Quiz: Gissa spelmusiken – Kazoo Edition

Permalänk
Medlem

haha oväntat att höra gourmet race och bloody tears på kazoo men verkar bara stärka min teori att vissa gamla kult tracks är sjukt bra oavsett instrument. finns cv3 flashback och double dragon intro theme på kazoo också möjligtvis?

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk

0/10p All time low för mig

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Instämmer med @landmarks att det blir svårt att toppa denna quizen @JonasT.
Inte visste jag att jag saknade Kazoo så här mycket i mitt liv.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Haha, det var inte helt lätt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Albumet loopas om dagarna. No joke.

Ni måste ju dela med er av en länk till spotify/youtube eller var man nu hittar det!

Edit, okej jag kanske ska läsa artikeln också och inte bara göra quizet, shame on me

https://open.spotify.com/album/1ypFkN23hWZ6FZjClmbxKA?si=zDIq...

Permalänk
Medlem

Underbart rolig quiz! Mer sånt

Missade Sonic låten konstigt nog..

Permalänk

Första gången jag fått 10 av 10 utan att gissa, äntligen min typ av frågor hah.

Permalänk
Medlem

Hur får man någonting produktivt gjort till tonerna av Tsugo G? 😅

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av muddiz:

Hur får man någonting produktivt gjort till tonerna av Tsugo G? 😅

För somliga av oss på kontoret är hans musik bara white noise numera. Alla delar dock inte den åsikten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

4/10. Var bara säker på en enda fråga. Haha

Permalänk
Medlem

Stolt!

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Mitt resultat: 5/10.

5/10.

Ja men OKEJ, man har sin spelgenre och håller sig till den Vad är ens Final Fantasy liksom?;)

Jag kände igen den från Super Mario RPG. Så gissade att den i så fall borde vara från Final Fantasy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här har vi ett Quiz som jag står över. Kanske om det hade varit uteslutande gamla Amigaspel och arkadspel från 80- och 90-talet hade jag haft en chans.

Permalänk
Medlem

Första gången jag haft alla rätt tror jag. Men så är jag ju i mitt eget musicerande tungt influrad av musik från spelvärlden. Bra arr förresten. Vem står bakom detta måntro?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

Klart bättre än väntat. Var typ en som jag var rätt säker på, några halv-kvalificerade gissningar, resten tur.
Att jag enbart spelat på PC hela livet gjorde det väl inte lättare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Missade frågan om racing-spelen vilket var lite synd, och sen var det några jag lyckades ta med hjälp av uteslutningsmetoder. Kul quizz iallafall Dock kom kollegan in och jag var tvungen att hitta ett par hörlurar för att slutföra det, vilket avspeglar i tiden. Tror inte det är så populärt att ha Kazoo-ljud i högtalarna då!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Chris_Kadaver:

Mitt resultat: 10/10.

Första gången jag haft alla rätt tror jag. Men så är jag ju i mitt eget musicerande tungt influrad av musik från spelvärlden. Bra arr förresten. Vem står bakom detta måntro?

Det står i artikeln med länk till albumet på Spotify (Tsuko G - Kazoo'd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det står i artikeln med länk till albumet på Spotify (Tsuko G - Kazoo'd).

Hah tack! Det var visst jag som var lite för ivrig att utmana kunskaperna att jag inte hann läsa mycket mer än "starta..."

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En hel del alternativ jag gissade på för jag hade inte spelat något av alternativen. får vara nöjd med 7/10

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Kul Quiz!! mer av dette

Permalänk
Medlem

Skituselt, men inte pga Kazoo utan att jag helt enkelt aldrig spelat 95% av spelen och aldrig hört låtarna.

Alla spel på konsol går ju bort per default.

Tillägg: mungiga är faktiskt mer min grej, jag har åtminstone en.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första gången full pott

Permalänk
Medlem

7/10 korrekta svar

Tsuko G, är det du?

Snittresultatet bland alla deltagare är 6,21/10. Du klarade quizet på 3 minuter 27 sekunder.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ozzed:

7/10 korrekta svar

Tsuko G, är det du?

Snittresultatet bland alla deltagare är 6,21/10. Du klarade quizet på 3 minuter 27 sekunder.

Vem vet! Kanske finner du svaret i artikeln?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Roligaste quizzen i mitt tycke haha!

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Började med ett slarvfel på första frågan. Hade inte ett enda rätt som jag inte visste eller kunde utesluta till. Spelmusik är min genre iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |