Steam Deck försenas till tidigt 2022

Permalänk
Melding Plague

Steam Deck försenas till tidigt 2022

Valves utlovade lansering i december skjuts till februari till följd av brist på komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

This makes me a sad panda.

Permalänk
Hedersmedlem

Hahaaa! Leveranstid för min order gäller fortfarande.
Den var planerad efter Q2 2022 sedan innan. Och så lär det ju bli

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Det här kan ju inte vara en nyhet för valve, eller?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hahaaa! Leveranstid för min order gäller fortfarande.
Den var planerad efter Q2 2022 sedan innan. Och så lär det ju bli

Samma här, men eftersom efterfrågan var så enorm, så är jag inte förvånad heller. Och känner inte att det är konstigt heller, med rådande komponentbrist, och bananas leveransproblem över hela världen.
Att det bara är två månader är för mig en win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Att det bara är två månader är för mig en win.

...Att det är bara två månaders försening, hittils.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Ja, om 15 år när det inte finns några komponenter alls mer får vi berätta för våra barn om tiden då det fanns datorer och konsoler att köpa och vad datorspel var för något. Detta är dataspelsindustrins dödsryckningar. Steam deck kommer förmodligen aldrig att lanseras och gör den det kommer lagret att räcka till 5 lyckliga personer som blir ledsna när de upptäcker att spelutvecklare bara optimerar spel till 6700k som fortfarande finns att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anna_jo86:

Ja, om 15 år när det inte finns några komponenter alls mer får vi berätta för våra barn om tiden då det fanns datorer och konsoler att köpa och vad datorspel var för något. Detta är dataspelsindustrins dödsryckningar. Steam deck kommer förmodligen aldrig att lanseras och gör den det kommer lagret att räcka till 5 lyckliga personer som blir ledsna när de upptäcker att spelutvecklare bara optimerar spel till 6700k som fortfarande finns att köpa.

Här var man otroligt positiv ser jag.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anna_jo86:

Ja, om 15 år när det inte finns några komponenter alls mer får vi berätta för våra barn om tiden då det fanns datorer och konsoler att köpa och vad datorspel var för något. Detta är dataspelsindustrins dödsryckningar. Steam deck kommer förmodligen aldrig att lanseras och gör den det kommer lagret att räcka till 5 lyckliga personer som blir ledsna när de upptäcker att spelutvecklare bara optimerar spel till 6700k som fortfarande finns att köpa.

Är du en av dom som beställde ett RTX 3080 non OC från Elgiganten som du inte kommer att få. För den finns inte mer. Pga att dom som kom hade inte LHR, medans dom nya som finns har LHR. Och därav finns inte den du beställde och därför kommer du inte få den.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Inte bara jag som fått ett felskrivet mail från dom antar jag?
"Enligt våra senaste beräkningar kommer Steam Deck börja levereras i februari 2021."
Står det i mitt mail och har konstigt nog inte fått ett till där dom korrigerar det, tycker ju att nån borde märkt felskrivningen.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av anna_jo86:

Ja, om 15 år när det inte finns några komponenter alls mer får vi berätta för våra barn om tiden då det fanns datorer och konsoler att köpa och vad datorspel var för något. Detta är dataspelsindustrins dödsryckningar. Steam deck kommer förmodligen aldrig att lanseras och gör den det kommer lagret att räcka till 5 lyckliga personer som blir ledsna när de upptäcker att spelutvecklare bara optimerar spel till 6700k som fortfarande finns att köpa.

Nja, skulle det verkligen bli riktigt, riktigt illa så blir det snarare så att vi får ransoneringskort som begränsar hur mycket elektronik vi får köpa.

Hade kanske inte varit så tokigt med tanke på hur mycket skit folk köper bara för sakens skull.

Sa han skämtsamt men ändå inte.