Permalänk

Evolutionen av min simrigg

Här kommer ett galleri på hur min simrigg har utvecklats senaste åren. Jag har väl mer eller mindre alltid haft någon form av ställning för ratt och pedaler, första ratten var till Playstation 1 och jag skruvade fast allt i någon form av hylla på hjul.

Men i mer modern tid har jag gått från Logitech Driving Force GT till Simucube 2 Pro, med Thrustmaster T300 och Fanatec DD1 däremellan.

Besök galleriet här

Permalänk
Racingkonstnär

Härlig rigg, riktigt cleant! P1X med trippla skärmar är inte dåligt. Sen vet ju jag att du kan köra ordentligt med utrustningen!

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande bygge

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Mycket imponerande bygge

🙏 tackar!

Permalänk
Skrivet av AkP86:

Härlig rigg, riktigt cleant! P1X med trippla skärmar är inte dåligt. Sen vet ju jag att du kan köra ordentligt med utrustningen!

❤️👴🏻

Permalänk

Imponerande sim rigg, något tips på DIY inklädnad av F1 wheels i alcantara? Söker efter en lösning själv.

Visa signatur

🎮 → 12900K • Z690 • 32GB, 3200mhz • 3080 TUF OC • EKWB Hardtubes
🖥️ → Odyssey G9 49" 240 hz
⌨️ → GMMK Pro 75%
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → SS Nova pro Wireless

Permalänk
Skrivet av burken111:

Imponerande sim rigg, något tips på DIY inklädnad av F1 wheels i alcantara? Söker efter en lösning själv.

Inte jag som klätt dom där rattarna, men här finns lite guider https://amstudioprojects.com/steering-wheels/ om du inte redan sett dom. Hört att det ska vara lite bökigt i början

Permalänk
Skrivet av dahliin86:

Inte jag som klätt dom där rattarna, men här finns lite guider https://amstudioprojects.com/steering-wheels/ om du inte redan sett dom. Hört att det ska vara lite bökigt i början

Snyggt. Tror jag får köpa en meter eller två för säkerhetens skull!

Visa signatur

🎮 → 12900K • Z690 • 32GB, 3200mhz • 3080 TUF OC • EKWB Hardtubes
🖥️ → Odyssey G9 49" 240 hz
⌨️ → GMMK Pro 75%
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → SS Nova pro Wireless

Permalänk
Skrivet av burken111:

Snyggt. Tror jag får köpa en meter eller två för säkerhetens skull!

Ja det är nog smart