Permalänk
Inaktiv

Hur fungerar det här? Kör du största delen av spelen med xbox kontroll eller fungerar det hyfsat med mus? Jag vet warzone t.ex. är mer eller mindre som att spela på datorn bortsett från FOV slidern men.. Och hur fungerar det att navigera runt i OS, titta på videor mm. är det någorlunda "dator-upplevelse"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashraf84:

Nice nice, extremt clean setup. Måste tagit en stund att få ordning på allt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Hur fungerar det här? Kör du största delen av spelen med xbox kontroll eller fungerar det hyfsat med mus? Jag vet warzone t.ex. är mer eller mindre som att spela på datorn bortsett från FOV slidern men.. Och hur fungerar det att navigera runt i OS, titta på videor mm. är det någorlunda "dator-upplevelse"?

Att spela spel som Call Of Duty, Fortnite och Halo Infinite med mus och tangentbord fungerar kanonbra, som att sitta vid en dator. Musen fungerar inte i Xboxens OS, att navigera menyer och sånt så är det tangentbordet som gäller (något jag sällan gör, antingen startar jag ngt spel eller så surfar jag på Xboxen).

På tal om surf så fungerar nya Edge Chromium med mus, så även där blir det som att sitta vid en dator, typ. Däremot har jag inte klurat ut hur man stänger av "On screen keyboard" som poppar upp titt som tätt

Jag är ingen storspelare, har inte ens Game Pass. Min förra dator var ganska slö, stor och allmänt ful. Stod på golvet under bordet. Det enda jag använde den till var lite slöspelande och surfande... Målet med att byta ut datorn mot en Xbox var att få till en "slimmad setup" och kunna göra de saker som jag tidigare gjorde på min dator, än så länge har jag inte saknat nått från "PC-världen".

Är imponerad av Xboxen, en kraftig liten rackare till en billig peng. Gillar även den minimalistiska designen.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Micke_JKUR:

Att spela spel som Call Of Duty, Fortnite och Halo Infinite med mus och tangentbord fungerar kanonbra, som att sitta vid en dator. Musen fungerar inte i Xboxens OS, att navigera menyer och sånt så är det tangentbordet som gäller (något jag sällan gör, antingen startar jag ngt spel eller så surfar jag på Xboxen).

På tal om surf så fungerar nya Edge Chromium med mus, så även där blir det som att sitta vid en dator, typ. Däremot har jag inte klurat ut hur man stänger av "On screen keyboard" som poppar upp titt som tätt

Jag är ingen storspelare, har inte ens Game Pass. Min förra dator var ganska slö, stor och allmänt ful. Stod på golvet under bordet. Det enda jag använde den till var lite slöspelande och surfande... Målet med att byta ut datorn mot en Xbox var att få till en "slimmad setup" och kunna göra de saker som jag tidigare gjorde på min dator, än så länge har jag inte saknat nått från "PC-världen".

Är imponerad av Xboxen, en kraftig liten rackare till en billig peng. Gillar även den minimalistiska designen.

Väldigt kul ifall det fungerar bra. Du råkar inte ha testat Battlefield? (Jag tror inte de har support för detta på konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Väldigt kul ifall det fungerar bra. Du råkar inte ha testat Battlefield? (Jag tror inte de har support för detta på konsol)

Tyvärr så har Battlefield 2042 inte stöd för mus, så jag avvaktar med det spelet och håller tummarna på att de fixar detta

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

OS i potatisbild, men min hörna.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Fick en CRT av en kollega, självklart gav det mig en anledning till att skaffa tangentbord och mus i liknande färgschema

Permalänk
Medlem

Min jobb och spelhörna. Skrivbordet är i grunden ett hörnbord som vuxit i storlek på alla sätt. Får nu plats med det mesta jag kan behöva. http://skalhamnsdata.se/setup.JPG

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av m1k:

Fick en CRT av en kollega, självklart gav det mig en anledning till att skaffa tangentbord och mus i liknande färgschema

https://i.imgur.com/rp1QEBk.jpeg

Bara chassit kvar!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis flyttat och ska börja från början med setup!
Samma hårdvara kvar såklart, men ny lägenhet och nytt skrivbord iallafall!
Tänker ta lite inspiration från denna tråd, plocka några guldkorn.
Uppdaterar inom en nära framtid när skrivbordet kommit och datorn är på plats igen!

Update: Captain's log, stardate 69.420

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu har jag precis flyttat och ska börja från början med setup!
Samma hårdvara kvar såklart, men ny lägenhet och nytt skrivbord iallafall!
Tänker ta lite inspiration från denna tråd, plocka några guldkorn.
Uppdaterar inom en nära framtid när skrivbordet kommit och datorn är på plats igen!

Härligt, ser fram emot resultatet

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Fick en CRT av en kollega, självklart gav det mig en anledning till att skaffa tangentbord och mus i liknande färgschema

https://i.imgur.com/rp1QEBk.jpeg

Nu snackar vi! ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Då jag kommer bo i en stuga på 30m2 och får tänka lite smartare på hur ytan används så funderar jag på att ha skrivbordet framför soffan sen tvn på väggen lite högre upp.

Någon som har nått likande & vill dela med sig av bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwi11:

Då jag kommer bo i en stuga på 30m2 och får tänka lite smartare på hur ytan används så funderar jag på att ha skrivbordet framför soffan sen tvn på väggen lite högre upp.

Någon som har nått likande & vill dela med sig av bilder?

Gillar denna YT-kanal, du kanske hittar inspiration där: https://www.youtube.com/c/NEVERTOOSMALL

Visa signatur

😑

Permalänk
Skrivet av kiwi11:

Då jag kommer bo i en stuga på 30m2 och får tänka lite smartare på hur ytan används så funderar jag på att ha skrivbordet framför soffan sen tvn på väggen lite högre upp.

Någon som har nått likande & vill dela med sig av bilder?

Har du en planlösning man kan titta på?

Permalänk
Lego Master

Fortfarande en del cleanup att göra, men betydligt mindre sladdar än förr synliga iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Många fina bilder, tänkte om ni vill piffa upp bakgrundsbilderna med dynamiska t.ex videos etc.. finns "Wallpaper Engine": https://store.steampowered.com/app/431960/Wallpaper_Engine/

Har den på steam men man kan köra det utan, gör bara genväg från steamapps mappen.

Dubbelkolla bara Aktivitetshanteraren då vissa är inte optimerade och kan dra lite för mycket resurser.

😑
Visa signatur

😑

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Fortfarande en del cleanup att göra, men betydligt mindre sladdar än förr synliga iaf.
https://i.imgur.com/nnQmX6r.jpg

Med alla dessa skärmar och tavlor så kan du dra en pipeline genom rummet utan att det skulle synas 😂

Permalänk
Lego Master
Skrivet av JonkenPonken:

Med alla dessa skärmar och tavlor så kan du dra en pipeline genom rummet utan att det skulle synas 😂

Notera vattenröret på väggen i hörnet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Notera vattenröret på väggen i hörnet.

Det såg jag inte ens, helt ärligt alltså 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Kanske inte skrivbord då, men det är här jag ofta sitter framför datorn, så alltså ett skrivbordish. Sittligger lite skönt i en stor sackosäck framför min LG B7 55" som är inkopplad i min stationära burk som man kan skymta längst nere till vänster. Hur bra som helst för både Blender-arbete och Overwatchande. I bild står även ett par Ino Audio piP som är galet trevliga för musiklyssning ^^
När jag inte sitter här sitter jag istället i soffan med laptopen o Parsecar in på stationära, funkar finfint att jobba så också
https://i.imgur.com/9fmykkd.jpg

Ino!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jajjemen ^^

Permalänk
Medlem

Inte fått sladdarna som jag vill men just nu så

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Fick en CRT av en kollega, självklart gav det mig en anledning till att skaffa tangentbord och mus i liknande färgschema

https://i.imgur.com/rp1QEBk.jpeg

Riktig pärla till skärm de där, flashbacks!
Samt stort plus för katten

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har du en planlösning man kan titta på?

Tyvärr inte :/

Permalänk
Medlem

Känns som skrivbordet äntligen är klart. Underbart med höj/sänkbart skrivbord då det varit nästan uteslutande hemmajobb iom Coronan senaste 1,5 åren.

Permalänk
Medlem

Inte hela skrivbordet, men kan vara den snyggaste mattan! Och en flashback när man använde optisk läsare!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu har jag precis flyttat och ska börja från början med setup!
Samma hårdvara kvar såklart, men ny lägenhet och nytt skrivbord iallafall!
Tänker ta lite inspiration från denna tråd, plocka några guldkorn.
Uppdaterar inom en nära framtid när skrivbordet kommit och datorn är på plats igen!

Började montera och ha mig med målbild att få upp datorn nu i helgen, men nya skrivbordet levererades med en knäckt bordsskiva.
Reklamerade den i lördags, och igårkväll fick jag svar att de skickar en ny bordsskiva. Bra support där om inte annat!
Får se om nya kontoret/arbetsstationen/battle station kommer upp nu innan jul bara 😔

(funderar nu om jag kan använda den knäckta skivan som ny topp till ett litet hallskåp jag har som behöver lite tlc för att verkligen skina... Bara att kapa till och byta ut skivan tänker jag?)

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Hivade ut min gamla skrivbordsskiva och byggde ihop en Obutto Ozone. Blev riktigt bra, speciellt när man lirar simulatorspel:

Visa signatur

"Your ad here"