Permalänk
Medlem

Är ju mest sugen på G.Skill
F5-5600U3636C16GX2-TZ5S
Trident Z5
DDR5-5600MHz CL36-36-36-76 1.20V
32GB (2x16GB)
Någon som har inside info om när de kommer börja säljas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Är ju mest sugen på G.Skill
F5-5600U3636C16GX2-TZ5S
Trident Z5
DDR5-5600MHz CL36-36-36-76 1.20V
32GB (2x16GB)
Någon som har inside info om när de kommer börja säljas?

Gick att förboka här på förbokningsdagen åtminstone, jag bokade 19:30ish och har inte fått något besked om datum ännu.
https://www.proshop.se/RAM/GSkill-TridentZ-Z5-RGB-DDR5-5600-BK-C36-DC-32GB/3012582

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det någon gång gått att beställa ddr5 från webhallen än?https://www.webhallen.com/se/category/16579-DDR5

Permalänk
Medlem

Fan vilken brist det verkar vara. Känns ju tveksamt att börja köpa alla andra delar om man sen kommer sitta där utan ram.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Fan vilken brist det verkar vara. Känns ju tveksamt att börja köpa alla andra delar om man sen kommer sitta där utan ram.

Det är jag just nu fast ingen moderkort eller ram 😅

Permalänk
Medlem

Back at it again och börja jaga ddr5 minnen... Kommer ni ihåg när man lugnt och stilla kunde köpa det man skulle ha till datorn?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Häxprocess:

Det är jag just nu fast ingen moderkort eller ram 😅

Jag har köpt ssd och chassi samt bokat CPU+moderkorten så länge. Vågar nog inte hämta ut CPU+moderkort innan det finns ram.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Jag har köpt ssd och chassi samt bokat CPU+moderkorten så länge. Vågar nog inte hämta ut CPU+moderkort innan det finns ram.

Jag har fått ssd, nätagg och datorlådan samt att processorn packas nu men moderkortet står det som okänt leveransdatum detta trots att jag förhandsbokade cpun + moderkortet samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Back at it again och börja jaga ddr5 minnen... Kommer ni ihåg när man lugnt och stilla kunde köpa det man skulle ha till datorn?

Blir en fin historia att berätta för barnbarnen
Men ja det här är så jävla jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Gick att förboka här på förbokningsdagen åtminstone, jag bokade 19:30ish och har inte fått något besked om datum ännu.
https://www.proshop.se/RAM/GSkill-TridentZ-Z5-RGB-DDR5-5600-BK-C36-DC-32GB/3012582

Tack!

Permalänk
Medlem

Har bokning på mobo+cpu hos komplett, synd att ddr5 verkar vara mer sällsynt än antimateria, helt galet..går ju inte ens att beställa...

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst lite recensioner med jämförelser mellan ddr4 och 5 så bestämde jag mig för ett tuf gaming z690-plus wifi med stöd för ddr4 tillsammans med en 12900k. Har fina G-skill minnen som jag nöjer mig med tills ddr5 blivit bättre.

Netonnet har cpu för 6990:- plus moderkortet för 3590:-, hos dem kan man registrera sig för en cashback på 90 euro just nu.

Permalänk
Medlem

Har inte komplett eller netonnet fått några minnen denna gång?

Permalänk

Blev just kontaktad av inet att corsairs minnen som jag hade beställt inte kommer in förrän slutet av 2021.
Jag fick möjligheten att byta ut dem, med rabatt, till kingstons motsvarande som kunde skickas direkt.

Inet <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holypalaswe:

Har du varit i extrakontakt med Inet kring din beställning?
Jag har samma beställning men inte fått ett erbjudande via mail nämligen.
Jag håller med om att det är ett riktigt schysst drag.
Vill du dela med dig av när du beställde minnena ungefär?

Permalänk
Skrivet av datoriserad:

Har du varit i extrakontakt med Inet kring din beställning?
Jag har samma beställning men inte fått ett erbjudande via mail nämligen.
Jag håller med om att det är ett riktigt schysst drag.
Vill du dela med dig av när du beställde minnena ungefär?

Lade endast beställning, inte gjort något mer. 18:41 på onsdag.

"Vid uteblivande svar inom 48h så erbjuds minnena till nästa kund i kö." Så om du har tur så finns det kunder som tackar nej.

Permalänk
Medlem

Scalpers är säkert redan i farten. Suck

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan vara ett bra tips för er andra men efter lite om och men så har jag nu fått besked från Inet att dom gett mig möjligheten att välja Kingston minnen (istället för Corsair som var i min beställning). Känns faktiskt som att dom på Inet försöker se till att så många som beställde faktiskt får minnen skickade. Min rekommendation om man har en order liggande är att ha lite is i magen och inte avbeställa i hop om att en annan leverantör som får dem i lager tidigare. (Edit: märker att andra också fått samma erbjudande, vilket låter bra)

Kan vara värt att nämna att jag var rätt snabb med att beställa efter Intels presskonferens så jag ligger kanske rätt långt fram i kön.

Stort tack till Inet iallafall, så här i efterhand inser man att jag har varit rätt upprörd i onödan. Gillar dock inte att man hade föreställningar uppe så länge när man tydligen inte har nog med produkter på lager, känns lite girigt i min värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweHam:

Vet inte om det kan vara ett bra tips för er andra men efter lite om och men så har jag nu fått besked från Inet att dom gett mig möjligheten att välja Kingston minnen (istället för Corsair som var i min beställning). Känns faktiskt som att dom på Inet försöker se till att så många som beställde faktiskt får minnen skickade. Min rekommendation om man har en order liggande är att ha lite is i magen och inte avbeställa i hop om att en annan leverantör som får dem i lager tidigare.

Kan vara värt att nämna att jag var rätt snabb med att beställa efter Intels presskonferens så jag ligger kanske rätt långt fram i kön.

Stort tack till Inet iallafall, så här i efterhand inser man att jag har varit rätt upprörd i onödan. Gillar dock inte att man hade föreställningar uppe så länge när man tydligen inte har nog med produkter på lager, känns lite girigt i min värld

Haha flera nu som får erbjudande, sitter som på nålar här.
Vilken tid beställde du ungefär? Du borde ha ett mail med orderbekräftelse som säger tiden annars.

Permalänk
Medlem

Går ju inte ens att ställa sig i ”kö” hos inet.

Permalänk
Skrivet av datoriserad:

Haha flera nu som får erbjudande, sitter som på nålar här.
Vilken tid beställde du ungefär? Du borde ha ett mail med orderbekräftelse som säger tiden annars.

Fick också samma erbjudande, beställde 18:06.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Haha flera nu som får erbjudande, sitter som på nålar här.
Vilken tid beställde du ungefär? Du borde ha ett mail med orderbekräftelse som säger tiden annars.

Någon gång runt 16:28 utifrån bekräftelsen från Inet men tror den kom lite efter jag betalade. Är bara nöjd att jag får en fullt fungerande dator inom ett par dagar, min befintliga 2700K har liksom gjort sitt. Om jag inte får ett märkbart prestanda lyft så blir jag nog lite sne

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweHam:

Någon gång runt 16:28 utifrån bekräftelsen från Inet men tror den kom lite efter jag betalade. Är bara nöjd att jag får en fullt fungerande dator inom ett par dagar, min befintliga 2700K har liksom gjort sitt. Om jag inte får ett märkbart prestanda lyft så blir jag nog lite sne

Haha you are in for a treat! Sjukt att du lyckades så tidigt!? Trodde det släpptes först 18.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Haha you are in for a treat! Sjukt att du lyckades så tidigt!? Trodde det släpptes först 18.

Whoops, typo. Helt rätt att det var 18:00 dom släppte, hade fått mitt mejl 18:28 läste bara fel. Planen blir nog att köra med dessa, har inte någon riktig plan på att överklocka

Permalänk
Snusfri

Ingen som sett 32GB dimms någonstans?
Gör inget om det är från utlandet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Ingen som sett 32GB dimms någonstans?
Gör inget om det är från utlandet.

https://geizhals.de/crucial-ddr5-dimm-kit-64gb-ct2k32g48c40u5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Back at it again och börja jaga ddr5 minnen... Kommer ni ihåg när man lugnt och stilla kunde köpa det man skulle ha till datorn?

Permalänk
Medlem

Verkar som Gskill släpper 6600 cl 36 moduler eventuellt som ska vara en saftig upgrade i performance från jdec, skulle vänta på dessa om jag köpt alderlake

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att vänta lite. Alla minnen jag sett än så länge har micron ICs. Samsung och Hynix är betydligt bättre och är på väg ut. Den här plattformen gillar minnesprestanda och en fördel med ddr5 är att det finns bra överklockningspotential, åtminstone med Hynix och Samsung. Värt att veta är att det finns olika sorters PMIC också, de som stödjer hög spänning och är anpassade för överklockning, samt de som inte gör det. Jag vet inte om det framgår vilken typ de minnen som säljs just nu har.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Back at it again och börja jaga ddr5 minnen... Kommer ni ihåg när man lugnt och stilla kunde köpa det man skulle ha till datorn?

Den tiden kommer nog inte tillbaka, i alla fall inte i senkapitalismens tid.