Snabbtest: Grafikprestanda i Battlefield 2042

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att testa följande för att aktivera dx12. Ger klart en boost. Bonus även i videon om att avaktivera mouse acceleration. Helt klar mer responsiv upplevelse i mitt tycke
https://youtu.be/6MD6VJ1Cw14

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3223dw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Allt du nämner känns som dom lätt fixas med ett par patcher. Om ett par veckor lär det i princip allt det där fixas. Lustigt att du med din överprisade dator har betydligt sämre fps än min lilla budgetrigg. Känns som det är något mer som strular för dig.

Spelade Halo infinite och blev duktigt oimponerad.

Känns som att du överreagerar nåt enormt. Jag har fortfarande massa kul. Jag är såklart inte blind och det finns absolut bekymmer men inget som inte kan fixas i patcher. Och spelet är inte ens släppt än. Fortfarande early access så vissa buggar är att räkna med. De har ju inte stresstestat de nya 128-spelar servrarna ordentligt förrän nu så inte konstigt att det uppkommer vissa bekymmer.

Vapen och liknande kommer garanterat i det gratis battle passet.

Kul att betala så mycket för ett ofärdigt spel. Dessutom anser jag inte att det är gratis med tanke på de lilla innehåll som finns från start så känns det som DICE har medvetet ignorerat att lägga in mer för att istället ge det över tid.
När jag köper en produkt förväntar jag mig en färdig och komplett vara. Jag betalar inte fullpris för en ofärdig produkt.
Helt otroligt vilka låga förväntningar folk har nu för tiden.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Kul att betala så mycket för ett ofärdigt spel. Dessutom anser jag inte att det är gratis med tanke på de lilla innehåll som finns från start så känns det som DICE har medvetet ignorerat att lägga in mer för att istället ge det över tid.
När jag köper en produkt förväntar jag mig en färdig och komplett vara. Jag betalar inte fullpris för en ofärdig produkt.
Helt otroligt vilka låga förväntningar folk har nu för tiden.

Äh ge dem en chans. De har ju en hel dag till på sig att fixa skiten, forfarande early access ju. 😂

Känns lite skönt att jag valde ea pro istället för att köpa det.

Visa signatur

R5600x 3060ti 16gb
Xiaomi 34”
Logitech g302
Logitech g413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjoork:

Äh ge dem en chans. De har ju en hel dag till på sig att fixa skiten, forfarande early access ju. 😂

Känns lite skönt att jag valde ea pro istället för att köpa det.

Hehe sant 🤩 Bra val iaf med tanke på att du kan spela andra EA spel i samma prenumeration.

Jag är mer spänd/taggad för att se hur DICE reagerar med deras förhoppningsvis låga sälj antal efter helgen, och all kritik för att se om dom tar åt sig eller ignorerar. Ska bli kul att se hur mycket detta spel kommer att utvecklas.
Hoppas ju självklart så bra som möjligt men denna gången är jag väldigt skeptisk tyvärr😐

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Tömde spelcachen i "mina dokument", aktiverade dx12 och avaktiverade dof i settings med notepad. J*vlar vilken skillnad. Inte superbt men spelbart. Från typ 40 fps till 70-80. Snacka om att dice behöver jobba med spelet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av odesjord:

Jag tänker förklara för er varför ni INTE ska köpa nya battlefield.
Men först vad jag använder för system för att driva spelet som även där förklarar en del saker för er.
Jag använder 12900k, samt ett 3090 kort och 32gb ram. Ingen psu bottleneck eller thermalthrottling heller för den delen.

Med andra ord inga problem att driva spelet.. eller?
Spelet är så dåligt optimerat att jag fortfarande får fps drops och lagg med inställningen "low". Det är rubberbanding, latency drops överallt. Detta beror på att servrarna kan inte palla trycket av så många spelare samtidigt..

Funktioner i spelet inom deras "gadgets" för varje soldat. Stänger dem av till och från för dem anser att dem är buggade. Grejjen är att progression i spelet är så långsamt och utdraget att jag hinner bli 80 år innan det är klart. Och på toppen av det, så gör inte dem olika attachments till guns ett skit, det är bara kosmetika just nu. Vilket gör att "lvla" inte fyller något egentligt syfte förutom att du kan t.ex. få en silencer som är lite ballare utseende mässigt en den tidigare.
Den nya "destruction" som dem skulle ha, som dem visade med 3d renderade videos innan, existerar inte. Tanks kan inte ens köra igenom träd stubbar eller betongsuggor..
Du kan inte välja egen squad utan random placeras.
Du kan bara spela coop med 4 vänner. Du kan inte spela på samma server 2 ggr om ni är 2 squads och 8 personer, för ni kommer bli reassignade till en ny..
Fundera inte ens på att skjuta igenom telefon/elmaster i spelet, det är en gömd vägg där.
Du kan klättra på husväggar och skyskrapor med hovercraft.
Den nya "random hit generator" dem gjort i spelet är helt bedrövlig och jag har nu spelat ett av dem absolut sämsta fps i spelhistorien.
Till och med gratis versionen "free fire" som baseras på csgo är bättre fps än detta.
Det finns ingen scoreboard, kartorna är bedrövliga. För fordonen är alldeles för starka och du agerar snarare mat åt fienden enbart.
Tänk inte ens på att springa till nästa punkt för kartan är bedrövligt stor, det är nya running simulator
UI ingame får jag huvudvärk av, det buggar och dina attachements försvinner och du får grinda upp dem igen.
Du kan inte välja CQ large eller mindre CQ. Finns inte.
Mitt råd är: Jag vet att ni kanske älskar bf, det gör jag med. Men det är inte värt ett enda öre just nu.
Och ta en titt på deras reddit så ser ni ännu mer...
Spara pengarna till annat spel.

Om du ändå tänker, men portal finns ju! Ja.. Men det är som en liten demo version av dem tidigare spelen med ytterst få utvalda vapen du kan använda. Och det är bara en liten smak av dem tidigare spelen..

Vill ni ha ett bra fps, då tipsar jag om det nya HALO Infinite som släppte sin multiplayer del i förrgår som en överraskning och damn.. Den har räddat mitt sug för fps. Riktigt bra, riktigt kul. Lite små grejjer behöver fixas men det är en early access till deras version av senaste multiplayer betan.
Men den är en miljard bättre än bf.

Till råge på detta med bf så kommer det inte ske någon update inom närmsta tiden för att lösa fps problemen enl vad dem själva kommenterat samt att det inte heller kommer på en bra tid några nya gadgets eller vapen.

Måste du bara spela det ändå? Köp 1 månads ea access, lägg inte dina pengar på trasig skit.

Glöm inte deras ursäkt till ljud som får tidigare titlar att skämmas. Bidragande orsak till att spelföretag allt mer släpper ofärdiga spel är bokningskulturen.
För att inte tala om frivillga advokater till de som anser att gamers ska acceptera ofärdiga spel när de lanseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Allt du nämner känns som dom lätt fixas med ett par patcher. Om ett par veckor lär det i princip allt det där fixas. Lustigt att du med din överprisade dator har betydligt sämre fps än min lilla budgetrigg. Känns som det är något mer som strular för dig.

Spelade Halo infinite och blev duktigt oimponerad.

Känns som att du överreagerar nåt enormt. Jag har fortfarande massa kul. Jag är såklart inte blind och det finns absolut bekymmer men inget som inte kan fixas i patcher. Och spelet är inte ens släppt än. Fortfarande early access så vissa buggar är att räkna med. De har ju inte stresstestat de nya 128-spelar servrarna ordentligt förrän nu så inte konstigt att det uppkommer vissa bekymmer.

Vapen och liknande kommer garanterat i det gratis battle passet.

Det är möjligt, det kan likväl vara under installationen det kan ha skapas något konstigt. Men det beror inte på hårdvaran då det funkar utmärkt i allt annat spel jag har installerat.

Ja det handlar väl såklart om vad man tycker. Men om vi ser på det ur utvecklingsstadie, så är dem bra mycket mer färdiga med halo än battlefield.

Du kan ha kul med buggar, helt upp till dig faktiskt. Spelet är visst "släppt" genom deras early access... Du är ju blind om du inte ser att det går att köpa för dina pengar och spela ett spel. Att acceptera att köpa en beta produkt är upp till var och en att bestämma sig för. Men jag överreagerar verkligen inte då det finns underlag för allt jag skrivit från flertalet trådar som säkert nu uppgår mot tusentals om du läser igenom deras reddit. Sedan är det självklart upp till var och en att bedöma om du själv anser det är en bugg värd att betala för eller inte.

Det gör det säkerligen, det har dem själva sagt. Med det sagt så kommer det inte förräns om ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Sonen sitter med 1070 och det funkar men 60 fps

Vet du vilka grafik settings han lirar med då?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Tack för testet!

Är ärligt lite besviken på prestandan (i 1440p, ultra) med min 3700x och 3080, tycker det dippar lite för hårt, och verkar vara CPU som stryper enligt "Perfoverlay.drawfps" samt CPU ligger på typ 60% i aktivitetshanteraren. Hoppas det kan patchats litegrann

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har provat att aktivera DX12 manuellt i configfilen, men då jag sedan innan kunde aktivera RayTracing funktionen så misstänker jag att spelet redan körde i DX12. Så för egen del märkte jag noll och ingen skillnad, men troligtvis så beror det på att datorn redan spann runt i DX12

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cludden:

DX12 är ju inte heller aktiverat i pre release builden. Den går dock att aktivera manuellt i settingsfilen

Skrivet av Grinnall:

Kan rekommendera att testa följande för att aktivera dx12. Ger klart en boost. Bonus även i videon om att avaktivera mouse acceleration. Helt klar mer responsiv upplevelse i mitt tycke
https://youtu.be/6MD6VJ1Cw14

finns väl inget annat än dx12 i detta spel så det kan ju inte stämma

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Vet du vilka grafik settings han lirar med då?

Vi hittade en guide på youtube ger ca 65-75 fps

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst här så lär jag nog vänta några månader innan jag installerar spelet...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cludden:

DX12 är ju inte heller aktiverat i pre release builden. Den går dock att aktivera manuellt i settingsfilen

Skrivet av Grinnall:

Kan rekommendera att testa följande för att aktivera dx12. Ger klart en boost. Bonus även i videon om att avaktivera mouse acceleration. Helt klar mer responsiv upplevelse i mitt tycke
https://youtu.be/6MD6VJ1Cw14

Precis som @Cyberz säger så stämmer inte dessa påståenden. Det kan kontrolleras genom att man faktiskt kan se att DX12 körs även när denna inställning i systemfilen är satt till 0.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Cyberz:

finns väl inget annat än dx12 i detta spel så det kan ju inte stämma

Skrivet av spjakarn:

Precis som @Cyberz säger så stämmer inte dessa påståenden. Det kan kontrolleras genom att man faktiskt kan se att DX12 körs även när denna inställning i systemfilen är satt till 0.

BF 2042 är mycket riktigt DX12. Ingen aning om det går att forcera en DX11 render path, men det känns osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har provat att aktivera DX12 manuellt i configfilen, men då jag sedan innan kunde aktivera RayTracing funktionen så misstänker jag att spelet redan körde i DX12. Så för egen del märkte jag noll och ingen skillnad, men troligtvis så beror det på att datorn redan spann runt i DX12

//Pontus

Skrivet av Cyberz:

finns väl inget annat än dx12 i detta spel så det kan ju inte stämma

Skrivet av spjakarn:

Precis som @Cyberz säger så stämmer inte dessa påståenden. Det kan kontrolleras genom att man faktiskt kan se att DX12 körs även när denna inställning i systemfilen är satt till 0.

Skrivet av JonasT:

BF 2042 är mycket riktigt DX12. Ingen aning om det går att forcera en DX11 render path, men det känns osannolikt.

Oavsett hur det rimligen borde vara pga spelets uppbyggnad i dx12, så gjorde ändringen i konfigurationsfilen + cacherensning en enorm skillnad för mig. Från i princip ospelbart till 80 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Oavsett hur det rimligen borde vara pga spelets uppbyggnad i dx12, så gjorde ändringen i konfigurationsfilen + cacherensning en enorm skillnad för mig. Från i princip ospelbart till 80 fps.

Berätta mer.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

För er som fortfarande inte returnerat spelet, eller som inte kan göra det, ta en titt på den här videon, den kan spara er mycket tandgnissel och förhöjt blodtryck. Klart värt de 30 minuter det tar. Finns länkar i "description box" för att hoppa direkt till settings osv.

Många ingame-settings fungerar inte ens utan måste ändras manuellt i PROFSAVE_profile.

https://www.youtube.com/watch?v=l5AaiAkij-k

Unfinished game is unfinished...

Så obeskrivligt dåligt av EA/DICE att släppa nåt som knappt är på alpha-testnivå för 600 kr.

(kolla in reviews på Steam, "mostly negative" för ett förmodat AAA spel år 2021 => katastrof)

Permalänk
Medlem

Fick ändå en liten prestandaökning från gårdagens patch.

Kör det mesta på medium med texturer och mesh på ultra.
1440p med FFR på.
100-120 fps men framför allt blev stutters bättre. Dippar väl ner till 70-80 som lägst men händer rätt sällan.

5600X @4.8 Ghz
RX6800 väldigt lätt OC.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad av en jämförelse av hur olika CPU:s presterar i BF2042 har Hardware unboxed en video om detta: https://www.youtube.com/watch?v=6fIf-C8UjWY

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Skrivet av baner85:

Ska testa till helgen när jag är ledig på min bärbara.

2560x1600 och sitter ett RTX 3080 16GB i den...
Bör ju klara av Ultra tycker jag.

Min laptop som har RTX 3070 (Max-P) 130w klarade det väldigt bra, du lär definitivt klara det med men jag körde 1080 allt maxat runt 100-110 fps

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

140+ fps stabilt är väl inte så illa i 1440p i medium-high-ultra? Har sett bra många andra spel med klart värre lanseringar än detta. Detta flyter hur bra som helst. 35% cpu, 97% gpu i stort sett hela tiden.

Rå cpu, minnesprestanda, windows version, drivareversion och generella optimeringar i windows och appar har allt att säga i detta spel.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inte förvånande att AMD presterar så bra när PS5 och Xbox kör AMD.

Rätt många spel AMD borde prestera så bra med i så fall.

Och visst, det finns andra exempel men det är inte konsekvent.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/usnqGqgYVrE den här hittade jag precis, någon inställning man skriver i konsolen. Någon som har möjlighet att testa nu? Ligger i sängen och har inte möjlighet förens imorgon. Verkar nästan för lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlajjser:

https://youtu.be/usnqGqgYVrE den här hittade jag precis, någon inställning man skriver i konsolen. Någon som har möjlighet att testa nu? Ligger i sängen och har inte möjlighet förens imorgon. Verkar nästan för lätt.

Verkar ju inte vara mer än att snubben hittat dynamic resolution inställningen samt inte har ett öga för bildkvalitet 'I changed this graphics setting, lowered the graphics quality and gained FPS, eureka!'.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Verkar ju inte vara mer än att snubben hittat dynamic resolution inställningen samt inte har ett öga för bildkvalitet 'I changed this graphics setting, lowered the graphics quality and gained FPS, eureka!'.

Nä jag vettefan det var nog inget att lägga tid på haha!

Permalänk
Medlem

Nånting måste dom ha gjort alltså.

Har typ inga microstutters och typ 70-80 fps mer än innan...

Allt typ på medium förutom Textures och mesh som jag har på Ultra samt Ambient occlusion har jag på max.

1440p.

Ingen V-sync och ingen FFR.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk

Vad ska man köpa för CPU nu då?
Kör på i7-6700K
Är det bara AMD som gäller? Har kör Intel så länge så känns lite motigt att byta.
Ska man vänta på nästa release? Kanske ligger någon runt hörnet? Läser inte på så mycket längre.
Vad det gäller AMD JAg antar att jag inte tjänar något på en 12kärnig Ryzen 9 mot en tex Ryzen 7 5800X.
Då tex BF 2042 använder 8 kärnor om jag har förstått det rätt.
Är det någon Intel som är ens att tänka på?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Vad ska man köpa för CPU nu då?
Kör på i7-6700K
Är det bara AMD som gäller? Har kör Intel så länge så känns lite motigt att byta.
Ska man vänta på nästa release? Kanske ligger någon runt hörnet? Läser inte på så mycket längre.
Vad det gäller AMD JAg antar att jag inte tjänar något på en 12kärnig Ryzen 9 mot en tex Ryzen 7 5800X.
Då tex BF 2042 använder 8 kärnor om jag har förstått det rätt.
Är det någon Intel som är ens att tänka på?

Byt inte cpu bara för det här spelet, verkar vara väldigt få som blir nöjda med den uppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper_83:

Vad ska man köpa för CPU nu då?
Kör på i7-6700K
Är det bara AMD som gäller? Har kör Intel så länge så känns lite motigt att byta.
Ska man vänta på nästa release? Kanske ligger någon runt hörnet? Läser inte på så mycket längre.
Vad det gäller AMD JAg antar att jag inte tjänar något på en 12kärnig Ryzen 9 mot en tex Ryzen 7 5800X.
Då tex BF 2042 använder 8 kärnor om jag har förstått det rätt.
Är det någon Intel som är ens att tänka på?

Intels senast gen är ju bra. Lite tråkigt att DDR5 är så svårt att få tag i nu bara.
Jag lirar på min AMD 5900X, händer att jag recordar och streamar. SÅ då är de bra med lite extra kärnor.

6700K är definitivt dags och byta ut. Har för mig AMD kommer med nya cpuer i början på året, men fortfarande AM4 och DDR4. AM5 kommer senare 2022.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2