Komplett planerar lagerlokal i Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Förstår inte varför alla har så j**** bråttom hela tiden. Ge mig möjligheten att välja mest miljövänliga fraktsättet istället för det snabbast möjliga sättet.

Bara att du promenerar till butiken istället då.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Dagen efter fungerar inte alltid, det ska först till Sverige sedan levereras ut av budbee eller liknande och det blir nästan alltid 2 dagar efter även i Stockholm. Med ett lokalt lager lär chansen öka att det fungerar.
Amazon.se har t o m samma dag på en del saker...

Ja, via Budbee blir de alltid typ 3 dagar för mig.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Stockholmsfixeringen, bygg i Norrland där det finns el...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag beställer alltid på hemsidan från Webhallen & hämtar i Väsby på deras lager...tar 20 minuter att åka dit.
Hoppas att kompletts Sthlm lager inte slukar Webhallens (komplett äger Webbhallen) då det förmodligen inte går att hämta där längre med bra lagersaldo...Det nya lagret får nog inte plats där...
Kommer ihåg att Komplett hade ett utlämningsställe i Rosersberg för många år sedan...de köpte upp någon lokal handlare där har jag för mig...
Men annars går det ganska fort att få varorna från Norge beställer man på helgen kan de dyka upp på måndag...det är ju bra...snabbare än inet som ligger i Göteborg

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och min första tanke är hur automatiserad blir denna lagerlokal? Vi behöver mer jobb åt oss It-tekniker.

Coop kommer bygga ett helautomatiskt jättelager – fullproppat med robotar
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.757866/coop-bygger-nyt...
Btw: Råkade inte coop ut för ett It-haveri för ett tag sedan?

Var med i ett liknande projekt i Nederländerna, ganska roligt men komplext som helvete.

Permalänk
Medlem

stenhård marknad, Inet och elgiganten har liknande system och betydligt mera köpkraft.
Samtidigt som power öser ut nya lokaler även om dom är mindre.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Det är nog främst mina tidigare erfarenheter av Kompletts kundtjänst som avskräcker mig från att handla där något mer.

Jag håller mig till Inet, de har alltid levererat en bra upplevelse.

Permalänk
Medlem

Kanske man kan köpa i en butik som ligger vägg i vägg med lagret det vore något. Jag gillar att åka och köpa saken jag vill ha samma dag och det är en av anledningarna till att komplett försvinner, speciellt när det även tar längre tid från norge. dessutom tycker jag att de inte verkar ha så konkurrens kraftiga priser.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Stockholmsfixeringen, bygg i Norrland där det finns el...

AntiStockholmsfixeringen.
Vad är meningen med ett lager uppe i ingenstans när poängen är smidigare distribution och snabbare leveranser? Sandefjord till Sveriges demografiska mittpunkt (Hjortkvarn enligt Google) är ca 300KM medan Stockholm till Sveriges demografiska mittpunkt är mer eller mindre hälften av det. Vad är Norrland? Sundsvall? 400KM. Umeå? 600KM. Luleå? 800KM
Skulle vara rent av korkat att bygga nytt någonstans som är ännu längre bort än det nuvarande i grannlandet.

*avstånd i rak linje

Permalänk

Komplett hade ju en avhämtningsplats i Stockholm på typ Mäster Samuelsgatan eller Oxtorggatan för många år sen? Jag gillade att kunna hämta där, tråkigt när la ner den.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Förstår inte varför alla har så j**** bråttom hela tiden. Ge mig möjligheten att välja mest miljövänliga fraktsättet istället för det snabbast möjliga sättet.

Tack! Det vettigaste inlägget detta år
på swecklockers ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Billigare än gratis frakt och snabbare än dagen efter? Ska de betala mig och teleportera varan?

Komplett har varit bästa butiken för mig senaste tiden.

Du har aldrig returnerat en vara till de då eller?

För det tog mig 2 veckor båda gångerna jag kontaktade de med returer förra året med grafikkort och RAM minne för garantiärende.

Grafikkort skickade de mig nytt direkt iallafall men RAM-moduler ville de ha i retur innan de skickade nya.. Roligt då RAM-moduler har livstids garanti och kostar 1/8 av vad ett grafikkort kostar.

Sen dess sa jag aldrig mer komplett om de inte började använda lager inom Sverige.

Jag välkomnar denna nyhet med öppna armar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Du har aldrig returnerat en vara till de då eller?

För det tog mig 2 veckor båda gångerna jag kontaktade de med returer förra året med grafikkort och RAM minne för garantiärende.

Grafikkort skickade de mig nytt direkt iallafall men RAM-moduler ville de ha i retur innan de skickade nya.. Roligt då RAM-moduler har livstids garanti och kostar 1/8 av vad ett grafikkort kostar.

Sen dess sa jag aldrig mer komplett om de inte började använda lager inom Sverige.

Jag välkomnar denna nyhet med öppna armar.

Jag gjorde en retur på en CPU, vilket var helt gratis jämfört med vissa andra. Det var under Black Friday veckan och tog ~2 veckor, men det var ju knappast leveranstiden som var problemet.

Angående RMA att de hanterades olika är väl för att olika märken har olika hantering av sina varor. Helt enkelt har grafikkortstillverkaren en lite mer smidigare process.