Logitech Cordless Desktop MX + mouse MX700 USB

Permalänk
Medlem

Logitech Cordless Desktop MX + mouse MX700 USB

Hejsan...
Undrar vad ni tycker om Logitech Cordless Desktop MX + mouse MX700 USB detta paket kostar 1199kr på db har funderat på att köpa det... men har nu hört att logitech grejer inte ska vara bra och att microsoft är mycket bättre... Många säger att det inte går att klicka och röra musen samtidigt... fast av de recensioner jag har läst så verkar mx700 musen vara prima...

Men vad tycker ni?

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem

Det är ett bra paket och troligen det bästa trådlösa paketet som finns idag.

Att det inte skulle gå att klicka och röra musen samtidigt e löjligt och den som sa det måste ha rökt dåliga grejer.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Håller med! Har inte haft några problem alls med min MX700!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

instämmer tilll fullo...
MX 700 är den bästa musen som någonson tillverkats
har haft min i över ett halvår nu och är skit nöjd

jag tycker att du ska köpa det paketet,,,

Permalänk
Medlem

min kompis har en sådan, vi testade räckvidden på tangentbordet på remedy. Ca 12 meters räckvid har den:)

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska köpa paketet ........såvida du inte vill punga ut mer pengar på Microsofts blåtands paket ....men men ......musen är iallafall bra inte några som helst problem med den ....

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Microsofts bluetooth-paket är för läckert, köp hellre det om du har råd (det kostar en del, kan man lugnt säga).

Permalänk
Medlem

logitechs grejor är bland de bästa tycker jag... och MX700 är som en dröm..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Hehe men bara om man plockar utt tyngden i den!. (mx500 & 700)
Sen har jag ju min lilla egna grej att alltid ha sladd till mus och t-bord

Trådlöst kommer ALDRIG bli snabbare en med tråd,slad,kabel!

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

jo... MX 700 är den är lika snabb som en vanlig tråd USB mus. den har aldrig hängt upp sig på grund av att man har rört den för snabbt... Den äger allt med sladd!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T1n

Är det en tyngd i??

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IRQ
Är det en tyngd i??

I MX500:an sitter det en tyngd i som alla svaga gamers plockar ur eftersom de inte orkar använda den annars.
I MX700:an sitter det väl ingen tyngd i utan då ersätter väl batterierna den?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T1n
Sen har jag ju min lilla egna grej att alltid ha sladd till mus och t-bord

Trådlöst kommer ALDRIG bli snabbare en med tråd,slad,kabel!

Skitsnack. MX700 är lika bra som 500:an.
Klart att trådlösa kommer att bli snabbare eftersom de redan är lika snabba.
Tekniken utvecklas

Hur man än vrider och vänder på saker och ting så är ändå trådlöst och optiskt det bästa idag.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Kan nämnas att MX300an (som jag har) också har en tyngd i sig. Tyngden är där för att musen inte ska kännas för lätt och billig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Kan nämnas att MX300an (som jag har) också har en tyngd i sig. Tyngden är där för att musen inte ska kännas för lätt och billig.

Stämmer nog som du säger, men jag tycker att den känns jäkligt lätt som den är ändå.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Hej!

Hehe kul läsning, om ni tycker att microsoft´s blåtandsdesktop är läckert(hahaha hehehe oj f´låt), så vänta en månad till o se ett företag som KAN blåtand... jag säger bara diNovo, sen får ni höra resten själva. Logitech släpper 2st blåtandsdesktop som stödjer alla protokoll och fungerar som en dröm.

mvh

Visa signatur

Logitech Nordic

Permalänk
Medlem

tja

nu har jag nyss fått mitt paket med logitech tangentbord å mx 700.

d är ju självklart att d ska krångla i början:
ibland när man startar datorn så står d att d är keyboard error fastän att man bara har startat om å d funkade alldeles innan å man inte har petat på nåt.

å d ska väl gå att köra både musen å tangent bordet på usb.

om tangentbordet fortsätter att krångla vill jag inte ha d.

Visa signatur

Vi gör alla våra misstag

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att aktivera usb-tangentbord och sånt i biosen om du inte har gjort det.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

jag ha ett mx paket med trådlöst tgb och mx 700 mus. det funkar så jävla bra ! skulle kunna betala 2000 för det eller mer. köp det. du ångrar inte dig

Permalänk
Medlem

Re: Logitech Cordless Desktop MX + mouse MX700 USB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phaser
Hejsan...
men har nu hört att logitech grejer inte ska vara bra och att microsoft är mycket bättre.

Tvärtom där..

Visa signatur

Walla?