Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Sitter just nu fast och värsttrafik har ställt in nästan alla tåg till Göteborg. Jag ska till Malmö Ville vart hemma tills runt kl 5. ser ut som det blir kl 7 nu.. hurra!

Svenska tågen alltså. Det är därför man kör bil. Man blir ju tvungen om man har tider att passa.
Hur kan japanerna köra sina tåg i tid 99.89% av gångerna alltid? Sverige kör efter samma procentsats. Fast tvärt om, det är bara 0.11% av gångerna som tågen faktiskt är i tid...
Ja, jag överdriver. Men jag är inte långt ifrån sanningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Svenska tågen alltså. Det är därför man kör bil. Man blir ju tvungen om man har tider att passa.
Hur kan japanerna köra sina tåg i tid 99.89% av gångerna alltid? Sverige kör efter samma procentsats. Fast tvärt om, det är bara 0.11% av gångerna som tågen faktiskt är i tid...
Ja, jag överdriver. Men jag är inte långt ifrån sanningen.

Har kört bil flera gånger mellan malmö - göteborg men är så trött på det. Hellre tar jag ett sent tåg. Måste pendla rätt mycket också och man blir rätt mos i huvudet

Permalänk
Medlem

Hade rörjocke här förra vintern för att tina upp vattenrören som fryst när det var som kallast, han gjorde ett jättebra jobb och allt var frid och fröjd. I samband med det tömdes hela systemet och inkommande vatten stängdes av eftersom huset stod tomt. Jobbet tog nästan två timmar och kostade därefter men det var helt okej. Detta innebar dock att en massa rör kopplades isär till varmvattenberedare, olika ventiler som stängt och dräneringsventiler som öppnats och så vidare, och jag ville helt enkelt inte chansa när det skulle skruvas ihop igen. Så jag ringde efter dom igen nu i höst, två trevliga killar kom och fixade det. Men eftersom de skickade två gubbar nu för att göra en mans jobb (den andra stod mest och hängde) så blev timpriset det dubbla. Otroligt irriterande. De kunde ju lika gärna skickat tio man eller hela firman, vad skulle jag gjort då? Kan ju bli hur dyrt som helst.

Tänk på alla miljövänliga elbilar som drivs av miljömärkt el från alternativa importerade energikällor när inrikesproducerad sol, vind och vatten inte räcker till. Dessa miljövänliga marimekkobilar med lattehållare är praktiskt taget glorifierade gengasfordon med importerad kärnkraftdoping som rullar runt så länge de nu har laddning. Blir man stående nånstans är man helt rökt, räcker inte med en extradunk bränsle där inte.

Vill man hellre köra på bensin så är 95:an som bekant numera extra spetsad med etanol så verkningsgraden går ner ytterligare på ett redan utspätt bränsle, så den så kallade minskade klimatpåverkan som etanolinblandningen påstås medföra nullifieras eftersom förbrukningen går upp. Dessutom är ju lagringsbeständigheten nu ännu sämre, plus vad det nu ställer till med i slangar och packningar vilket innebär att allt annat som går på bensin nu måste tankas med 98 istället, eller alkylat om man vill ha det extra dyrt. Sen går givetvis priset upp också, speciellt eftersom nu senast var E85 till och med dyrare än B95 (E10). Diesel ska man bara inte tala om, helst sån där algblomningsdiesel som ska vara så bra.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

6000-mila service på bil som gått 4200... bara att betala 11 000 kr och se glad ut antar jag.

Permalänk
Gallerikonnässör

Jävlar vad jag stör mig på personer som hostar in i en knuten näve istället för armvecket!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hamnade bakom en idiot i parkeringshuset i morse som tog ner rampen som genväg för att komma upp en våning , tjänade säkert 10 sekunder på det...

Och jo det sitter en förbudsskylt C1.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Hamnade bakom en idiot i parkeringshuset i morse som tog ner rampen som genväg för att komma upp en våning , tjänade säkert 10 sekunder på det...

Och jo det sitter en förbudsskylt C1.

Om du hamnade bakom idioten, tog du då inte samma "genväg"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Om du hamnade bakom idioten, tog du då inte samma "genväg"?

Jag bakom = denne framför , nej jag körde rätt väg , förbudskyltar finns av en anledning.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Alltså såg på nyheterna att det ska börjas med nya restriktioner igen. Det här är en sak jag aldrig fattat med det veliga och flata svenska samhället. Majoriteten sköter sig, tar vaccin i det här fallet, sedan finns det en minoritet, som inte tar vaccin i det här fallet, som inte sköter sig. Vad händer? Det daltas med idioterna som inte sköter sig och vi som sköter oss får stå tillbaka. Igen och igen och igen... Sjukt trött på att det alltid ska vara såhär. Kan inte vara så förbannat svårt att lösa just den här problematiken. Se runt om i Europa med vaccintvång t.ex. Samt såklart då utbildning och information för att få virrpannorna att sluta följa obskyra konspirationsteorier på facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Alltså såg på nyheterna att det ska börjas med nya restriktioner igen. Det här är en sak jag aldrig fattat med det veliga och flata svenska samhället. Majoriteten sköter sig, tar vaccin i det här fallet, sedan finns det en minoritet, som inte tar vaccin i det här fallet, som inte sköter sig. Vad händer? Det daltas med idioterna som inte sköter sig och vi som sköter oss får stå tillbaka. Igen och igen och igen... Sjukt trött på att det alltid ska vara såhär. Kan inte vara så förbannat svårt att lösa just den här problematiken. Se runt om i Europa med vaccintvång t.ex. Samt såklart då utbildning och information för att få virrpannorna att sluta följa obskyra konspirationsteorier på facebook.

Att inte ta vaccin är inte detsamma som att "inte sköta sig". Läs på 1177 så ser du att vaccinering är frivilligt. Även i regeringsformen står det att kroppsliga ingrepp inte får påtvingas från det allmänna. Vi ska vara glada att vi har en grundlag som skyddar våra rättigheter.

Har för övrigt tagit bort mitt facebook-konto på grund av censur och mobbning av oliktänkande. Det du kallar "utbildning och information" är ensidig vaccinpropaganda och förbudsivrande och inte någon opartisk information. Fritt tänkande är på väg att förbjudas tyvärr.

Så trött på alla som vill ta bort friheten och som aktivt mobbar de som har andra åsikter än statsmakterna. Det är ett stort hot mot vår demokrati. Allt som inte är i linje med statsmakternas propaganda censureras bort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrM3:

Du har absolut en poäng, men samtidigt är det ju en ny variant nu där vaccinen kanske inte skyddar så bra. Det finns ju också vissa indikationer på att skyddet minskar ganska fort med tiden. Sen har vi ju hela grejen med barn som inte får vaccinera sig (än?), personer som på riktigt inte kan ta vaccinet av medicinska skäl och liknande. Jag hade gärna tagit en tredje spruta men här i alla fall så får man bara det om man är 65 eller äldre. Så det finns ju logik bakom restriktionerna ändå. Mitt jobb vill gärna att folk ska komma tillbaka till kontoret, vilket inte verkar vara helt ovanligt, men nu fick de ändra sig och tillåta mer hemarbete och flexibilitet igen, vilket jag uppskattar och det känns förstås säkrare att inte sitta och flåsa i ett jätterum med femtio andra hela dagen varje dag liksom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Att inte ta vaccin är inte detsamma som att "inte sköta sig". Läs på 1177 så ser du att vaccinering är frivilligt. Även i regeringsformen står det att kroppsliga ingrepp inte får påtvingas från det allmänna. Vi ska vara glada att vi har en grundlag som skyddar våra rättigheter.

Har för övrigt tagit bort mitt facebook-konto på grund av censur och mobbning av oliktänkande. Det du kallar "utbildning och information" är ensidig vaccinpropaganda och förbudsivrande och inte någon opartisk information. Fritt tänkande är på väg att förbjudas tyvärr.

Så trött på alla som vill ta bort friheten och som aktivt mobbar de som har andra åsikter än statsmakterna. Det är ett stort hot mot vår demokrati. Allt som inte är i linje med statsmakternas propaganda censureras bort.

Vetenskapen har tydligen nått så långt att den distanserat sig från vanligt folk som inte längre kan förstå hur ett vaccin och människokroppen fungerar och likställer det med propaganda.

Problemet med fritt tänkande är att det kanske inte är lika "fritt" som det är dumt tänkande i många fall. Det är inte mobbning att kritisera "oliktänkande" dvs antivaxxers. Huruvida vaccin fungerar eller inte är ingen åsikt, det handlar om vetenskap och forskning och fakta. Antivaxxers vänder på statistik, begrepp och ord de inte förstår. "Jag litar på mitt immunförsvar"-människor ska kritiseras för okunskapen, inte hyllas eller försvaras.

"Frihet" kan man definiera i oändlighet. Människan är inte fri, människan kan inte vara fri. Det är därför vi har lagar och regler som inskränker frihet från första början. Jag får inte köra för fort, det är en inskränkning på min frihet. Acceptansen av den begränsade friheten man får genom regler, accepterar man för att det är i slutändan för samhällets bästa.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt tråd.

Själv sitter man här och funderar på om någon beslutsfattande individ har ens tänkt tanken att Sverige inte har några kärnkraftverk kvar alls om mindre än 25 år, och vilken happening det kommer bli när man väl inser det.

Förnyelsebart i all ära, men målet måste väl ändå vara fossilfritt i första hand tills ITER kommer online.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperSverker:

Fantastiskt tråd.

Själv sitter man här och funderar på om någon beslutsfattande individ har ens tänkt tanken att Sverige inte har några kärnkraftverk kvar alls om mindre än 25 år, och vilken happening det kommer bli när man väl inser det.

Förnyelsebart i all ära, men målet måste väl ändå vara fossilfritt i första hand tills ITER kommer online.

Håller med! Våra kära "beslutsfattare" drivs av populism. De partier som för tillfället har makten beskyller gärna andra (speciellt 1 parti) för att va populister, men de tar så många beslut endast baserat på ideologi & hur de vill att saker ska va, inte hur de faktiskt är, vilket jag tycker gör dem till de största populisterna av alla.
Kärnkraft är ingen perfekt lösning, men tills fusion är gångbart så är fission-kärnkraft det enda vettiga alternativet.
Vissa vill bygga miljontals vindkraftsverk vilka ingen kommer ta ansvar för destruktion av när de är för gamla. Ren jävla idioti enligt mig som gnällgubbe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vetenskapen har tydligen nått så långt att den distanserat sig från vanligt folk som inte längre kan förstå hur ett vaccin och människokroppen fungerar och likställer det med propaganda.

Problemet med fritt tänkande är att det kanske inte är lika "fritt" som det är dumt tänkande i många fall. Det är inte mobbning att kritisera "oliktänkande" dvs antivaxxers. Huruvida vaccin fungerar eller inte är ingen åsikt, det handlar om vetenskap och forskning och fakta. Antivaxxers vänder på statistik, begrepp och ord de inte förstår. "Jag litar på mitt immunförsvar"-människor ska kritiseras för okunskapen, inte hyllas eller försvaras.

"Frihet" kan man definiera i oändlighet. Människan är inte fri, människan kan inte vara fri. Det är därför vi har lagar och regler som inskränker frihet från första början. Jag får inte köra för fort, det är en inskränkning på min frihet. Acceptansen av den begränsade friheten man får genom regler, accepterar man för att det är i slutändan för samhällets bästa.

När det gäller lagar och regler har vi vår grundlag. Varför ska inte den respekteras tycker du som är så lagtrogen? Tvångsvaccinering är ett direkt brott mot vår grundlag.

Edit: Inser nu att det inte var du som tyckte vi skulle tvångsvaccineras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Håller med! Våra kära "beslutsfattare" drivs av populism. De partier som för tillfället har makten beskyller gärna andra (speciellt 1 parti) för att va populister, men de tar så många beslut endast baserat på ideologi & hur de vill att saker ska va, inte hur de faktiskt är, vilket jag tycker gör dem till de största populisterna av alla.
Kärnkraft är ingen perfekt lösning, men tills fusion är gångbart så är fission-kärnkraft det enda vettiga alternativet.
Vissa vill bygga miljontals vindkraftsverk vilka ingen kommer ta ansvar för destruktion av när de är för gamla. Ren jävla idioti enligt mig som gnällgubbe!

"Saknar" (som 90-talist är det väl längesedan även för mig) när man tog beslut över partigränserna för det var rätt sak att göra, istället för att gnälla över vem som pratar med vem och "Jag tänker inte leka med Bosse, för han har fel färg på kläderna" trots att man egentligen tycker om samma leksaker.

En konkret energipolitik som sträcker sig längre än 4 år är nog för mycket begärt i dagens polariserade värld, där bara akten av att prata med fel person gör dig utfryst

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Trött på barn och ungdomar som ska gå in med deras nya högteknologiska elsparkcyklar till affären och köra runt, borde fan vara förbjudet. Parkera ute liksom man gör med sin cykel.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SuperSverker:

En konkret energipolitik som sträcker sig längre än 4 år är nog för mycket begärt i dagens polariserade värld, där bara akten av att prata med fel person gör dig utfryst

Problemet är väl att man är fullt medveten om att oavsett vilka beslut du tar och vilket budget du får igenom, så kommer nästa regering riva upp hela skiten mest på pin kiv (och det gäller åt båda håll).

Frågan är vems fel det är? Politikerna, som vägrar göra vad som är bäst, eller väljarna som inte har huvud att begripa att politik är ett "long game"?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Sätter du dig i en bil nykter och kör en sträcka utsätter du dig själv och andra för en liten risk. Även om du är vaccinerad finns en liten risk att du blir sjuk och sprider det till andra, och det finns givetvis även en risk att du sprider det indirekt utan att insjukna själv.

Dricker du alkohol innan du sätter dig i en bil ökar du risken att skada dig själv eller någon annan rejält. Om du väljer att inte vaccinera dig ökar du risken att insjukna rejält, och därmed även risken till direkt spridning till andra, som i sin tur sedan kan sprida det indirekt till ännu fler.

Anser du att man är skötsam om man kör full? Borde "min kropp, mitt beslut" även appliceras på hurvida vad man får dricka innan man sätter sig bakom ratten?

Personligen tycker jag inte vaccintvång är ett större hot mot våra rättigheter eller vår demokrati, än vad våra lagar mot rattfylleri är. Visst du får dricka utan att köra bil, fine, om du inte vill vaccinerar dig kan du slippa, men då får du rimligen också sluta vistas bland andra.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Problemet är väl att man är fullt medveten om att oavsett vilka beslut du tar och vilket budget du får igenom, så kommer nästa regering riva upp hela skiten mest på pin kiv (och det gäller åt båda håll).

Just därför blocköverskridande (Hette det då iaf, vetefan vad det blir nu) överenskommelser är fundamentalt för ex. försvars eller energipolitik - Du hinner inte göra något på 4 år och måste ha stöd från majoriteten av partierna så dem besluten som tas efterlevs även nästa regering, oavsett färg.

Skrivet av Shudnawz:

Frågan är vems fel det är? Politikerna, som vägrar göra vad som är bäst, eller väljarna som inte har huvud att begripa att politik är ett "long game"?

Klart det är väljarnas fel. Varje demokrati i historien som levt tillräckligt länge har gått åt helvete på grund av väljarena, för det är i slutändan ändå väljarna som har makten att göra något åt det.
Den dagen det blir upp till politikerna så är det inte längre en demokrati (Förskönat synsätt, visst, men se bara på hur fort MP föll när folk förstod hur långt ifrån verkligheten dem faktiskt låg, och hur många MP väljare C plockade när man insåg att deras miljöpolitik faktiskt hade verklighetsförankring)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperSverker:

"Saknar" (som 90-talist är det väl längesedan även för mig) när man tog beslut över partigränserna för det var rätt sak att göra, istället för att gnälla över vem som pratar med vem och "Jag tänker inte leka med Bosse, för han har fel färg på kläderna" trots att man egentligen tycker om samma leksaker.

Jepp! Gnabb emellan till trots så tycker svenska politiker väldigt lika i väldigt många frågor. S vill gärna framställa det som att de är helt olika t.ex. SD, men de tycker väldigt lika i nästan alla frågor och ganska lika i migrationsfrågan.
Borde inte va något problem att samarbeta om en så viktig sak som hur Sverige ska säkra sin elproduktion!

Permalänk
Medlem

Många intressanta ämnen igång.
Politik. Det var längesen riksdagen ägnade sig åt politik. Nu handlar alt om att inte vilja samarbeta med andra partier. I början var det SD. Men val efter val så tröttnade folket på särbehandlingen och gav fler röster till SD. Styrande partier kunde ju tagit tag i frågorna som bevisligen en stor del av svenska folket ansåg viktiga.
Nu sitter dom där, med en sd-budget.

Angående vaccin? Har ni inte märkt jämfört med förra året att nu är folk förkylda och snoriga på sina arbetsplatser? Vinterkräksjukan kommer igen, den var helt utraderad förra året. Folk slarvar helt enkelt. FHM gjorde fel som gick ut och lyfte alla restriktioner, när det nu var. Jag har fortsatt och levt som om det vore pandemitider. Vilket det fortfarande är. Men alla som är vaccinerade tror att det är över och skiter i restriktioner. Det ser man dagligen. Skriftliga uppmaningar ignoreras och muntliga tillsägelser besvaras med "det är lugnt, vi är vaccinerade".
Det. Är. Inte. Så. Det. Funkar....

Permalänk
Medlem

Fyller tyvär 30 väldigt oframgångsrika år om några dagar, så nog är jag eligable att få posta i denna tråden?

Utan att ha läst igenom alla 120 sidor...

Vad o-kul att micropartiet MP (I spetsen av sina hangarounds) fick ta energi och drivmedel ifrån folket av idags vardag. Vårt lilla svinkalla, j*vla, land i norr har inte så mycket annat att hänga upp vårt progressiva samhälle på.

I min åsikt.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Problemet med dagens samhälle som jag ser det är att alla är väldigt intresserade av att skydda sina rättigheter. Ja det är såklart viktigt. Problemet är bara det att det talas väldigt lite om att vi faktiskt också har skyldigheter. Ta det här med samhällsansvar t.ex. och att vi ska framför allt minska belastningen på vården och dess personal. En annan lösning på problemet kan såklart vara att helt enkelt neka ovaccinerade vård. Vill man inte ta något vaccin får man ta konsekvenserna av det med.

Permalänk
Medlem

Stövlar med korta skaft suger - de är otroliga snösamlare. Och många av dem som har snörning har någon sorts damask som när man knyter till den om benet hasar den ner och fungerar snarare som en tratt än som ett skydd.

Någon måste haft otur när de tänkte.

Mer specifikt denna modell:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Problemet med dagens samhälle som jag ser det är att alla är väldigt intresserade av att skydda sina rättigheter. Ja det är såklart viktigt. Problemet är bara det att det talas väldigt lite om att vi faktiskt också har skyldigheter. Ta det här med samhällsansvar t.ex. och att vi ska framför allt minska belastningen på vården och dess personal. En annan lösning på problemet kan såklart vara att helt enkelt neka ovaccinerade vård. Vill man inte ta något vaccin får man ta konsekvenserna av det med.

aah, helt enig.
Greta-Gösta som inte är säker i trafiken och orsakar och skadas i en trafikolycka, ingen sjukvård.
Folk som dricker alkohol och skadar sig, ingen sjukvård.
De som idrottar och skadar sig, ingen sjukvård.
För att inte tala om rökare och övervikt

Känns som vi är långt från trådämnet och bör släppa detta med vaccinering, dess vara eller icke-vara och huruvida det är ett effektivt skydd.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

När det gäller lagar och regler har vi vår grundlag. Varför ska inte den respekteras tycker du som är så lagtrogen? Tvångsvaccinering är ett direkt brott mot vår grundlag.

Edit: Inser nu att det inte var du som tyckte vi skulle tvångsvaccineras.

En ickefråga oavsett eftersom tvångsvaccinering inte existerar i Sverige.

Väljer man att inte vaccinera sig ska man givetvis ha restriktioner dock, deras val att inte vaccinera sig begränsar i längden andras frihet och det är kort och gott inte moraliskt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

En ickefråga oavsett eftersom tvångsvaccinering inte existerar i Sverige.

Väljer man att inte vaccinera sig ska man givetvis ha restriktioner dock, deras val att inte vaccinera sig begränsar i längden andras frihet och det är kort och gott inte moraliskt rätt.

Nej det var någon annan tidigare i tråden som ville ha tvångsvaccinering. Det är politikerna som begränsar vår frihet, ingen annan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Nej det var någon annan tidigare i tråden som ville ha tvångsvaccinering. Det är politikerna som begränsar vår frihet, ingen annan.

Ja om befolkningen inte klarar av att göra det som krävs självmant måste givetvis ledningen (politiken) agera. Det gör de rätt i. Om den här pandemin inte är över inom 1-2 år så går jag över till tvångsvaccineringssidan med glädje. Folket kan få en ärlig chans att göra rätt för sig först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja om befolkningen inte klarar av att göra det som krävs självmant måste givetvis ledningen (politiken) agera. Det gör de rätt i. Om den här pandemin inte är över inom 1-2 år så går jag över till tvångsvaccineringssidan med glädje. Folket kan få en ärlig chans att göra rätt för sig först.

De måste inte alls. Ingen har tvingat politikerna att begränsa vår frihet. Pandemin går över ändå.