Hmm funderade också på att boka ett. Betalar man konsolen när man bokar eller när man hämtar? Funderar på om man skulle bokat på Elgiganten och MM. Kjell kanske går också?
För er som beställde från Amazon igår med leverans idag så har man börjat skicka ut paketen nu.
Osäker på om det här gäller endast Prime-medlemmar dock.
Jag fick bekräftelse kl 10.10. Alltså 1 minut innan dig och har heller inte fått något mejl om att det har skickats.
Kan det vara någon bugg som gjorde att man kunde beställa PS5 långt efter men i själva verket va varan slut?
Det värsta är att jag avbeställde min bokning på Webbhallen kort efter.
Jag fick bekräftelse kl 10.10. Alltså 1 minut innan dig och har heller inte fått något mejl om att det har skickats.
Kan det vara någon bugg som gjorde att man kunde beställa PS5 långt efter men i själva verket va varan slut?
Jag har för mig att man kunde beställa via länken tills 11.20ish. I alla fall till en stund efter kl 11 och förhoppningsvis ska det inte ta 1 timma för att uppmärksamma en sådan bugg. Någon annan skrev att paket via Postnord skickas senare på dagen än via bud så vi får hålla tummarna att så är fallet.
Förstår inte hur folk som vill ha en konsol kan stå utan. Jag har haft säkert 15 chanser att köpa en. Amazon, Netonnet, Webhallen osv osv. Släpps ju konsoler typ varje dag i diverse butiker.
Antagligen är det bara belastningen mycket på dem för tillfället, då jag också bara fått orderbekräftelse. Men återstår och se vad som händer imorgon antar jag!
Kan vi släppa diskussionen om skalpers och att efterfrågan vida överstiger antalet konsoler på marknaden? Skalpers kommer fortsätta vara skalpers och Sony har själva flaggat för att det är ont om konsoler även nästa år. Tråden handlar om att hjälpa folk få tag på sina konsoler.
Gällande NetOnNet, de gånger jag har beställt från dem så har de flera olika släpptider för sina leveranser. För er som beställde idag så kan ni nog vara lugna om ni fortfarande ser konsolen i er orderhistorik. NetOnNet går manuellt genom alla orders och ser till att man inte har flera PS5 beställningar på samma konto. Så har ni kvar era, så kommer ni få era konsoler, och troligast är att det skickas i natt/tidigt imorgon bitti så ni har det på torsdag/fredag beroende på var i landet ni bor.
Jag beställde runt kl 10 imorse. Jag hade bråttom att få igenom beställningen så beställde inga spel till. Jag la en annan beställning hos Nettonet för 2 spel runt kl 15. Konsolen valde jag leverans av Best och leverans ska ske imorgon mellan 17-22. För spelen valde jag Instabox med leverans också imorgon. Jag fick c:a en timme sen notis om att spelen har skickats men inget ännu gällande konsolen. På mina sidor är statusen för spelen nu "Skickad" och statusen för PS5 står fortfarande som "Mottagen". Så vi får hoppas att de jobbar för fullt och inte hunnit skicka iväg konsolerna ännu men att leverans av maskinerna kan ske som utlovat när man la beställningen.
Edit 23:00: Nu kom ett mail om att även maskinen skickats!
Dyker förhoppningsvis upp i din inkorg när som! Ifall du har en profil hos Netonnet kan du ta en titt ifall statusen för ordern står som skickad. Kollinumret jag fick är inte giltigt ännu, men gissar på att det kan ta lite tid.
La beställningen igår kl 09:50 på Netonnet och fick orderbekräftelse direkt efter och såg nu kl 22:57 att min beställning har skickats. Valde Best hemleverans.
Vill tacka alla som har hjälpt till och tipsat om ps5an! Har efter cirka 2 månader ish intensivt sökande lyckats få tag på en. Har både följt här och på FZ men nu är jakten äntligen över.
Till er alla som inte fått tag på en ännu hang in there!
Jag önskar er alla en God Jul och som avslutande ord vill jag bara säga
Jag fick min orderbekräftelse strax innan 10:00 men har inte fått något mail om att PS5an har skickats. Kanske tar längre tid för oss som valt hemleverans via postnord? Flera som fått bekräftelse att beställningen har skickats har valt Best verkar det som.