Veckans fråga: Vad önskar du dig i julklapp?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad önskar du dig i julklapp?

I upptakten till SweClockers Julkalender är det dags att ta reda på vad som står högst upp på din önskelista.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lego Starwars: The Skywalker Saga. Men spelet hinner nog ej komma inna jul. Jag förstår inte varför fler pratar om detta spel. Det är ju typ århundrades spel. Som jag uppfattar så kommer man få spela igenom de 6 första filmerna plus någon mer. Detta när ens karaktär är legogubbar. Det är ju något jag bara måste göra. https://www.youtube.com/watch?v=U-zxyUUzzrA
https://www.youtube.com/watch?v=d60b2JxVK1E

Jag skulle vilja köra fler spel som är av denna typ, men det känns som filmgenren är ganska ovanlig idag. Många spel förr, nyttjade ju bara karaktärerna. Men att få spela igenom spelet precis som filmerna är ju en annan känsla.

Permalänk
Medlem

Det enda jag önskar är en storvinst på tips eller nåt så man kan leva ett normalt liv igen. Ingen anställer en som blir 60 år nästa sommar så jobb är bara att glömma. Jag är säkert den som har det sämst ställt av alla medlemmarna här inne (kan dock inte bevisa det )

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

En vit jul. Nä skojjar.. Spelar ingen roll vad jag önskar mig, får ändå inget. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Avstängd

uhm, stoppa julen så våra barn har en framtid eller nåt.

/s

Permalänk
Medlem

Lägre priser på grafikkort.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

Fred på jorden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

En lugn ledig jul med mycket mys med min familj.
Släppa jobbet och alla tragedier/dödsfall som corona bidragit med.

Permalänk
Medlem

Kretsar som finns på marknaden som gör mindre efterfrågan så stora prislappar faller som idag är överprisade.

Och fred på jorden.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Datorkomponenter och framför allt grafikkort till rimliga priser (man kan väll alltid önska ).

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Två fin-öl och en påse chilinötter.

Permalänk
Medlem

Fred på jorden och en vindkraftspark på Södermalm för solidaritetens skull.

Permalänk
Medlem

Det var många år sedan jag höll/fick på julklappar, väldigt bra med andra ord.
Men kanske köper någon hårdvara till mig själv under BF.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Att mänskligheten äntligen skall köra igång lite Fusion-reaktorer så elen finns i överflöd! 😇

Permalänk
Hjälpsam

*andas tungt*

(ps. jag är 44år gammal)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Jag önskar mig inte julklappar, jag köper det jag vill ha!

Förra året blev det en spel-/arbetsdator och i år blev det en redig DAC för en gångs skull.

Ett hett tips är att börja tänka på julklappsinköp redan denna månad om Du vill säkra dina inköp åt dig och andra. Tipsa gärna även andra om samma sak.

Vi i Sverige må vara över viruspandemin rätt så men vi är fortfarande minst lika drabbade av den "logistiska pandemin", dvs., leveranstider, som resten av världen.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Lego Starwars: The Skywalker Saga. Men spelet hinner nog ej komma inna jul. Jag förstår inte varför fler pratar om detta spel. Det är ju typ århundrades spel. Som jag uppfattar så kommer man få spela igenom de 6 första filmerna plus någon mer. Detta när ens karaktär är legogubbar. Det är ju något jag bara måste göra. https://www.youtube.com/watch?v=U-zxyUUzzrA
https://www.youtube.com/watch?v=d60b2JxVK1E

Jag skulle vilja köra fler spel som är av denna typ, men det känns som filmgenren är ganska ovanlig idag. Många spel förr, nyttjade ju bara karaktärerna. Men att få spela igenom spelet precis som filmerna är ju en annan känsla.

Du vet att det släpptes ett spel med all du räknade upp redan för 14 år sedan?

https://store.steampowered.com/app/32440/LEGO_Star_Wars__The_...

För att återgå till trådens ämne:
PS5 på butikshyllorna skulle vara kul att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Haha, kom hit för att posta den där. 9 lök dock, rätt sjukt, framförallt då den "bara" ligger på 6700 bitar, dom har börjat smyga ifrån sin "normala" ~1:- per bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha, kom hit för att posta den där. 9 lök dock, rätt sjukt, framförallt då den "bara" ligger på 6700 bitar, dom har börjat smyga ifrån sin "normala" ~1:- per bit.

Har också märkt det. Många saker som förr kostade 99 kostar nu 129, verkar vara så över hela brädet

Permalänk
Medlem

Snö hade ju inte varit fel i Göteborg. Ingen slaskvinter tack. Förra året var väl ok men gräset gick fortfarande igenom.

Annars har man växt upp och köper det man vill ha om man har sug. Atmosfären runt jul med mat är väl det som gör det bra. Utöver det så bryr jag mig inte så mycket

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ingenting i prylar.
Enda jag önskar mig skulle väl vara att jag kunde få komma hem till Sverige utan att behöva tänka på alla dom där coronarestriktioner. Så ja en vit jul hemma hos päronen ätandes morsans lussebullar tycker jag låter alldeles lagom.

Permalänk
Medlem

Ledigt och den ledigheten är redan godkänd. 😬

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Gurrrra:

Ingenting i prylar.
Enda jag önskar mig skulle väl vara att jag kunde få komma hem till Sverige utan att behöva tänka på alla dom där coronarestriktioner. Så ja en vit jul hemma hos päronen ätandes morsans lussebullar tycker jag låter alldeles lagom.

Sitter du i fängelse eller något? Till Sverige är ju alla medborgare med (eller i vissa fall utan) puls välkomna.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Du vet att det släpptes ett spel med all du räknade upp redan för 14 år sedan?

https://store.steampowered.com/app/32440/LEGO_Star_Wars__The_...

För att återgå till trådens ämne:
PS5 på butikshyllorna skulle vara kul att se

Det spelet hade jag missat. Har dock spelet igenom några andra legospel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Fred på jorden.

+1: https://youtu.be/hcxwTgEC7IM

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Den minsta Karlby bänkskivan (i valnöt) och få den sågad efter mått som jag räknat ut så jag kan byta skrivbordsplats.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Musikälskare

Jag önskar mig fred på jorden och fri ost.

Nej men önskar mig inget speciellt, nya strumpor och en whisky behövs alltid!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha, kom hit för att posta den där. 9 lök dock, rätt sjukt, framförallt då den "bara" ligger på 6700 bitar, dom har börjat smyga ifrån sin "normala" ~1:- per bit.

@fluf

Denna, men har ingenstans att ha den…

https://www.lego.com/sv-se/product/lego-titanic-10294?ef_id=C...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Önskar mig fler koniska jäskärl i rostfritt stål, med temperaturreglering. Dricker mer öl än jag hinner brygga pga brist på just jäskärl. Tänker aldrig gå tillbaka till damejeanne eller hink för öl igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Ledigt och den ledigheten är redan godkänd. 😬

Samma här.
Tanken var att jag skulle resa till Indonesien då men jag fick skjuta upp det.
Häromdan var det andra gången som flighterna blev inställda.

En trevlig julklapp hade varit att kunna åka dit i Mars.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti