Disney+ i en månad för 19 kronor – även för återvändande abonnenter

Permalänk
Melding Plague

Disney+ i en månad för 19 kronor – även för återvändande abonnenter

I svallvågorna av HBO Max rabatt-blunder firas Disney+ Day, där även återvändande abonnenter får ta del av ett tidsbegränsat specialpris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahopp?
Och för oss som redan abonnerar är det normaltaxa?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gött, hoppar på tåget i en månad då!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jahopp?
Och för oss som redan abonnerar är det normaltaxa?

Läs:

Citat:

I erbjudandet framgår tydligt att det gäller såväl nya som gamla kunder, då den senare gruppen uppmanas "starta om" sitt abonnemang. Med andra ord krävs inga orimligt avancerade manövrar som en helt ny e-postadress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jahopp?
Och för oss som redan abonnerar är det normaltaxa?

"I erbjudandet framgår tydligt att det gäller såväl nya som gamla kunder, då den senare gruppen uppmanas "starta om" sitt abonnemang. Med andra ord krävs inga orimligt avancerade manövrar som en helt ny e-postadress."

Det var inte särdeles mycket att läsa

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Börjar kännas som när man samlar sina lån och delbetalningar att en annan hjälper en så all prenumerationstjänster ger ned på kostnad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Vi som redan har årsprenumeration kan ej göra så mycket.
Men det handlade bara om en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"I erbjudandet framgår tydligt att det gäller såväl nya som gamla kunder, då den senare gruppen uppmanas "starta om" sitt abonnemang. Med andra ord krävs inga orimligt avancerade manövrar som en helt ny e-postadress."

Det var inte särdeles mycket att läsa

Alla de här erbjudandena börja likna de stämpelkort som finns i butiker, restauranter. Så mycket handpåläggning och sparande att man blir trött.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Marknadsföring... "Spara över 75%"? Den procentsatsen gäller ju bara om man avslutar sitt abbonemang första månaden, annars blir det enormt mycket lägre. Ärligare hade varit "Spara 70kr", men sen är ju inte marknadsföring känt för att vara vidare ärligt.

Men de kanske inte förväntar sig att någon vill ha deras tjänst?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ge alla en gratis månad i så fall? Förlänga årsprenumeration till 13 månader med det som redan betalats etc.

Onödigt komplicerat bara för att de inte vill att folk ska använda rabatten helt enkelt

Permalänk
Medlem

Betalar fortfarande 69kr för mitt abonnemang. Det skulle väl höjas i somras för befintliga kunder?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

1 månad 19 kr känns ju lite klent

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Tack för tips

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Betalar fortfarande 69kr för mitt abonnemang. Det skulle väl höjas i somras för befintliga kunder?

18e november har jag för mig att jag har fått en notis om.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte bara ge alla en gratis månad i så fall? Förlänga årsprenumeration till 13 månader med det som redan betalats etc.

Onödigt komplicerat bara för att de inte vill att folk ska använda rabatten helt enkelt

Troligtvisför att få in dina betalmedel.
Hade de givit dig en månad hade det varit jobbigt för dig att börja registrera kort/paypal för att fortsätta, nu kan det bara rulla på.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"I erbjudandet framgår tydligt att det gäller såväl nya som gamla kunder, då den senare gruppen uppmanas "starta om" sitt abonnemang. Med andra ord krävs inga orimligt avancerade manövrar som en helt ny e-postadress."

Det var inte särdeles mycket att läsa

Och för befintliga årsbetalande kunder gäller ej det här. Var heller inte så svårt att kunna säga rakt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte bara ge alla en gratis månad i så fall? Förlänga årsprenumeration till 13 månader med det som redan betalats etc.

Onödigt komplicerat bara för att de inte vill att folk ska använda rabatten helt enkelt

De vill bara att det ska verka billigt, inte att det ska vara billigt. När det kommer till att förnya ditt abbonemang har du glömt bort detta så det finns ingen poäng med att vara snäll mot dig. Har de tur så har "75%"-siffran etsat sig fast i ditt huvud ändå så att du minns hela deras tjänst som billigare än vad den är.

Permalänk

1 månad var ju knappt så det är värt att kallas nyhet.

Permalänk
Medlem

Varför detta gnäll? Vill man inte ta del av erbjudandet så går det ju utmärkt att låta bli.

Däremot är det ju synd att det bara gäller en månad. 19kr känns som ett rimligt normalpris tycker jag. Men så är det väl också därför jag inte har någon streamingtjänst. Ska man kunna se allt så blir det ju jättedyrt varje månad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Så mycket gnäll hela tiden, de flesta företag kör med kampanjer men jag ser inte folk gnälla över när deras Android-mobil eller bil reas ut för att ragga fler köpare, men just streaming då jävlar ska man gnälla sönder allt och alla.

Permalänk
Medlem

Kan tycka det är väldigt intressant att företag väldigt sällan om alls premierar "lojalitet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför detta gnäll? Vill man inte ta del av erbjudandet så går det ju utmärkt att låta bli.

Däremot är det ju synd att det bara gäller en månad. 19kr känns som ett rimligt normalpris tycker jag. Men så är det väl också därför jag inte har någon streamingtjänst. Ska man kunna se allt så blir det ju jättedyrt varje månad.

Skrivet av Dem8n:

Så mycket gnäll hela tiden, de flesta företag kör med kampanjer men jag ser inte folk gnälla över när deras Android-mobil eller bil reas ut för att ragga fler köpare, men just streaming då jävlar ska man gnälla sönder allt och alla.

Jag kan inte tala för andra, men själv tycker jag inte om affärsider som till stor del går ut på att folk gärna ska glömma bort att de betalar för något, eller helt enkelt inte veta vad det kostar. På Disneys sida så basuneras det ut stort hur stor procentrabatt det är (men det är väldigt otydligt att det bara gäller första månaden) och det rabatterade priset (med en mindre text om att det bara gäller första månaden). Var någonstans står det hur mycket man behöver betala om man vill fortsätta prenumerera? Det borde väl anses som standardfallet givet att det är en prenumerationstjänst och inte en engångstjänst.

Här, jag pekar ut det på skärmdumpen. Denna lilla siffra är det som är viktig för kunder som vill använda tjänsten mer än en månad.

edit:
Nä fy. Desto mer jag tittar på det desto värre blir det. Du ska inte behöva läsa det finstilta för att få reda på den huvudsakliga kostnaden för en tjänst. Det ska framgå enkelt och tydligt. Blä. Det finstilta syns inte i miniatyren som syns på Sweclockers artikelarkiv heller, utan på den bilden är det bara "Spara 75%" och "19kr" som syns.

edit2: Notera, det här är ingen känga till Sweclockers utan till Disney. Sen vet jag inte om en 70kr engångsrabatt för en streamingtjänst har så mycket till nyhetsvärde egentligen, men men.

Permalänk
Keeper of Traditions

Om de kör samma erbjudande som HBO så kanske jag hade testat. När det bara gäller en månad får det vara. De har inte mycket av intresse.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför detta gnäll? Vill man inte ta del av erbjudandet så går det ju utmärkt att låta bli.

Däremot är det ju synd att det bara gäller en månad. 19kr känns som ett rimligt normalpris tycker jag. Men så är det väl också därför jag inte har någon streamingtjänst. Ska man kunna se allt så blir det ju jättedyrt varje månad.

Hinner man se allt varje månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hinner man se allt varje månad?

Nä, men det är kul att samla

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDroid:

Nä, men det är kul att samla

Samla? På streamingtjänster? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av xDroid:

Nä, men det är kul att samla

Vadå samla? Det skulle väl betyda att man har något efter en stund, detta är bara månadsavgifter utan något att visa sen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tomaso:

Jag kan inte tala för andra, men själv tycker jag inte om affärsider som till stor del går ut på att folk gärna ska glömma bort att de betalar för något, eller helt enkelt inte veta vad det kostar. På Disneys sida så basuneras det ut stort hur stor procentrabatt det är (men det är väldigt otydligt att det bara gäller första månaden) och det rabatterade priset (med en mindre text om att det bara gäller första månaden). Var någonstans står det hur mycket man behöver betala om man vill fortsätta prenumerera? Det borde väl anses som standardfallet givet att det är en prenumerationstjänst och inte en engångstjänst.

Här, jag pekar ut det på skärmdumpen. Denna lilla siffra är det som är viktig för kunder som vill använda tjänsten mer än en månad.

https://i.ibb.co/jLhJ3CR/disney.png

edit:
Nä fy. Desto mer jag tittar på det desto värre blir det. Du ska inte behöva läsa det finstilta för att få reda på den huvudsakliga kostnaden för en tjänst. Det ska framgå enkelt och tydligt. Blä. Det finstilta syns inte i miniatyren som syns på Sweclockers artikelarkiv heller, utan på den bilden är det bara "Spara 75%" och "19kr" som syns.

edit2: Notera, det här är ingen känga till Sweclockers utan till Disney. Sen vet jag inte om en 70kr engångsrabatt för en streamingtjänst har så mycket till nyhetsvärde egentligen, men men.

Står ju väldigt tydligt att det är just en månad. Sen när man ska slå in kortet vid betalningen i registreringen när man gått vidare så står det igen rätt tydligt att det är 89 kr framöver. Visst, det kunde varit mer tydligt men är kanske inte riktigt så illa som du får det att låta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Står ju väldigt tydligt att det är just en månad. Sen när man ska slå in kortet vid betalningen i registreringen när man gått vidare så står det igen rätt tydligt att det är 89 kr framöver. Visst, det kunde varit mer tydligt men är kanske inte riktigt så illa som du får det att låta.

Har man gått vidare till betalning så har man psykologiskt redan gått över en stor tröskel. Även om månadskostnaden där visas korrekt och tydligt så har våra stackars hjärnor redan beslutat sig om att tjänsten är billig. Eventuell "89kr/månad låter rimligt" blir en efterkonstruktion för att matcha det tidigare ställningstagandet.

Vi människor är inte rationella och marknadsföring på detta sätt missbrukar det. Väldigt vanligt i marknadsföring, men det ursäktar inte beteendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"I erbjudandet framgår tydligt att det gäller såväl nya som gamla kunder, då den senare gruppen uppmanas "starta om" sitt abonnemang. Med andra ord krävs inga orimligt avancerade manövrar som en helt ny e-postadress."

Det var inte särdeles mycket att läsa

Jag har årsabonnemang, vad är det du vill att man ska läsa?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless