Uppesittarkväll med Webhallen och SweClockers inför Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWx2:

Var redan inloggad och lyckades lägga ett kort i varukorgen och gå till kassan men trots att jag med Speedy Gonzales hastighet valde att både hämta och betala i butik för snabbast möjliga checkout gick inte köpet igenom. Jag är inte bitter dock stort grattis till de som lyckades!

Dom sa explicit postorder endast

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dom sa explicit postorder endast

Det var enbart PS5 som det var postorder enbart.
Grafikkortet kunde du beställa hur du ville.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det var enbart PS5 som det var postorder enbart.
Grafikkortet kunde du beställa hur du ville.

Inte så jag minns det, men du kan ha rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte så jag minns det, men du kan ha rätt

Japp, bara PS5:an som var postorder.

Permalänk
Medlem

https://i.imgflip.com/5vr7hu.jpg

Här är mitt bidrag

Edit: Visste inte hur man la in bilder i tråden utan länk, men listade ut det till slut xD. Här är mitt bidrag
Permalänk

Har noll koll...
Men 'ta chansen' stod det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu har det gått 3 dagar sen Webhallens "kampanj", försökte köpa ett PS5 men efter man betalat så tog de slut och pengarna är dragna från kortet(ej reserverade utan bekräftat debitering) trots att man inte fick tag på något PS5. Otroligt dåligt.. Får se om/när man får tillbaka de pengarna(självklart förstår jag att det inte är en fråga om om utan bara när men lite dramatisk måste man få vara).

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Nu har det gått 3 dagar sen Webhallens "kampanj", försökte köpa ett PS5 men efter man betalat så tog de slut och pengarna är dragna från kortet(ej reserverade utan bekräftat debitering) trots att man inte fick tag på något PS5. Otroligt dåligt.. Får se om/när man får tillbaka de pengarna(självklart förstår jag att det inte är en fråga om om utan bara när men lite dramatisk måste man få vara).

Till deras försvar har det varit helg ända sedan pengarna reserverades tills nu. Fortfarande dumt att de drogs från första början men att det dröjer innan de blir tillgängliga igen antar jag beror på helgdagarna.

Permalänk
Webhallen

Vi rundar av tävlingen idag! Sista bidraget måste in senast 23:59 i natt (måndag)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

En fråga angående tävlingen, när ni skriver ett 'eget' meme, menar ni då att vi ska hitta på en helt ny meme eller kan vi använda oss av alla mallar som redan är skapade?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Sichly:

En fråga angående tävlingen, när ni skriver ett 'eget' meme, menar ni då att vi ska hitta på en helt ny meme eller kan vi använda oss av alla mallar som redan är skapade?

Att döma av allt som lagt upp här är det bara att köra på, använd mall etc Huvudsaken är att det är roligt

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Att döma av allt som lagt upp här är det bara att köra på, använd mall etc Huvudsaken är att det är roligt

Aright! Funderar bara så att man inte behöver ta tillbaka sitta bidrag och panikändra den så att man inte blir diskad

Permalänk

Den här är diskad då jag redan lagt in en annan ful bild men men

Permalänk
Medlem

Lite meta. Kontext: #19356099

Permalänk
Konsolpleb 🕹

En timme kvar, får vi en riktig dräpare i sista sekunden?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Vet att tiden är ute men kunde inte hålla mig. Var på besök hos en polares nyköpta torp och hittade godingen i sista bilden och fick inspiration

https://imgur.com/a/MmW2BQv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Vet att tiden är ute men kunde inte hålla mig. Var på besök hos en polares nyköpta torp och hittade godingen i sista bilden och fick inspiration

https://imgur.com/a/MmW2BQv

Haha najs one!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Webhallen

Inköparna har sagt sitt!

PM kommer

Grattis på dig!

Ska tillägga att det inte vart lätt! Många riktigt bra bidrag!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Till deras försvar har det varit helg ända sedan pengarna reserverades tills nu. Fortfarande dumt att de drogs från första början men att det dröjer innan de blir tillgängliga igen antar jag beror på helgdagarna.

Haha, komiska är att ingenting hände så ringde in till Webhallens kundservice igår morse, fick ingen ursäkt eller något utan han sa bara "ja, det är sånt som händer" och säger "nu har jag fixat så du får pengarna tillbaka inom 1-2 dagar". Loggar in idag och ser att en ny debitering på 5,990:- har gjorts från Webhallen haha(dock står det bara som reserverat belopp men förhoppningsvis något knasigt som skett). Får väl se när denna soppa löser sig

Edit: Första debiteringen som gått igenom (dvs ej reserverat belopp) på 5,990:- ligger fortfarande kvar ska väl tilläggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Haha, komiska är att ingenting hände så ringde in till Webhallens kundservice igår morse, fick ingen ursäkt eller något utan han sa bara "ja, det är sånt som händer" och säger "nu har jag fixat så du får pengarna tillbaka inom 1-2 dagar". Loggar in idag och ser att en ny debitering på 5,990:- har gjorts från Webhallen haha(dock står det bara som reserverat belopp men förhoppningsvis något knasigt som skett). Får väl se när denna soppa löser sig

Edit: Första debiteringen som gått igenom (dvs ej reserverat belopp) på 5,990:- ligger fortfarande kvar ska väl tilläggas.

wtf, någon på kundtjänst som hade en riktig måndag… Hoppas det löser sig för dig imorgon och att du har råd att ligga ute med pengarna, det är ju inte alla som har det.

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/profile/items/235223/fredrik-1985
Någon som redan har fått sitt grafikkort och ps5 medans man själv har beräknad leverans 2 december

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

https://www.tradera.com/profile/items/235223/fredrik-1985
Någon som redan har fått sitt grafikkort och ps5 medans man själv har beräknad leverans 2 december

Kräks lite när jag ser det... varför köpa bara för att sälja? Känns inte ok i min värld... webhallen kan såklart göra något, men det är nog inte heller rätt... kan inte folk bara vara snälla?

Permalänk
Inaktiv

Kanske för att tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kräks lite när jag ser det... varför köpa bara för att sälja? Känns inte ok i min värld... webhallen kan såklart göra något, men det är nog inte heller rätt... kan inte folk bara vara snälla?

Håller med. Vidrigt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kräks lite när jag ser det... varför köpa bara för att sälja? Känns inte ok i min värld... webhallen kan såklart göra något, men det är nog inte heller rätt... kan inte folk bara vara snälla?

Ja, det är lite tråkigt minst sagt, speciellt när syftet med dessa SweClockers-exklusiva erbjudanden (förutom marknadsföringsaspekten för butiken) trots allt är att låta oss entusiaster få tag i hårdvaran utan extra scalping-påslag.

Vi var nog ett flertal som hade möjlighet att utnyttja dessa erbjudanden men avstod eftersom vi inte själva var intresserade av just de produkterna.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det är lite tråkigt minst sagt, speciellt när syftet med dessa SweClockers-exklusiva erbjudanden (förutom marknadsföringsaspekten för butiken) trots allt är att låta oss entusiaster få tag i hårdvaran utan extra scalping-påslag.

Vi var nog ett flertal som hade möjlighet att utnyttja dessa erbjudanden men avstod eftersom vi inte själva var intresserade av just de produkterna.

Japp, exakt så jag gjorde. Taggad på båda, men ingen tid att använda just nu, kan lika gärna vänta tänkte jag. Tråkigt att detta blir resultatet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Haha, komiska är att ingenting hände så ringde in till Webhallens kundservice igår morse, fick ingen ursäkt eller något utan han sa bara "ja, det är sånt som händer" och säger "nu har jag fixat så du får pengarna tillbaka inom 1-2 dagar". Loggar in idag och ser att en ny debitering på 5,990:- har gjorts från Webhallen haha(dock står det bara som reserverat belopp men förhoppningsvis något knasigt som skett). Får väl se när denna soppa löser sig

Edit: Första debiteringen som gått igenom (dvs ej reserverat belopp) på 5,990:- ligger fortfarande kvar ska väl tilläggas.

Råkade också ut för samma sak. Fick min faktura för mitt kreditkort idag och där vill man att jag ska betala 5 690,00kr för luft från webhallen med datum 2021-11-26. Mycket dåligt att det inte kan upptäcka sånt här automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Råkade också ut för samma sak. Fick min faktura för mitt kreditkort idag och där vill man att jag ska betala 5 690,00kr för luft från webhallen med datum 2021-11-26. Mycket dåligt att det inte kan upptäcka sånt här automatiskt.

Håller med 100%. Plus att man inte ens fick en ursäkt eller någonting. Som tur var så är inte min budget direkt känslig så inget som påverkade mig men kan ju ha drabbat andra där det kan ha blivit mer problematiskt.

Har tidigare enbart haft positiva erfarenheter från Webhallen men detta gjorde så man sjönk lite i mina ögon.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av chrippe7:

Haha, komiska är att ingenting hände så ringde in till Webhallens kundservice igår morse, fick ingen ursäkt eller något utan han sa bara "ja, det är sånt som händer" och säger "nu har jag fixat så du får pengarna tillbaka inom 1-2 dagar". Loggar in idag och ser att en ny debitering på 5,990:- har gjorts från Webhallen haha(dock står det bara som reserverat belopp men förhoppningsvis något knasigt som skett). Får väl se när denna soppa löser sig

Edit: Första debiteringen som gått igenom (dvs ej reserverat belopp) på 5,990:- ligger fortfarande kvar ska väl tilläggas.

Sjukt ledsen för detta strul, har dragit ett PM till dig!

Skrivet av pchelp:

https://www.tradera.com/profile/items/235223/fredrik-1985
Någon som redan har fått sitt grafikkort och ps5 medans man själv har beräknad leverans 2 december

Den kunden är nu svartlistad, mao måste alla orders från och med nu manuellt kontrolleras.

Skrivet av Potatissallad:

Råkade också ut för samma sak. Fick min faktura för mitt kreditkort idag och där vill man att jag ska betala 5 690,00kr för luft från webhallen med datum 2021-11-26. Mycket dåligt att det inte kan upptäcka sånt här automatiskt.

Förstår frustrationen! jag kommer dra ett PM till dig där jag efterfrågar lite mer info så vi kan kolla upp detta.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch