Kombinerad handvärmare och massagedyna ska lindra spelarhänder

Permalänk
Medlem

Förutom tidigare år så började jag spela RainbowSix -98 online och inte fan har jag blivit skadad med alla dessa timmar. Rent trams att folk skadar sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ser inte att det skulle vara mer korkat än en fot- eller ryggmassage. Men antar att det bara är att gå annorlunda eller sträcka ryggen i en annan vinkel när man gör tunga lyft också

Dom upplevs "korkade" tills man provar dom.. Särskilt om man har skador/jobbar hårt med vissa delar utav kroppen.
Fotmassagapparat efter ett 12h pass i kängor med mycket gång/spring och nästan obefintligt med raster är magiskt.
Samma sak kan jag tänka mig med händer/fingrar särskilt inom industri och montering.

Jobbade ca 6månader inom en industri med montering, och kan säga att skulle den ha varit till salu då, så hade jag slagit till på den direkt! Så otroligt många inom den sektorn som har förslitningsskador och stelhet pga. arbetet.

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Förutom tidigare år så började jag spela RainbowSix -98 online och inte fan har jag blivit skadad med alla dessa timmar. Rent trams att folk skadar sig.

Jobbar du möjligtvis på Försäkringskassan med utvärdering av människors förmåga att jobba?

Permalänk
Medlem

För att rehabilitera riktiga skador....kanske. Men jag tror det finns mångt bättre alternativ för det ändamålet än denna grunkan.

Som lindring för veklingar med underutvecklade muskler, nejnej. Dem är mer hjälpta av en gripper i så fall.

Man behöver inte såna här produkter bara för att man jobbat hårt med kroppen. Visst kan det vara härligt att någon knådar fötterna eller så efter en hård dag men inte det minsta nödvändigt.
Människan är gjord för att röra på sig och jag tror att det absolut bästa sättet att motverka skador som tex handont vid kontorsarbete är att aktivera kroppen. Inga små elmanicker eller annat mek, bara klassisk träning.

Såna här prylar skulle jag säga är samma sak som alla "specialmetod-kokböcker" är. En lögn om en gyllene väg att nå ett mål utan ansträngning. ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Runqen:

För att rehabilitera riktiga skador....kanske. Men jag tror det finns mångt bättre alternativ för det ändamålet än denna grunkan.

Som lindring för veklingar med underutvecklade muskler, nejnej. Dem är mer hjälpta av en gripper i så fall.

Man behöver inte såna här produkter bara för att man jobbat hårt med kroppen. Visst kan det vara härligt att någon knådar fötterna eller så efter en hård dag men inte det minsta nödvändigt.
Människan är gjord för att röra på sig och jag tror att det absolut bästa sättet att motverka skador som tex handont vid kontorsarbete är att aktivera kroppen. Inga små elmanicker eller annat mek, bara klassisk träning.

Såna här prylar skulle jag säga är samma sak som alla "specialmetod-kokböcker" är. En lögn om en gyllene väg att nå ett mål utan ansträngning. ^^

Behöver inte ha med underutvecklade muskler att göra. Massage kan lindra all möjlig smärta. Allt från neurogen smärta till växtvärk. Det utsöndrar endorfiner och oxtytocin. Sen har du absolut rätt i att röra sig och aktivitet är viktigt för att förhindra smärta.

Nu beror det ju på vad det är för smärta och vad det är för skada som orsakar den men en gripper kan ge motsatt effekt.

Sen om den här grunkan fungerar kan man ju fundera över, men massage och värme är inte direkt något nytt inom vård och smärtlindring.

Skrivet av Valonen:

Förutom tidigare år så började jag cykla -98 och inte fan har jag blivit skadad med alla dessa timmar på cykeln. Rent trams att folk skadar sig.

Permalänk
Avstängd

Jösses vetenskap.

Professionella e-sportare bör gymma och motionera på riktigt regelbundet så slipper de sådana här problem. Främst kondition håller även hjärnan ung vilket kan vara fördelaktigt såsom reaktionstider och snabba fattade beslut (källa: Hjärnstark).

Jag är förbluffad över att e-sportsvärlden har i princip världens sämsta koll på hälsa. Kanske stämmer då att "sport" är då e-sport inte.

Snacka om att försöka lindra symtom istället för orsaken.

/ färdigpontifikerat.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Jösses vetenskap.

Professionella e-sportare bör gymma och motionera på riktigt regelbundet så slipper de sådana här problem. Främst kondition håller även hjärnan ung vilket kan vara fördelaktigt såsom reaktionstider och snabba fattade beslut (källa: Hjärnstark).

Jag är förbluffad över att e-sportsvärlden har i princip världens sämsta koll på hälsa. Kanske stämmer då att "sport" är då e-sport inte.

/ färdigpontifikerat.

Man kan försöka förebygga skador allt man vill, men i slutändan är det som ett vaccin. Det minskar risken för skada men det eliminerar inte risken helt. Det blir rätt skapligt fel att påstå att träning och motion per automatik leder till att man är skadefri.

Det är inget fel med att lindra symptom. Det gör man med allt möjligt medans kroppen läker sig själv från diverse sjukdomar och åkommor.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AplAy:

Jösses vetenskap.

/ färdigpontifikerat.

Tror du har missuppfattat esport ganska grovt. Alla seriösa organisationer har väldigt bra koll på hälsa.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Tror du har missuppfattat esport ganska grovt. Alla seriösa organisationer har väldigt bra koll på hälsa.

Varför dyker det då upp produkter såsom denna och även "gamingstrumpor"?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Man kan försöka förebygga skador allt man vill, men i slutändan är det som ett vaccin. Det minskar risken för skada men det eliminerar inte risken helt. Det blir rätt skapligt fel att påstå att träning och motion per automatik leder till att man är skadefri.

Det är inget fel med att lindra symptom. Det gör man med allt möjligt medans kroppen läker sig själv från diverse sjukdomar och åkommor.

Jämförelsen stämmer inte eftersom du kan få förvarningar av din kropp att du är på väg att skada dig om du fortsätter (och därmed förebygga detta i god tid innan). Du får ingen "förvarning" om att "vaccinet inte kommer att hjälpa just dig". Det är helt och hållet statistiskt etablerat sedan tidigare via vetenskapliga kliniska studier.

/ Pontifikeraren.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AplAy:

För att lura pengar av de som är vanliga spelare, ungefär som att kränga tröjor till fotbollstokar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Jämförelsen stämmer inte eftersom du kan få förvarningar av din kropp att du är på väg att skada dig om du fortsätter (och därmed förebygga detta i god tid innan). Du får ingen "förvarning" om att "vaccinet inte kommer att hjälpa just dig". Det är helt och hållet statistiskt etablerat sedan tidigare via vetenskapliga kliniska studier.

/ Pontifikeraren.

Nej, en rak jämförelse går inte. Det var mer en liknelse. Poängen är simpel och jag tror faktiskt att du förstår den även om du försöker snacka bort den.

Vi kan ta det kort och gott. Motion och träning är ingen garanti att slippa problem, som du påstod. Det minskar bara risken.

Permalänk
Medlem

Är det v2 av nedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Förutom tidigare år så började jag cykla -98 och inte fan har jag blivit skadad med alla dessa timmar på cykeln. Rent trams att folk skadar sig.

Du har ju inte skadat dina fingrar heller genom att skriva strunt genom åren, så det finns alltid undantag från en regel.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valonen:

Du har ju inte skadat dina fingrar heller genom att skriva strunt genom åren, så det finns alltid undantag från en regel.

Respekt ändå att ha mod att påstå att det är jag som skrivit strunt efter att själv ha kläckt ur sig att en viss typ av skador inte finns eftersom du själv inte blivit drabbad.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AplAy:

För att de fyller en funktion ingen annan gjort en pryl för än. Just nu är det någon slags påsar med vad jag antar är uppvärmt innehåll spelarna knådar på innan och mellan matcher för hålla igång cirkulation och värme i fingrarna. Tvekar inte en sekund på att prylar som denna kommer fylla det syftet.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hmm kanske skulle vara någon för mina sönderslagna händer, dom låser sig duktigt efter någon timmes spelade.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Respekt ändå att ha mod att påstå att det är jag som skrivit strunt efter att själv ha kläckt ur sig att en viss typ av skador inte finns eftersom du själv inte blivit drabbad.

Mja mjo, det var ett spontant käfta emot inlägg från min sida. Men du har respekt för det modet?

Visa signatur

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Eller så kan man RÖRA lite på händer o underarmar istället för o ha en pryl till precis allting….

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Archain:

Det absolut bästa köpet jag gjort på länge är en renpho fotmassage med värme. Brukar ha den under datorbordet med fötterna i när jag varvar ner efter jobbet.
Är denna lika skön för händerna som den för fötterna så blir det ett givet köp, även om den är några hundra dyrare..
Händer och fötter använder vi alla dagligen, så att ta hand om dom ordentligt gör mer än dom flesta skulle kunna tro..

Sedan ska man ha i åtanke att en besök hos en massör kostar ändå en hel del, så har man något hemma som man använder dagligen så är det faktiskt inte den största kostnaden.
Man ska inte snåla på hälsa och välbefinnande!

Länken till fotmassagen
https://www.amazon.se/dp/B07JKS3HXS/ref=mp_s_a_1_3?crid=P3XJ4...

Ja hitta en identisk på NetOnNet fast billigare 🙂
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/personvard/fotvard/and...

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Det är ett mysterium för mig att så många personer härinne kommenterar värmen och att den inte har en inbyggd mus när syftet med handmassagen är att massera händer och fingrar. Givetvis ger massagen bäst utfall med värme. Funny Thursday's.

#minions 😀🤶

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag är nog ensam i att ha en fläkt som blåser på mina händer när jag spelar fps, blir för varm om händerna å de behöver aktiv kylning 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ja hitta en identisk på NetOnNet fast billigare 🙂
https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/personvard/fotvard/and...

Mm. Men reviews är halvdana på den från netonnet så. Den från renpho hade ju 4.5/5 på 26k reviews 😅 fattar varför när man fått hem den..

Felstavat..
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

hmm kanske skulle vara någon för mina sönderslagna händer, dom låser sig duktigt efter någon timmes spelade.

Provat massagepistol? Hjälper en hel del den med. Särskilt om du börjar "krampa" och känner av stelhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

Provat massagepistol? Hjälper en hel del den med. Särskilt om du börjar "krampa" och känner av stelhet.

asså det där med kramp, ät en banan om dagen, eller köp magnesium tillskott, rekomenderas till alla gamers

Permalänk
Medlem

Fullkomligt meningslös produkt.

Det är ju inte i händer och fingrar problemet sitter när man blir kall eller får ont. Problemet är spänning, brist på blodcirkulation och problemet sitter i rygg, axlar och armar.

Detta kan man lindra och förebygga genom hålla i sig i en dörrpost, luta sig framåt och stretcha. Orsaken är att musklerna i ryggen är oftast ansträngda eftersom armarna är framför kroppen och utför statiska rörelser. Långvariga sessioner hindrar blodflödet vilket leder till att bla slagg inte har möjlighet att transporteras bort, vilket i förlängningen leder till inflamation.

Har man större problem kan man ta hjälp av någon med att massera kring skuldra, old fashion way eller massagepistol.

Att rulla ryggen på en foam-rulle kan också hjälpa igång en misshandlad tygg.

Viktigtast av allt är att resa sig upp, gärna ett par ggr/timme.

Ett annat tips för den som har "musarm" är att flytta fram tangentbordet 1 dm och flytta/rotera musen till nedanför tangentbordet (90gr). Det är så klart inte lika enkelt att spela snabba fps-spel och ger ett begränsat utrymme. Det tar ca 2 dagar innan hjärnan ställt om sig med rotationen, men efter det känns det helt naturligt och man kan arbeta lika effektivt som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Fullkomligt meningslös produkt.

Det är ju inte i händer och fingrar problemet sitter när man blir kall eller får ont. Problemet är spänning, brist på blodcirkulation och problemet sitter i rygg, axlar och armar.

Detta kan man lindra och förebygga genom hålla i sig i en dörrpost, luta sig framåt och stretcha. Orsaken är att musklerna i ryggen är oftast ansträngda eftersom armarna är framför kroppen och utför statiska rörelser. Långvariga sessioner hindrar blodflödet vilket leder till att bla slagg inte har möjlighet att transporteras bort, vilket i förlängningen leder till inflamation.

Har man större problem kan man ta hjälp av någon med att massera kring skuldra, old fashion way eller massagepistol.

Att rulla ryggen på en foam-rulle kan också hjälpa igång en misshandlad tygg.

Viktigtast av allt är att resa sig upp, gärna ett par ggr/timme.

Ett annat tips för den som har "musarm" är att flytta fram tangentbordet 1 dm och flytta/rotera musen till nedanför tangentbordet (90gr). Det är så klart inte lika enkelt att spela snabba fps-spel och ger ett begränsat utrymme. Det tar ca 2 dagar innan hjärnan ställt om sig med rotationen, men efter det känns det helt naturligt och man kan arbeta lika effektivt som tidigare.

Du har helt rätt. Detta är lika larvigt, som sådana selen man trär över ryggen för att få "bra hållning". Pseudovetenskap.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Vad är spelarhänder? Har spelat hela mitt liv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

för muskler köper jag att vissa gillar pistol men inte på trasiga leder?
dvs knogar och finger knogar är trasiga så det bildas ofta blod och vätska i dom.
värme funkar rätt ok för att kunna mjuka upp dom sedan testar jag nu en maskin som skicka ultraljudsvågor med ström som funkar riktigt Nice, (den är förövrigt klockren för knä när någon knäat ihop ordentligt)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Folk är så egocentriska och oförstående. Ni måste väl ändå förstå att bara för att ni inte har problem med kalla händer eller värk betyder det inte att andra inte har det. Har ni inga problem med händerna så tillhör ni självklart inte målgruppen för den här produkten.
Det är en lyxprodukt i min mening men den fyller ett syfte. Hade jag haft 1600:- att lägga på en sådan hade jag köpt en. Sen att klanka ner på den som någon slags i-landslyx är väl att kasta sten i glashus när man sitter med dubbla skärmar, dyr gaming stol, dator som kostar lika mycket som 5 årslöner i ett u-land.