Komplett planerar lagerlokal i Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Komplett planerar lagerlokal i Stockholm

Den anrika e-handlaren är i full gång med planerna att bygga en ny lagerlokal för bättre närvaro och kundupplevelse i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Och min första tanke är hur automatiserad blir denna lagerlokal? Vi behöver mer jobb åt oss It-tekniker.

Coop kommer bygga ett helautomatiskt jättelager – fullproppat med robotar
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.757866/coop-bygger-nyt...
Btw: Råkade inte coop ut för ett It-haveri för ett tag sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och min första tanke är hur automatiserad blir denna lagerlokal? Vi behöver mer jobb åt oss It-tekniker.

Kompletts lager i Sandefjord är åtminstone delvis robotiserat, de ska väl inte köpa ner sig? Men det är nog mest för småprodukter.

Youtubelänk Sandefjordlager

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Billigare än gratis frakt och snabbare än dagen efter? Ska de betala mig och teleportera varan?

Komplett har varit bästa butiken för mig senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

lär inte bli mindre än dehär
https://www.sweclockers.com/artikel/18330-sweclockers-besoker...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på lagret de hade i Göteborg? Nvm...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Vad var det för fel på lagret de hade i Göteborg?

Det var aldrig ett lager utan RMA avdelning + kundtjänst + utlämning av varor som skickats ner från norge osv. Mao, du kunde inte gå dit å säga "tjena, jag vill köpa X" å få den direkt från "lagret".

Märkligt att de väljer att bygga ett lager i sthlm, när de stängde ner gbg/sthlm/malmö för bara något år sedan.

Permalänk
Medlem

Dagen efter fungerar inte alltid, det ska först till Sverige sedan levereras ut av budbee eller liknande och det blir nästan alltid 2 dagar efter även i Stockholm. Med ett lokalt lager lär chansen öka att det fungerar.
Amazon.se har t o m samma dag på en del saker...

Permalänk
Medlem

Trevligt. Tycker Komplett är schysst. Många bra kampanjer också.
Men jag handlar sällan där. En stor anledning är leveranstiderna som alltid är 1-2 dagar längre än tex Inet/Webhallen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Som vanligt så vill Stockholm ha allt. Först Förintelsemuseumet och nu Komplett's lagerlokal. Typiskt huvudstaden alltså!

Hälsningar en smått bitter Malmöit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Det var aldrig ett lager utan RMA avdelning + kundtjänst + utlämning av varor som skickats ner från norge osv. Mao, du kunde inte gå dit å säga "tjena, jag vill köpa X" å få den direkt från "lagret".

Märkligt att de väljer att bygga ett lager i sthlm, när de stängde ner gbg/sthlm/malmö för bara något år sedan.

Jag vet hur det har sett ut på Kruthusgatan, men jag hade för mig att de även hade lager på ett annat ställe tidigare. Efter lite efterforskning inser jag att jag har rört ihop det med ett annat företag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Som vanligt så vill Stockholm ha allt. Först Förintelsemuseumet och nu Komplett's lagerlokal. Typiskt huvudstaden alltså!

Malmö fick ju Zlatan statyn!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla har så j**** bråttom hela tiden. Ge mig möjligheten att välja mest miljövänliga fraktsättet istället för det snabbast möjliga sättet.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Förstår inte varför alla har så j**** bråttom hela tiden. Ge mig möjligheten att välja mest miljövänliga fraktsättet istället för det snabbast möjliga sättet.

Tror att BudBee kör fossilfritt, med det sagt lider dem nog av samma hets som alla andra gigbolag

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Varg:

Jag vet hur det har sett ut på Kruthusgatan, men jag hade för mig att de även hade lager på ett annat ställe tidigare. Efter lite efterforskning inser jag att jag har rört ihop det med ett annat företag

Nog hade de utlämning där för många år sedan när jag bodde i krokarna..
Men så mycket lager var det nog inte. Såg ut mer som omlastningscentral som råkade ligga i samma hus som postnord.
Kan varit så att det var inwarehouse som hade lokalerna först. Komplett köpte ju det företaget (som då mer eller mindre försvann från min personliga karta)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag aldrig köper något från Komplett har varit att jag vill ha sakerna hem till dörren senast dagen efter (beställer jag innan lunch vill jag ha dem samma dag). Så har de lager i Stockholm som kan få hem varorna till mig samma dag eller senast dagen efter så kan de helt klart bli ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Trevligt. Tycker Komplett är schysst. Många bra kampanjer också.
Men jag handlar sällan där. En stor anledning är leveranstiderna som alltid är 1-2 dagar längre än tex Inet/Webhallen.

Köper då inte ofta därifrån men lyckats lägga en beställning på helgen och fått varan på måndag så norrmännen verkar inte ligga på latsidan för att det är helg.

Som svar på generella frågan så köper jag bara på nätet när jag ger f-n i leveranstiden, har väntat uppåt 2 veckor någon gång när varan inte var i lager. Behöver jag något NU så är det gå till vanlig butik. Oavsett så vet jag inte när någon av de "bra butikerna" fallerat att leverera inom 48h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Billigare än gratis frakt och snabbare än dagen efter? Ska de betala mig och teleportera varan?

Komplett har varit bästa butiken för mig senaste tiden.

du får 5% rabatt och leverans inom en timme glöm inte att dom gör ett prispåslag på 15% på alla produkter för att betala detta erbjudande

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Jag brukar alltid köpa mina grejer från Asien så jag vet att alltihop måste fraktas med båt, flygplan och lastbil över hela jorden. Ska jag betala miljöskatter ska jag banne mig ha valuta för pengarna. Ju längre tid det tar desto bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Förintelsemuseum låter inte så kul. Inte lager heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Ah nä det var lite prat på det, å även prat på att flytta från kruthusgatan osv, men blev aldrig något av det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Varg:

Jag brukar alltid köpa mina grejer från Asien så jag vet att alltihop måste fraktas med båt, flygplan och lastbil över hela jorden. Ska jag betala miljöskatter ska jag banne mig ha valuta för pengarna. Ju längre tid det tar desto bättre.

Lol. Grejerna produceras ändå inte här i Sverige . Ska man vara miljövänlig så får man handla lokalproducerat. Dvs knappt någon elektronik alls heheh.

Permalänk
Medlem

Inte att klaga över där lagret hamnar blir det jobb

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Malmö fick ju Zlatan statyn!

Ja och den fick vi inte behålla särskillt länge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KorvMos:

Det mest miljövänliga är ju att avstå. Gäller att tänka hela kedjan. Flygfrakt eller båtfrakt. De sista 100milen är ju skitsamma liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Näthandeln ersätter inte fysiskt om jag inte kan få de samma dag. Så de perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Förintelsemuseum låter inte så kul.

Kul är nog fel ord. Det handlar däremot mer om historia och Malmö's del i mottagandet under/efter kriget

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Lol. Grejerna produceras ändå inte här i Sverige . Ska man vara miljövänlig så får man handla lokalproducerat. Dvs knappt någon elektronik alls heheh.

Ja, mitt inlägg var ju lite självironiskt

Visa signatur

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av KorvMos:

Att skeppa till svenska kunder från Sverige istället för Norge känns ju både mer miljövänligt och snabbare på en och snabba gång

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Tycker gott Komplett kunde göra återkomst i Finland, fattas vettiga alternativ här på andra sidan Östersjön sen dom lämnade.