

Mediamarkt tar beställning på standardedition i samtliga varuhus står det på deras hemsida nu: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Konstigt att dom gör det då dom inte ens fått ut sin förra batch än på några varuhus. Drar upp o lägger mig i hälarna på dom snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andfar:

Mediamarkt tar beställning på standardedition i samtliga varuhus står det på deras hemsida nu: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Det står ju säkert så för att man inte öht kan boka/beställa på nätet längre & endast tar bokningar fysiskt i butikerna.

Butikerna hanterar nog sina egna ordrar istället för som vanligt att saker & ting beställs via sitt eget lager.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Vill bara kolla hur lång tid det har tagit för alla att få sitt PS5 standard edition från MM på Drottninggatan i Sthlm? Beställde mitt 17/10

Permalänk
Skrivet av Kramo96:

Vill bara kolla hur lång tid det har tagit för alla att få sitt PS5 standard edition från MM på Drottninggatan i Sthlm? Beställde mitt 17/10

2021-10-08 från mediamarkt Nacka. Vi har inte heller fått. Men dem har ps5or i lager men de ”bundle” konsoler så dem fick jag och min vän inte hämta ut…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

2021-10-08 från mediamarkt Nacka. Vi har inte heller fått. Men dem har ps5or i lager men de ”bundle” konsoler så dem fick jag och min vän inte hämta ut…

Shiet så de har konsoler i lager men försöker sälja på folk mer än vad de vill ha. Kanske ok om de inte tagit emot bokningar men att låta folk vänta! MediaMarkt har tappat det…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

2021-10-08 från mediamarkt Nacka. Vi har inte heller fått. Men dem har ps5or i lager men de ”bundle” konsoler så dem fick jag och min vän inte hämta ut…

Hur vet du att dem är i lager & säljs som bundle istället? Kanske folk som bara är sega att hämta ut?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Mediamarkt är riktiga snorungar dem sade till mig 1-2 veckor för över 2 veckor sen när jag beställde. Ringer man dem får man svaret vänta på ditt sms. Jag är väldigt otålig så är lite arg.

Permalänk

Någon som har fått sitt ps5 ifrån http://www.retrospelbutiken.se/store/main.php ? Beställdes torsdag förra veckan 21 oktober när dem hade drop?