Orimligt hög 7:32-skärm för nyhetsbevakare och Twitter-krigare

Permalänk
Melding Plague

Orimligt hög 7:32-skärm för nyhetsbevakare och Twitter-krigare

Den minst sagt udda ultrahöga skapelsen ska enligt tillverkaren Elsonic vara byggd för många timmars scrollande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Säkert intressant för streamers att läsa chaten vid sidan om.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Åh nej. Det har börjat att hända...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

personligen så kör jag med en 10:16 sekundär bildskärm men 7:32 låter lite väl smalt.

Permalänk
Medlem

Första april hela året nu för tiden, känns liknande dessa:

Kul snubbe för övrigt, många roliga videos

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på att använda en skärm eller surfplatta i vertikalt läge?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Säkert intressant för streamers att läsa chaten vid sidan om.

Tror inte man ser vad som står i chatten med ett ögonkast. Det behöver nog vara större även för de med perfekt syn.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

De här har jag sett i datorer utan hölje, passar nog mest för det. Men har funderat på att köpa en utanför, men att lägga den ner under min vanliga skärm. Att ha lite rainmeter, anteckningar och annan info där skulle vara roligt.
Här är länk till sökning på svenska amazon: https://www.amazon.se/s?k=8.8+inch+1920x480

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Kanske något för de som sysslar med drift? När jag satt med det tyckte jag att tivoli och Whatsup hade rätt mycket tom yta. Men ärligt talat så känns det mest som en gimmick. Men för en och annan finns det säkert ett perfekt use case.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför behöver man en högre skärm för Twitter-skrollande? Man läser väl ändå bara en tweet åt gången?

Tror också mer på att det kommer användas av streamers och liknande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

4K 15,6 tum "Portable Computer Monitor" i porträtt läge är ju bättre då den faktiskt rymmer bredden på en nyhetssida som ser grafiskt vettigt ut, dvs som en traditionell tidningssida / boksida gör.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Så här går det när alla webbsidor skall byggas mobile first...

Permalänk
Medlem

Rotera den 90 grader och vips har du en portabel super ultrawide du kan fästa i sängen och spela på.

Permalänk

Äntligen en riktig tetrisskärm!

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Stop wasting my vertical space.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Perfekt scoreboard-skärm för att bygga in ett virtual pinball -kabinett

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dunder:

Varför behöver man en högre skärm för Twitter-skrollande? Man läser väl ändå bara en tweet åt gången?

Tror också mer på att det kommer användas av streamers och liknande.

För egen del är det inte helt sant. Jag kan förvisso bara läsa en tweet åt gången, men med gräns på 280 tecken tar det inte många sekundär i anspråk och jag hoppar raskt över till nästa i raden. För någon som har nyhetsflöden och använder Twitter i liknande syfte skulle en extra skärm på högkant definitivt vara till nytta.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

För femton år sedan hade den varit perfekt för Winamp. Idag vet jag inte riktigt vad den ska vara bra för. Visst, inbyggnad i diverse saker kan den absolut passa för, men det är ju liksom inte syftet.

Permalänk
Medlem

En dubbelt så bred hade varit intressant för att köra spotify, mud och liknande på

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

En dubbelt så bred hade varit intressant för att köra spotify, mud och liknande på

Dubbla bredden ger 7:16 i bildratio, ganska nära att bara sätta en 16:9 på högkant.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Påminner även om den här gamla godingen

https://youtu.be/XNBP18nrRdw

Permalänk
Medlem

Pihut har ju haft en modul rätt länge med (om min matte är rätt) 8:37.
Finns säkert massvis med bra områden att köra denna typen av skärmar, tveksamt att skrivbordskrigare är rätt dock

Perfekt till bilen

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Haha, det enda jag kan tänka på är gamla telefon-BLF'er. Ni vet sån där liten skärm bredvid som visar om ens kollegor är upptagna/snabbkoppling mm.

Kanske skulle fungera som en modern sådan, för Softphone.

Permalänk

Kan se ett par användningsområden.

Streamchat som redan nämnts såklart.

Skärm att lägga mixxer på vid producering osv.

Permalänk
Medlem

Definitivt en typ av skärm jag skulle kunna ha nytta av, även om jag har lite väl mycket skärm-OCD för att få just den här att fungera.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fortuneteller:

Kan se ett par användningsområden.

Streamchat som redan nämnts såklart.

Skärm att lägga mixxer på vid producering osv.

Jo men då hade man väl gärna haft touch? För mixerbord alltså.

Permalänk
Medlem

Varför varför varför... Varför, är ramen så otroligt bred och ful? Det är väl knappast för funktionen.

Kan faktist tänka mig ett användningsområde för denhär men aldrig vill jag ha något sådant på mitt skrivbord, det är faktist förbi 2020 och inte tidigt 2000. Jösses.

Permalänk

Kanske kan vara något att ha med på resa bredvid laptop. Jag kommer att arbeta utomlands någon månad. En gång tidigare tog jag med en 24" skärm i resväskan, men det var rätt bökigt. Smidigt att kunna ha något chattprogram som Teams på en liten skärm bredvid och kanske Spotify eller något man har igång.

Edit: Blev en billigare variant för 600 kr istället.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Jag skulle gilla att ha den här skärmen eller något liknande när jag spelar ANNO-xxxx. Med bara en skärm blir det alltför många
ALT-TAB för att kolla diverse uppgifter om det ena eller andra.

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Stop wasting my vertical space.

OT: Som gammel EVE Online spelare: Minmatar Master race of the vertical space.