Halo Infinite Multiplayer season 1 är släppt

Permalänk
Medlem

Halo Infinite Multiplayer season 1 är släppt

Finns att ladda ner på Steam

Ladda ner och ha så kul

Permalänk
Medlem

Fick hem den till min XSX. Kan ej klicka på Play i Multiplayer.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Samsung Sverige

Förklara gärna för en dum person som en själv, är då alltså Halo Infinite(multiplayer) släppt till spelvärlden?:)
Om ja, finns det för Xbox game pass?
//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Förklara gärna för en dum person som en själv, är då alltså Halo Infinite(multiplayer) släppt till spelvärlden?:)
Om ja, finns det för Xbox game pass?
//Pontus

Ja, och ja! MP är dock gratis, så det går att ladda ned på Steam också om du föredrar det.

Permalänk
Medlem

Multiplayer är och kommer förbli gratis tror jag, vissa premium season pass med extra loot kommer kosta pengar men inget man måste köpa då det bara är kosmetika.
Campaign får man betala för, den kommer på tidigare satta releasedatumet i början av December.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Fick hem den till min XSX. Kan ej klicka på Play i Multiplayer.

Har inte hunnit prova själv, men misstänker att man måste köra igenom nån ”tutorial” först.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Har inte hunnit prova själv, men misstänker att man måste köra igenom nån ”tutorial” först.

Hittade lösningen på Reddit. Sjukt. Var tvungen att ändra språket på min XSX och plats till English, US, US. Starta om Xbox och därefter funka det.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Kan inte ens ladda ner det! Bara snurrar :/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hittade lösningen på Reddit. Sjukt. Var tvungen att ändra språket på min XSX och plats till English, US, US. Starta om Xbox och därefter funka det.

Hittade samma lösning till slut, helt ologiskt lol! Har spelat ett par timmar ikväll, underbart spel!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hittade lösningen på Reddit. Sjukt. Var tvungen att ändra språket på min XSX och plats till English, US, US. Starta om Xbox och därefter funka det.

tack!
hade man inte kunnat räkna ut själv

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Microsoft har verkligen respekterat fansen med Infinite. Måste säga att Microsoft är bästa spelutgivaren idag.

Permalänk
Skrivet av Nucky:

Hittade lösningen på Reddit. Sjukt. Var tvungen att ändra språket på min XSX och plats till English, US, US. Starta om Xbox och därefter funka det.

Krånglade här med. För mig räckte det att i multiplayer trycka start och sen Y. I den menyn där så laddade jag hem English Language. Sedan en omstart. Skumt om inte annat 😂
Men det är som att spola tillbaka tiden tycker jag. Dom har fångat Halokänslan väldigt bra 🙂

Permalänk
Medlem

kan bli hur bra som helst... längesen man hittade ett så bra fps

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Hittade lösningen på Reddit. Sjukt. Var tvungen att ändra språket på min XSX och plats till English, US, US. Starta om Xbox och därefter funka det.

Jag löste det genom att i spelets huvudmenyn trycka på start (tre liggande linjer knappen), därefter Y för att sedan ladda ner ett språk-pack för Engelska.
Lite krångligt kan man tycka.

Bra spel dock!

Permalänk
Medlem

Ok, jag har testat och pingen ligger inte i Europa 105-170ms. Skitpissigt lag i spelet.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

*Update*
Folk lämnar matcher dom inte känner att dom vinner, vilket slutar med 4v2 eller 4v1.
Känns som ett DOA spel.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

*Update*
Folk lämnar matcher dom inte känner att dom vinner, vilket slutar med 4v2 eller 4v1.
Känns som ett DOA spel.

Om man kör ”ranked match” och lämnar under spelets gång, åker man på minuspoäng då?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av S-MAX:

Jag löste det genom att i spelets huvudmenyn trycka på start (tre liggande linjer knappen), därefter Y för att sedan ladda ner ett språk-pack för Engelska.
Lite krångligt kan man tycka.

Bra spel dock!

Jag hittar inte det på min Xbox. Jag var tvungen att välja Tyska i menyn för att kunna spela multiplayer (annars var knappen utgråad) men jag hittar inte Engelska att ladda ner. Orkar inte med det tyska ljudet.