FRÅGA: Vilket VoIP använder ni?

Permalänk
Medlem

FRÅGA: Vilket VoIP använder ni?

Hej,

Då jag nyligen kommit tillbaka till PC-spelande efter ett längre uppehåll så har jag inte full koll på vilket VoIP som är att föredra.

Vilket använder du? Motivera gärna varför samt vilka för och nackdelar det finns med olika VoIP.

Mvh
pavl1sh

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Använder Discord uteslutande just nu, bra ljud och kan användas på olika sätt.

Visa signatur

Cpu : Amd 9800x3d, Moderkort: X870, Socket-AM5, Grafikkort: Geforce RTX 4080 super, Minne: Beast DDR5 6000MHz 64GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem

Jag använder Mumble nu för tiden, även om den servern står tom då alla är på Discord. Telegram används dock som mest för min del, och jag har fått in 4 personer från Discord till Telegram. Men personligen vill jag hellre använda Mumble som VoIP när man ska spela och det var därför som jag valde Mumble i omröstningen

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.