Permalänk
Medlem

Far Cry 6

Tjabba!
Riktigt sugen på att testa detta spel då jag spelat alla andra sedan FC3. Men min dator är från stenåldern och enligt systemrequirementslab.com så pallar den inte trycket denna gång. Iofs sa samma sida att FC5 var på gränsen till ospelbart och det rullade på med bravur (dock med low/medium grafikmässigt).
Såg även att spelet finns ute till rabatterat pris på EPIC Store.

CPU: i5 2500k 3,3 Ghz stock
GPU: AMD Radeon R9 200 Series, osäker hur man kollar mer exakt.. 1000 år sedan jag använde en dator haha
RAM: 8 gig
Kör med Win7, vägrar uppdatera om det nu inte är ett krav från spelet..
Vad tror ni, värt lägga 390 kr på detta eller är det likvärdigt med att kasta pengarna i sjön?

edit: såg nu att hela min dator står som signatur

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror att det är på gränsen till pengarna i sjön. Ditt grafikkort har 3GB minne så det kommer bli ganska ryckigt.

Någon på internet drog igång FC6 på ett 7970 som är i princip samma som ditt 280X:

TL;DW: 74 avg, 28 min, i 720p. Om du ändå är van vid dålig prestanda kanske inte dessa FPS-drops är jobbiga för dig.

Men spelet startar iaf

EDIT: PÅ WINDOWS 10, W7 stöds inte
Men herregud, det är ju bara att uppgradera, windows 7 är 12 år gammalt nu.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle nog personligen testat en månad Ubisoft+ för 150:- så har du inte förlorat så mycket om det inte skulle fungera. Kan även hända att du måste uppdatera till Windows 10 då detta står som systemkrav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror att det är på gränsen till pengarna i sjön. Ditt grafikkort har 3GB minne så det kommer bli ganska ryckigt.

Någon på internet drog igång FC6 på ett 7970 som är i princip samma som ditt 280X:
https://www.youtube.com/watch?v=t5PgR6v-ECY

TL;DW: 74 avg, 28 min, i 720p. Om du ändå är van vid dålig prestanda kanske inte dessa FPS-drops är jobbiga för dig.

Men spelet startar iaf

EDIT: PÅ WINDOWS 10, W7 stöds inte
Men herregud, det är ju bara att uppgradera, windows 7 är 12 år gammalt nu.

Skrivet av meanh:

Skulle nog personligen testat en månad Ubisoft+ för 150:- så har du inte förlorat så mycket om det inte skulle fungera. Kan även hända att du måste uppdatera till Windows 10 då detta står som systemkrav.

Varför jag inte uppgraderat OS är dels för att det är dyrt, men även sjukt fult UI då det begav sig... kanske ser bättre ut nu?
Dock såg jag att det kostar 1400 så får helt enkelt skippa spelandet 😅

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arvidh:

Varför jag inte uppgraderat OS är dels för att det är dyrt, men även sjukt fult UI då det begav sig... kanske ser bättre ut nu?

Du får en licens för isch 100 kr om du letar på rätt ställe.

https://www.gamekeys.se/

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Kostar inget att uppgradera till Win10. Bara att ladda hem här och installera:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Skulle dock inte köpt spelet men den hårdvaran så länge du inte hittar det till bra pris.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arvidh:

PC gaming är ett område där det faktiskt kostar lite. Har man inte råd eller vill lägga ut pengarna så kommer det en punkt där hårdvaran man sitter med inte klarar av det längre eller har förlorat stöd då det är så gammalt. Konsoll kanske? Engångsköp per generation för att hålla sig uppdaterad, sedan bara dom enskilda spelen man är intresserad av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du får en licens för isch 100 kr om du letar på rätt ställe.

https://www.gamekeys.se/

Skrivet av johanruda:

Kostar inget att uppgradera till Win10. Bara att ladda hem här och installera:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Skulle dock inte köpt spelet men den hårdvaran så länge du inte hittar det till bra pris.

Skrivet av anon297462:

PC gaming är ett område där det faktiskt kostar lite. Har man inte råd eller vill lägga ut pengarna så kommer det en punkt där hårdvaran man sitter med inte klarar av det längre eller har förlorat stöd då det är så gammalt. Konsoll kanske? Engångsköp per generation för att hålla sig uppdaterad, sedan bara dom enskilda spelen man är intresserad av

Tack, skall kollas upp!
Intresserad av gaming men behövs inte high-end prylar

Visa signatur

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2