Bright Memory: Infinite — Indie Next-Gen titel från ensam utvecklare!

Permalänk
Skribent

Bright Memory: Infinite — Indie Next-Gen titel från ensam utvecklare!

Nu den 11.e November släpps äntligen Bright Memory: Infinite, ett action-FPS/Hack-n-slash som är utvecklat i Unreal Engine 4 med fullgott RTX-stöd i alla dess former, detta utöver DLSS.

Det som är imponerande här är att det är en ensam liten utvecklare som sedan 2015 tagit fram spelet!
Ursprungliga Bright Memory släpptes redan i Mars 2020. För den som äger denna titel kommer Infinite att vara en gratis uppgradering och läggs automatiskt till i biblioteket när det släpps om ett par dagar – Passa på att införskaffa det redan nu, kostar mindre än en pizza (8 euro)

In addition to RT Reflections, Bright Memory: Inifinite will also support RT Global Illumination, RT Ambient Occusion, RT Shadows, RT Caustics, NVIDIA DLSS. - Bright Memory: Infinite RTX Trailer Unleashed

Jag är inte ensam om att vara imponerad av denna utvecklare och spelet i sig, detta då Jensen "läderjacka" Huang (Nvidia grundare och VD) själv valde att använda spelet som en demo och ge en liten shout-out till utvecklaren under en konferens på scen för RTX-Mobile i bärbara datorer.

Tänkte jag lägger in lite video-länkar och bilder, hoppas sedan att någon mer än jag får upp ögonen för detta projekt även här på SweClockers (startat en likadan tråd på FZ)

Videos (trailers, intervju mm):

PC release trailer:

RTX-showcase:

Officiell trailer:

Jensen på scen och intervju med utvecklaren:

Dold text

Bilder:

Dold text

Benchmark för RT finns redan nu att ladda ner här:
https://store.steampowered.com/app/1409670/Bright_Memory_Infi...

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Samsung Sverige

Jösses vad bra dethär spelet ser ut. Det ska bli kul att se ett FPS-spel från enskilda utvecklares perspektiv.

Det ska absolut provas och jag kommer ge det en ärlig chans. Alltid kul att stödja Indie's

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Kanske en vettig titel för prestandatester om inget annat.

Permalänk
Skribent
Skrivet av Samsung:

Jösses vad bra dethär spelet ser ut. Det ska bli kul att se ett FPS-spel från enskilda utvecklares perspektiv.

Det ska absolut provas och jag kommer ge det en ärlig chans. Alltid kul att stödja Indie's

//Pontus

Det är nästan overkligt att se på dessa trailers eller spela det ursprungliga spelet och tänka "En snubbe gjorde detta i sitt sovrum?!" haha! Nu vet jag inte hur mycket Nvidia valt att gå in med hjälp här (teknisk såväl som ekonomisk då uppgradering blir gratis för tidigare ägare) — Men oavsett är jag makalöst imponerad.

Det ger även hopp, inspiration och strävan för personer likt mig själv som söker sig in i spelindustrin att det inte är omöjligt att ta fram något kvalitativt även som ensam utvecklare eller mindre studio!

Visa signatur

Permalänk
Skribent
Skrivet av JonasT:

Kanske en vettig titel för prestandatester om inget annat.

Det var en spontan tanke också faktiskt, det är inte lite tekniker som bakas in här
Vet att jag själv kommer använda spelet framöver i Testpilotandet, vore såklart kul om spelet lämpar sig väl för redaktionellt innehåll också!

-------

In addition to RT Reflections, Bright Memory: Inifinite will also support RT Global Illumination, RT Ambient Occusion, RT Shadows, RT Caustics, NVIDIA DLSS.

EDIT:
@JonasT tydligen finns det ett RT-benchmark att ladda ner redan nu!
https://store.steampowered.com/app/1409670/Bright_Memory_Infi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet är galet bra optimerat. Maxat precis allt inkl raytracing och snittar 80-100fps. På en laptop. Wow. Galet snyggt 🤤

Edit: Väldigt kort spel. Ca 2 timmar. Men väldigt imponerande och lär säkert spela igenom det flera ggr bara på grund av hur otroligt snyggt det är.

DLSS sänker verkligen inte kvalitet något i denna titel. All raytracing och ändå den framerate man får. Inga drops inga stutters. Bara perfekt flyt genom hela spelet. Wow.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|