Ändra ringsignal på ett satt larm i Iphone funkar ej.

Permalänk

Ändra ringsignal på ett satt larm i Iphone funkar ej.

Tja.

Skaffade nya Iphone 13 Pro när den kom och nu skulle jag göra ett larm så jag vaknar på morgonen men det går fan inte att ändra ringsignal utan den kör bara på full volym och med standard signalen. Har uppdaterat luren till senaste IOS, raderat alla larm och skapat ny men likt fan så går det inte att ändra.

Går jag in och ändrar signal så får jag en bock framför den jag väljer men när larmet startar så kör han med signalen Radar som står lite konstigt som förval och det är inte den jag har valt.
Har även provat att sätta larmet med en nerladdad låt från apple och det blir samma resultat som innan. Allt funkade som det skulle på förra luren (Iphone 11).

Någon som har en ide om vad som kan vara fel innan jag nollställer och börjar om?

Permalänk
Medlem

Otroligt dum fråga egentligen då du säger att det funkar på din gamla telefon, men visst trycker du Spara uppe till höger efter du ändrat?
Allt verkar som det ska iaf på min 13 Pro Max. Kör dock engelska i telefonen så kanske kan vara någon bugg om man har på svenska eller nåt?
Väckarklocka är ju ganska fundamental funktion annars så hade det varit något problem med den tycker jag man sett mer nyheter om det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Otroligt dum fråga egentligen då du säger att det funkar på din gamla telefon, men visst trycker du Spara uppe till höger efter du ändrat?
Allt verkar som det ska iaf på min 13 Pro Max. Kör dock engelska i telefonen så kanske kan vara någon bugg om man har på svenska eller nåt?
Väckarklocka är ju ganska fundamental funktion annars så hade det varit något problem med den tycker jag man sett mer nyheter om det.

Haha ja man kan ju lätt glömma att spara ändringen men det har jag inte gjort denna gång.
Och som du säger så borde man ha hart om det vore ett generelt fel i senaste IOS men får väl nolla luren och börja om från början om det inte kommer in några mera tips.

Permalänk

Löste problemet med en återställning av telefon så nu finkar det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Löste problemet med en återställning av telefon så nu finkar det igen.

Ok synd att du inte hittade nån lösning. Har samma problem men inte brytt mig tidigare.. Googlade på problemet för ett tag sen och verkar vara flera som hade det. Jag tänker inte återställa telefonen, har alldeles för mycket inlagt nu för att det ska vara värt det hehe

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |