Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

Tråden fick mig att inse att de nog inte blir något i år

Senaste åren har vi annars fått välja själv från någon hemsida som sysslar med presenter/klappar för anställda, senaste jag tog var en Orreforsskål.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

En arbetsdag att använda till reflektion. Jag tolkar det som att man får vara ledig

Permalänk
Medlem

1000kr presentkort på diverse butiker, valde att lösa ut det på Amazon + ett julbord.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Arbetsgivaren skänkte i år pengar till SOS barnbyar och Majblomman som julklapp till de anställda. Så är det gjort i många år. Förra året så skänktes julbord till behövande.

Permalänk
Medlem

Fick ett gåvokort från "morot.co" där man får välja själv lite. Verkar vara val runt 500 kr. Själv valde jag 4 st biobiljetter, där en användes igår för att se Spiderman

Permalänk
Medlem

Fick ett "julbord" som istället var 7-rätters med vinpaket på schysst italiensk restaurang. Fick även en vinter/funktionsjacka från Helly Hansen. Verkar vara en bättre modell som jag dock inte hunnit testa/undersöka ordentligt sen jag fick den igår.

Helt klart nöjd.

Permalänk
Medlem

1 miljon kr i donation till bättre behövande organisationer.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Lego Master

Upplevelsepresentkort på 400kr tror jag det var. Tänkte ta ut det i form av en skyttesession. Längesen man fick sniffa krutrök.
Utlovad julfest, men den blev uppskjuten till våren med hänvisning till restriktioner och smittspridning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Fick en sjyst EKA Swedblade G4 Orange jaktkniv med buköppnare samt lite annat smått och gott i jaktväg. Bara jobbat här sedan September och VDn vet redan vad jag gillar, ser ljust ut!

Permalänk
Medlem

Två varor från supekort.se. Var lite sen med att välja så var inte mycket roligt kvar. Blev två ficklampor för dom jag har är alltid borta när jag ska ha dom så nu är väl kanske chansen större att man hittar en.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

2000 kr på superpresentkort.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Presentkort på 350kr.

Samt en "Pinn" och "personligt" brev från högstahönset där han tackade för dom 20 åren man har varit en del av företaget....

Permalänk
Medlem

500kr presentkort på utvalda lokala butiker och valfritt restaurangbesök för 450kr

Visa signatur

I7 8700 Gtx 1080 8gb 16gb ddr4

Permalänk
Medlem

Vi fick indragen sommartid, sänkt timbank och allmän förnedring.

Permalänk
Medlem

Vi valde att ställa in julbordet i år pga av den ökade smittspridningen och drog även in julklappen (brukar normalt vara typ delicard välj pryl etc), samtliga anställda fick istället en julbonus på 40 000 sek före skatt.

De har gått bra för företaget i år och folk har fått jobba extremt mycket så det kändes bra att alla anställda fick ta en del av kakan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Arbetsgivaren skänkte i år pengar till SOS barnbyar och Majblomman som julklapp till de anställda. Så är det gjort i många år. Förra året så skänktes julbord till behövande.

Det är inte en julklapp till de anställda, det är istället för att ge en julklapp till de anställda.

"Min julklapp till dig är att jag har gett något till någon annan"

Permalänk
Medlem

Bolaget ägs av ett annat företag i Europa som verkar tycka att allt ska vara som i deras land. Vi brukar få skäll om vi går med vinst om den inte är tillräckligt hög. Har ännu inte hört något om någon julklapp...

Permalänk
Musikälskare

Har inte fått något än men har det så bra ändå på min arbetsplats så det spelar mindre roll imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Skänktes bort till Afrika eller liknande. Annars fick vi detta året en extra dag (12h) i ledighet pga Corona, dock ingen julklapp men ändå.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Blev en filt för all flit.

Permalänk
Medlem

Jobbar för statlig myndighet som anser att det är slöseri med allmänna medel att ge oss julklappar. Sambon som jobbar för regionen har fått pandemipresenter, sommarpresent och julklapp.

Tycker egentligen också att det är lite slöseri med resurser, men blir ju samtidigt lite småputt.

Permalänk
Medlem

Fick en halv månadslön i bonus, samt en middag på valfri restaurang med tillhörande utekväll för mig och sambon.

Av kunder så ha jag fått:

- En fruktansvärt ful, men enorm julblomma.
- Något presentkort på 1000kr där det faktiskt fanns ganska fina saker
- Pepparkakor, varje kaka individuellt märkt med kundens logga
- Vattenflaskor
- Sprit

Permalänk
Medlem

Vi får en kod att gå in och välja något på getmygift.se. Filtar, pasta-set och karaffer, mestadels sånt som man verkligen inte behöver men något brukar alltid gå att hitta.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Tygpåse + middag.
Ingen "officiell julklapp" dåndet slutade kallas för julklapp för ganska länge sen, men man kan väll räkna det som det.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

20 påsar chips?

Inte direkt så sugen på mycket salt, fett och kolhydrater. Men det blir potatis och lax i alla fall till julbordet

Edit: Skippar hellre julbordet på jobbet. Ser de där typerna ändå varje dag

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

450kr presentkort för en hotellkedja samt choklad.
Blir nog brunch för pengarna när det blir sommar.

Permalänk
Medlem

Weland-koncernen gav en Skeppshult cykel till varje anställd. Totalt 1300 cyklar. Väldigt bra julklapp enligt mig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jobbar för statlig myndighet som anser att det är slöseri med allmänna medel att ge oss julklappar. Sambon som jobbar för regionen har fått pandemipresenter, sommarpresent och julklapp.

Tycker egentligen också att det är lite slöseri med resurser, men blir ju samtidigt lite småputt.

Att du känner så visar att det inte är slöseri på resurser, människan är den viktigaste resursen osv osv

Fick sj en rätt saftig julbonus som går till en ny säng, samt ett presentkort på 1000kr som går till en massa lokala butiker

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Som skattebetalare anser jag att det gärna får slösas på julklapp/julbord till de anställda, vill man spara (och det borde man vilja inom det offentliga) så finns det mycket större saker som vi kan spara in på. God Jul!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Inget alls. Vi skänkte våra julklappspengar till välgörenhet istället, vilket jag tycker är bra.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata