Fortniteanvändare på flera olika konsoller/PC?

Permalänk

Fortniteanvändare på flera olika konsoller/PC?

Mina barn spelar fortnite på PC respektive PS4. Funderar på att köpa ett Nintendo switch för att kunna ta med till mormor & morfar, fjällen osv. Kan dom då spela med sina användare/inlogg som dom har på PC/PS4 på Nintendot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaadicken:

Mina barn spelar fortnite på PC respektive PS4. Funderar på att köpa ett Nintendo switch för att kunna ta med till mormor & morfar, fjällen osv. Kan dom då spela med sina användare/inlogg som dom har på PC/PS4 på Nintendot?

Så länge det är samma Epic konto inloggat så är det samma, kanske måste koppla Nintendo kontor inte full koll på switch
Edit: Kom på att switch kanske kör mobile versionen så isf går det inte är spela ihop tror jag

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Så länge det är samma Epic konto inloggat så är det samma, kanske måste koppla Nintendo kontor inte full koll på switch
Edit: Kom på att switch kanske kör mobile versionen så isf går det inte är spela ihop tror jag

Fortnite har crossplay mellan alla plattformar så vitt jag förstår det.

Permalänk
Medlem

Funkade bra att spela med min kusin på PC när jag spelade från en Switch för 2 år sen vad jag minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Fortnite har crossplay mellan alla plattformar så vitt jag förstår det.

Ah ja då borde det ju bara vara logga in på samma Epic konto 🙂

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood